Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-27@03:37:39 GMT

پیش بینی برف و باران در ۱۱ استان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۳۶۳۴۹

هواشناسی در اخطاریه‌ای اعلام کرد امروز شاهد بارش برف و باران در ۱۱ استان خواهیم بود به نحوی که احتمال آبگرفتگی در معابر نیز پیش بینی شده است.به گزارش بلاغ، سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای با اعلام شدت بارش در کشور، وضعیت هوا را در استان‌ها به شرح زیر اعلام کرد.
شنبه ۹۶/۱۱/۲۸: بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر و بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در کردستان، کرمانشاه، ایلام و بارش برف در جنوب و غرب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، جنوب اردبیل، دامنه‌های البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران و بتدریج از بعد از ظهر در لرستان و وزش باد شدید در خوزستان با احتمال خیزش گردوخاک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکشنبه ۹۶/۱۱/۲۹: وزش باد شدید جنوبی در خوزستان با احتمال قوی خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، تشدید بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام و سپس از اواسط روز شمال و شرق خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد وآذربایجان شرقی و اواخروقت بارش برف در شمال قزوین، زنجان و دامنه‌های البرز در شمال استان‌های البرز، قزوین و تهران و دامنه‌های شمالی البرز در جنوب استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی، همدان درمناطق کوهستانی با بارش برف و لغزندگی معابر و جاده‌های کوهستانی.

با توجه به پیش بینی وضع هوا، انجام اقدامات زیر توصیه می‌شود:

-وزش باد از سمت جنوب تا جنوب غربی طی روز‌های شنبه و یکشنبه موجب مواج شدن بخش‌های میانی تا شمالی خلیج فارس خواهد شد. بر این اساس لازم است برای تردد شناور‌های سبک در نواحی میانی تا شمالی خلیج فارس محدودیت لازم در نظر گرفته شود.

-انتخاب زمان مناسب برای عبور از جاده‌های کوهستانی برفگیر.

-تجهیز به وسایل گرمایش و زمستانی به خصوص زنجیر چرخ برای عبور از مناطق با احتمال بارش برف یا کولاک برف.

-روز‌های شنبه و یک‌شنبه وزش باد شدید در استان خوزستان موجب گردوخاک و کاهش دید می‌شود و احتمال اختلال در حمل و نقل بخصوص در نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های استان خوزستان وجود دارد.

-با توجه به تشدید بارش در برخی نقاط یاد شده احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد، بنابراین بکارگیری نکات ایمنی و عدم توقف در مسیر سیلاب توصیه می‌شود.

-هشدار‌های هواشناسی با جزئیات بیشتردر مورد هریک از استان‌ها از مراکز پیش بینی استان مربوط قابل دسترسی است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.
 
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
 
براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.
 
از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.
 
به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد