Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@11:19:45 GMT

قیمت طلا کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۳۷۲۷۵

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا که در معاملات اولیه روز جمعه به ۱۳۶۱ دلار و ۷۶ سنت رسیده بود، در پایان معاملات دیروز با ۰.۵۰ درصد کاهش به ۱۳۴۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ اقتصادی بانک و بیمه اقتصاد بین الملل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که شاخص ارزش دلار از پایین ترین رقم 3 سال گذشته بالاتر آمده و در شرایطی که سرمایه گذاران نگران افزایش نرخ تورم در آمریکا هستند، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم 3 هفته گذشته باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز از پایین ترین رقم 3 سال گذشته فاصله گرفت، اما با توجه به اینکه احساس منفی حاکم بر بازار هرگونه تاثیر مثبت ناشی از افزایش بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا را خنثی کرد، همچنان در مسیر بزرگترین کاهش هفتگی در 9 ماه اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که در معاملات اولیه روز جمعه به 1361 دلار و 76 سنت رسیده بود، در پایان معاملات دیروز با 0.50 درصد کاهش به 1346 دلار و 96 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته افزایش 2.4 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین رشد هفتگی از اکتبر 2017 تاکنون بود. قیمت هر اونس طلای آمریکا در پایان معاملات دیروز با 0.07 درصد افزایش به 1356 دلار و 20 سنت رسید.

میشائیل الینگستون، تاجر بازار طلا در آمریکا گفت: «تقویت ارزش دلار موجب پایین آمدن قیمت طلا شده است.»

در بازار فیزیکی طلا، تقاضا در آسیا به دلیل تعطیلات سال نوی چینی کم بوده است. در هند، قیمت طلای فیزیکی برای اولین بار در طی 3 هفته گذشته به دلیل افت تقاضا با قیمتی پایین تر از رقم جهانی فروخته شد.

در سایر بازارهای فلزات گرانبها، قیمت نقره دیروز با 1.3 درصد کاهش به 16 دلار و 66 سنت رسید، اما همچنان در مسیر رشد هفتگی 2 درصدی باقی ماند. قیمت پلاتین هم پس از رسیدن به بالاترین رقم یک ماه و نیم گذشته، یعنی 1012 دلار و 70 سنت، اندکی تعدیل شد و با 0.2 درصد افزایش به 1003 دلار و 24 سنت رسید.

انتهای پیام/96

R1012128/P1012122/S7,79,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است. قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۳۰ تومانی به ۱,۹۳۵ رسیده بود، امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۵ تومانی (۰.۲۶ درصد) به ۱,۹۳۰ تومان رسید.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت لیر ترکیه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا