Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@00:12:52 GMT

از خودت تشکر کن

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۳۴۸۸۹

از خودت تشکر کن

خبرگزاري آريا -

اغلب، هنگامي که درباره بهره وري براي قدم گذاشتن در راه کارآفريني فکر مي کنيم، موضوعاتي مانند تکنيک هاي مديريت زمان، راه هاي سرعت بخشيدن به کار و افزايش انگيزه به ذهن مان مي رسد اما اين مطلب به تکنيک هايي بسيار فراتر از نکات گفته شده مي پردازد.
آيا تمايل داريد سطح برآيند کارهايتان طوري ارتقا يابد که در زمان کمتر و البته با تلاش کمتر کارهاي بيشتر و مهمتري انجام دهيد؟ اغلب، هنگامي که درباره بهره وري براي قدم گذاشتن در راه کارآفريني فکر مي کنيم، موضوعاتي مانند تکنيک هاي مديريت زمان، راه هاي سرعت بخشيدن به کار و افزايش انگيزه به ذهن مان مي رسد اما اين مطلب به تکنيک هايي بسيار فراتر از نکات گفته شده مي پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالي که در مدتي کوتاه، اگرچه تکنيک هاي موقتي مي تواند ما را در سرعت بخشيدن به کارها و نيز انجام کارها در زمان کوتاه تر کمک کند اما در درازمدت احتمالا موجب خستگي خواهد شد. ما دائما کارهاي مختلف را با سرعت انجام خواهيم داداما مبدن ما نمي تواند ديگر اين روند راادامه دهد زيرا ممکن است پس از مدتي، ذهن دچار خستگي شديد شود و در دوره اي به مدت شش ماه تا يک سال يا حتي بيشتر، روند رشد و حرکت را معکوس کند.
پس اگر بخواهيم به جاي استفاده از تکنيک هاي سرعت بخش، مسيري ديگر انتخاب کنيم که به همان اندازه، بهره وري مان را افزايش مي دهد، چه نکاتي اهميت دارند؟ جواب اين سوال در انگيزه اصلي، آرزو و محرک دروني و پياده سازي مهمترين ابزارها در دنياي واقعي است.
يکي از مهمترين راه ها براي رسيدن به اين حالت دروني، تاثيرگذاري بر حالت رواني خودمان است که به افزايش بهره وري، بدون معايب روش افزايش سرعت، مي انجامد. توجه داشته باشيد که به جاي توصيه به تمرکز بر بهره وري، چقدر روي محيط ايده آل تاکيد خواهيم کرد.
وقتي شما به جاي تاکيد بر بهره وري، براي رسيدن به آن، محيط ايده آل و مورد نياز آن را براي ذهن خود آماده کنيد، بهره وري خود به خود پديدار مي شود، پس با استفاده از اين نکات مي توانيد شرايط ذهني را ايجاد کنيد که به افزايش بهره وري خواهد رسيد.
1 -قبول کنيد اکثر کارهاي روزانه شما مهم نيستند
اگر نگاهي به 40 ساعت گذشته خود بيندازيد، احتمالا 30 ساعت آن را مشغول کارهاي برنامه ريزي نشده، غيرضروري يا حتي کاملا غيرسازنده بوده ايد. البته اين مسئله مختص به 40 ساعت گذشته نيست، بلکه مشکل هفته هاي متمادي زندگي شماست. اگر فکر مي کنيد زندگي شما اينگونه نيست، کارهاي هر 15 دقيقه از 40 ساعت آينده خود را بنويسيد.
بعد از هر 15 دقيقه کارهاي انجام شده خود را هم بنويسيد. در پايان 40 ساعت، همه اين نوشته ها را در کنار هم قرار دهيد. حتي اگر حالا اعتقاد داشته باشيد که 80 درصد کارهاي شما سازنده است، آن وقت از حجم کارهاي غيرسازنده خود شگفت زده خواهيد شد. احتمالا به اين نتيجه خواهيد رسيد براي بهره وري بيشتر چندان مهم نيست کار جديدي انجام دهيد، بلکه ابتدا بايد کارهاي اضافي را از فعاليت هاي خود حذف کنيد. اگر موارد غيرضروري را حذف کنيد و اين 40 ساعت را به 10 ساعت مفيد تبديل کنيد، آن گاه مي توانيد اندکي از کارهاي ديگر را به فهرست خود اضافه کنيد.
براي مثال اگر پس از کاهش 40 ساعت کارهاي غيرضروري به 10 ساعت فعاليت سازنده، 10 ساعت فعاليت سازنده ديگر به آن اضافه کنيد، در نيمي از زمان، با نيمي از استرس و با کاهش ريسک خستگي و مضرات ديگر، دو برابر گذشته فعاليت مفيد انجام مي دهيد.
2 -پاداش گرفتن را عقب نيندازيد
اگر کار خوبي انجام داديد، بلافاصله پس از آن به خودتان پاداش دهيد. اين کار به مغز شما مي آموزد که پاداش داده شده به خاطر انجام به موقع، صحيح و با رعايت اولويت بوده است.
اگر دائما اين کار را انجام دهيد، انگيزه بيشتري براي انجام کارهاي ضروري و نيز کارهاي مورد نياز هر روز خواهيد داشت. حتي ممکن است پس از آن، ترک کارهاي کم اهميت تر براي شما راحت تر باشدو خودشان به کناري بروند.
3 -به خودتان بابت تکميل کارها تبريک بگوييد
ذهن شما هنگامي که مورد تقدير قرار مي گيرد، ناخودآگاه بهتر کار مي کند. البته تنها راهي که مي توان با آن به ذهن تلقين کرد که مورد تقدير قرار گرفته است، فقط تقدير کردن از آن است.
يک بار در روز، به مدت يک ماه اين کار را تکرار کنيد. احتمالا از تاثير آن در زلال شدن افکارتان شگفتزده خواهيد شد. زلالي افکار هم باعث افزايش بهره وري خواهد شد.
4 -بر آنچه مي توانيد انجام دهيد، تمرکز کنيد
اين مسئله، نقطه اي کليدي در بهره وري است. تنها بر چيزي تمرکز کنيد که به خوبي از پس آن برمي آييد و کاري را انجام دهيد که در آن تبحر داريد. کارها را اولويت بندي کنيد. ممکن است بفهميد کارهايي که در آن تبحر نداريد، خودشان به آساني حل مي شوند يا اينکه وقتي کارهاي ديگر را انجام داديد و تنها چند قدم به پايان کار مانده بود، برداشتن چند گام باقي مانده و رسيدن به هدف، اين انگيزه را به شما بدهد که سريع تر کارها را انجام دهيد.
وقتي روي بخش هايي تمرکز کنيد که در آن تبحر نداريد، با وجود اينکه ممکن است بخش کوچکي از کار شما باشند، احساس بزرگنمايي مشکل به شما منتقل مي شود و انگيزه تان براي انجام کار را از بين مي برد. اگر پيش از تمرکز بر ضعف هاي خود، بخش زيادي از کار را انجام دهيد، به پايان رساندن بخش هاي باقي مانده آن راحت تر و سريع تر خواهد بود.
5 -به اين فکر کنيد که کارتان چه فايده اي دارد
اگر بر اين نکته تمرکز کنيد که کارتان چگونه به ديگران کمک مي کند، ذهن شما دلايل بيشتري براي اتمام آن در اختيار خواهد داشت. مغز ما کارهاي بي هدف را دوست ندارد، بنابراين اگر کار شما کمک به ديگري باشد، به شکل گيري آن هدف مي دهد و ذهن شما را به سمت کامل کردن کار مي کشاند.
6 -کمال گرا ناشيد
تا به حال شده که 90 درصد يک پروژه را 10 ساعته انجام دهيد و براي تکميل 10 درصد باقيمانده آن 20 ساعت ديگر وقت نياز داشته باشيد؟ آيا انجام تنها 10 درصد کار به اين همه وقتي که بايد براي آن بگذاريد، مي ارزد؟ يا اينکه مي توانيد دستي به سر و روي آن بکشيد،در دقايق پاياني رنگ و لعابي به آن بدهيد و به جاي 20 ساعت، تنها در يک ساعت پروژه را کامل کنيد؟
بايد تصميم درست بگيريد. اگر يک جراح قلب يا يک تعميرکار هستيد، احتمالا بايد تا پايان کار پيش برويد اما اگر در حال نوشتن مقاله، کتاب، درس دادن يا بسياري از کارهاي ديگر هستيد، وقتي 90 درصد کار تکميل شد، ممکن است ارزشش برابر با همان 99 درصد باشد؛ بنابراين يک درصد باقيمانده را هم انجام دهيد و فقط 91 درصد بهترين کار خود را درست کنيد و کمال گرايي را کنار بگذاريد.
* همه اين نکات را به هم پيوند دهيد
کدام يک از اين نکات براي شما جذاب تر است؟
کدام يک از آنها مي تواند بيشترين افزايش را در نتايج حاصل از کار شما در پي داشته باشد؟
سريع ترين نکته کدام است؟ آن نکته را پيش از بقيه انجام دهيد. هفته بعد، نکته بعدي را اضافه کنيد. تا شش هفته اين کار را انجام دهيد، خواهيد ديد که بهره وري روزانه شما، بدون هيچ تلاش بيشتري و حتي شايد با تلاش کمتري دو برابر خواهد شد.
چند نکته هميشگي براي موفق بودن
* گاهي اوقات موفقيت، تنها در غلبه شما بر ترس و ريسک پذيري خلاصه مي شود. اگر از ريسک کردن بپرهيزيد، هرگز قابليت هاي خود را کشف نخواهيد کرد. هرگز از شکست نهراسيد زيرا نترسيدن از شکست، يکي از مهمترين مهارت ها براي موفقيت است.
* يک روال و سبک سالم براي زندگي تان در پيش بگيريد؛ به طور مرتب ورزش کنيد، خوب غذا بخوريد، زياد بخنديد، با آرامش به خواب برويد و نگراني ها را از خود دور کنيد.
* گاهي اوقات نياز است واقعا نگراني هايي را که در مورد اتفاقاتي که خارج از کنترل ماست، کنار بگذاريم.
* به دنبال فرصت ها و راه هاي چاره براي موقعيت هايي باشيد که ديگران در مواجهه با آن تسليم مي شوند.
* مسئوليت کامل اعمال و رفتار خود را برعهده بگيريد.
* سعي کنيد به جاي رفتار منفعلانه، رفتاري فعالانه داشته باشيد.
* در مورد خودتان و اعمال تان اطمينان داشته باشيد.
* ظاهر و لباس شما، تعيين کننده ارزش شما نيست.
* ياد بگيريد برابر سختي ها مقاومت کنيد.
* جسارت اين را داشته باشيد که به دنبال نداي قلب خود برويد، نه ديگران.
* زندگي را جدي نگيريد و ياد بگيريد که از آن درست لذت ببريد.
* شکست هاي خود را توجيه نکنيد.
منبع:tandorosti.hmg.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قائدی:گلم را به طارمی تقدیم می‌کنم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی قائدی که به عنوان بهترین بازیکن زمین در دیدار برابر ترکمنستان انتخاب شد در نشست خبری اظهار کرد: به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. در این شرایط بد زمین توانستیم بازی قابل قبولی انجام دهیم. البته در این زمین نتوانستیم سطح و کیفیت واقعی خودمان را نشان بدهیم. 

وی افزود: امیدوارم در ترکمنستان هم زمینهای استانداردی وجود داشته باشد و این تیم نیز بتواند در این زمین‌های استاندارد بازی کند. امروز یک هدف داشتیم و آن برد بود و خوشبختانه به این هدف رسیدیم.

قایدی در پاسخ به این سوال که گلی که شما با پاس طارمی به ثمر رساندید، تمرین شده بود یا اتفاقی رقم خورد، گفت: در ابتدا باید از طارمی به خاطر پاسی که داد تشکر کنم. طارمی بازیکن بسیار باهوشی است و همه این را می دانند ولی ما همشهری هم هستیم و در زمانهای مختلف با حرکتهای بدون توپ میتوانیم همدیگر را پیدا کنیم. مهدی امروز فوق العاده بود و باید از او تشکر کنم و این گل را به خود مهدی تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکر دولت منتخب اندونزی از رئیس جمهور ایران
  • صنعت نفت در دولت سیزدهم با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • کارهای فرهنگی منحصر به چند منطقه شهر نباشد
  • ما را اینقدر عاشق خودت نکن جود!‏
  • نامه زیبای یورگن کلوپ به کودک طرفدار لیورپول: مضطرب نباش، روزهای خوب فرا می‌رسند
  • ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد
  • ابتکار و انجام کارهای نو سرلوحه کار مسوولان کردستان باشد
  • قایدی: در زمین نامناسب ترکمنستان هم بازی قابل قبولی انجام دادیم
  • قایدی: از طارمی به خاطر پاس گلی که داد تشکر می‌کنم
  • قائدی:گلم را به طارمی تقدیم می‌کنم