Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدصالح احمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در پاییز امسال ۵۵۸ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده است که ۳۳ هزار هکتار آن گندم آبی و ۵۲۵ هزار هکتار آن گندم دیم می‌باشد.

وی افزود: هم اکنون ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی گندم استان به صورت جوانه زیر خاک است در حالی که در سال گذشته در همین موقع ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم در حالت جوانه زیر خاک بوده است که در مقایسه با سال گذشته پیش بینی وضعیت تولید گندم در استان مناسب تر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: با بازدیدها و بررسی های انجام شده از مزارع گندم استان تا این مقطع پیش بيني می‌شود در سال زراعی جاری ۷۴۰ هزار تن گندم در استان کردستان تولید شود که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۱۰ درصدی مواجه خواهیم بود .

وی پراکنش های مناسب بارندگی در بعضی از مناطق استان وهمچنین کشت به موقع و مکانیزه گندم و تغذیه به موقع گیاهی را عامل اصلی افزایش پیش بینی تولید گندم در سطح عنوان کرد و یادآور شد: با تمهیدات انجام گرفته کود اوره سرک موردنیاز مزارع گندم استان در حال تامین و حمل به شهرستان ها می باشد و کشاورزان می‌توانند از هم اکنون با مراجعه به کارگزاری های بخش خصوص و تعاون روستایی کود مورد نیاز خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/م

در سال زراعی جاری ۷۴۰ هزار تن گندم در استان کردستان تولید شود

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: از ابتدای فعالیت این موسسه ۵۰ رقم گندم دیم برای افزایش و پایداری تولید در دیمزار‌های کشور معرفی شده است.

روستایی به مناسبت روز ملی گندم افزود: از این ارقام ۲۷ رقم گندم نان زمستانه برای مناطق سرد، ۱۲ رقم گندم دورم و ۱۱ رقم گندم دروم برای مناطق گرمسیری معرفی شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح جهش تولید، کشاورزان با استفاده از ارقام جدید گندم و دستورالعمل‌های فنی این موسسه، تولید را در مزارع ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داده اند.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، تنوع زیاد ارقام گندم اصلاح شده این موسسه، موجب افزایش کیفیت تولید نان در کشور شده است.

وی افزود: با تلاش محققان و معرفی ارقام جدید، تولید گندم در کشور به پایداری رسیده و ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم به خودکفایی است به طوریکه در ۸۵ درصد مزارع دیم کشور، ارقام معرفی شده این موسسه کشت می‌شود.

روستایی افزود: از ۶ میلیون هکتار هکتار اراضی زراعی دیم کشور در بیش از ۵ میلیون هکتار ارقام موسسه دیم کاشته می‌شود.

در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۱۰۷ رقم بذر، معرفی و بذر آنها در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت آذربایجان شرقی و شهرستان مراغه دیمزار‌های ۲۰ استان کشور را تحت پوشش قرار داده است.

دیگر خبرها

  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • ۱۴ سیلو برای خریدگندم در آذربایجان‌غربی آماده شده است
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی در هشترود