Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:22:43 GMT

رئیس جمهور به «گاندی» ادای احترام کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۳۶۹۸۵

رئیس جمهور به «گاندی» ادای احترام کرد

حجت الاسلام روحانی با حضور در بنای یادمان مهاتما گاندی بانثار تاج گل به پدر استقلال و رهبر فقید سیاسی و معنوی هندوستان ادای احترام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز و در جریان سفر به هندوستان ضمن نثار تاج گل و ادای احترام، دفتر یادبود یادمان ماهاتماگاندی را امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی در دفتر یادبود یادمان گاندی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

هر انسانی که به آینده سعادتبخش بشریت فکر می‌کند، به طور قطع و یقین از مرگ انسان هایی خاص در طول تاریخ همچون مهاتما گاندی متأثر می‌شود لکن آنچه انسانهای آزاد را همواره امیدوار می‌کند، حیاتبخش بودن افکار و اندیشه‌های انسانی، آزادی خواهانه و عدالت‌طلبانه این گونه انسانهاست.

مهاتما گاندی در مقطعی از تاریخ کشور بزرگ هند رهبری ملتش را برای بیرون راندن نیروهای استعمارگر از کشورش عهده دار شد. یکی از ویژگی‌های رهبریت وی نشر و ترویج اتحاد، محبت و دوستی، عدم خشونت، عدالتخواهی و قانونمندی در میان مردم با هر عقیده و مسلک بود که باعث شکفته شدن میوه استقلال کشورش گردید. بدیهی است تعالی سعادت بشریت در آینده نیز در گرو قانونمندی و استقرار عدالت است نه براساس آنچه قدرت‌های خودکامه مایلند به جهانیان دیکته بنمایند.

حسن روحانی

رئیس جمهور اسلامی ایران

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تلویزیون چین هم اکنون گزارش داد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور به منظور انجام یک سفر رسمی وارد فرانسه شده است.

به گزارش رسانه های اروپایی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار دارد با همتای چینی خود درباره مناقشه اوکراین گفتگو کند.

رئیس جمهور چین گفت که در این سفر با ماکرون روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 6097538

دیگر خبرها

  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • واکنش اینفانتینو و مسی به درگذشت اولین مربی قهرمان فوتبال آرژانتین
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • ادای احترام زیبای ختافه به مادران بازیکنان (عکس)
  • ادای احترام آرسنال به کودک هواداری که در مسیر مدرسه‌اش به قتل رسید
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند