Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@12:25:32 GMT

آغاز ثبت‌نام آزمون ارشد پزشکی از دوشنبه

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۳۵۹۴۷

آغاز ثبت‌نام آزمون ارشد پزشکی از دوشنبه

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد گروه‌های پزشکی از دوشنبه ۳۰ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا ۱۳ اسفند ماه ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمد حسین پورکاظمی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دفترچه آزمون ارشد پزشکی از روز چهارشنبه 25 بهمن ماه بر روی سایت مرکز سنجش آمووزش پزشکی قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سایت به آدرس www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

sanjeshp.ir نسبت به دریافت دفترچه آزمون اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش این آزمون با توجه به نیاز دانشگاه‌ها اعلام می‌شود گفت: همواره ظرفیت تعیین شده از سوی وزارت بهداشت از اعلام نیاز دانشگاه‌ها بیشتر است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار کرد: آزمون امسال مانند سال گذشته برگزار خواهد شد و تنها تفاوت ویژه آن با آزمون سال قبل این است که در گذشته سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون ارشد تاثیری نداشت اما بر اساس قانون مجلس و مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی از امسال ۲۰ درصد معدل و ۸۰ درصد نمره آزمون در نتیجه نهایی تاثیر خواهد داشت. همچنین ۵ درصد سهمیه خانواده‌های جانبازان و ایثارگران در آزمون سال جاری همچون سال پیش اعمال خواهد شد مگر اینکه مجلس مصوبه جدیدی داشته باشد.

به گفته دکتر پورکاظمی، در سال جاری نیز همچون سال گذشته بر اساس مدارک داوطلب، امکان شرکت در دو رشته برای داوطلبان وجود دارد.  

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: براساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی رشته کارشناسی مهندسی تکنولوژی صنایع آرد و بهداشت مواد غذایی به مدارک مورد پذیرش رشته امتحانی بهداشت و ایمنی مواد غذایی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ گنجانده شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم ها و ۵۹۳۴ نفر یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل ظرفیت داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت.

وزیز بهداشت با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

کد خبر 6095218

دیگر خبرها

  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله+ شرایط
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی