Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:57:27 GMT

نخستین همایش ملی «وقف و علم و فناوری» برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۳۸۰۴۷

نخستین همایش ملی «وقف و علم و فناوری» برگزار می شود

نخستین همایش ملی «وقف و علم و فناوری(الگوی توسعه و ترویج)» به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین همایش ملی «وقف و علم و فناوری(الگوی توسعه و ترویج)» با همکاری مرکز تحقیقات و توسعه وقف دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه فردوسی مشهد، کمیته یاوران وقف علم و فناوری، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و دیگر نهادهای علمی کشور، به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسال چکیده مقالات تا یکم اسفندماه تمدید شد. برای اطلاع بیشتر به سایت http://vaghfelm.ir/ مراجعه نمائید.

در این همایش مسئولین عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد نقشه جامع علمی کشور سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آستان قدس رضوی، استادان برجسته دانشگاه و حوزه در زمینه الگوهای توسعه و ترویج فرهنگی در رابطه وقف و علم و فناوری سخنرانی خواهند داشت.

محورهای همایش:

تبیین ضرورت توسعه وقف در عرصه علم و فناوری تحلیل و تفسیر کلام امام و رهبری پیرامون وقف در زمینه علم و فناوری تببین نیات و مصادیق وقف در حوزه علم و فناوری در کشور شامل: مدارس، دانشگاه، مراکز پژوهشی، جوایز علم و فناوری، حمایت از نخبگان، نوآوران و تجاری‌سازی فناوری‌ها، گرنت‌های پژوهشی، تقویت زیرساخت‌های توسعه فناوری، حمایت از واحدهای فناور و شرکت های نوپا و ... تببین نقش وقف در تحقق سیاست‌های کلان علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی بررسی و تحلیل تجارب موفق بین‌المللی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی الگوی توسعه و اجرایی‌سازی گفتمان وقف در حوزه علم و فناوری الگوی فرهنگی مناسب جهت توسعه و ترویج فرهنگ وقف در زمینه علم و فناوری در بین گروه‌های مختلف (فعالین عرصه علم و فناوری، گروه‌های خیرین و واقفین، ایرانیان خارج از کشور، عموم مردم و . . .) مدل‌های مختلف جذب منابع خیرین و واقفین عرصه علم و فناوری (وقف و اخوات آن، وقف مشارکتی و ...) الگوهای مختلف ساختاری مناسب جهت توسعه وقف در زمینه علم و فناوری (بانک و صندوق‌های وقفی، بنیادهای حامی دانشگاهی، بنیادهای تحقیقاتی و . . . ) بهبود نظام مدیریت وقف در زمینه علم و فناوری به عنوان راهکاری اساسی در توسعه وقف علم و فناوری نقش سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری (رگولاتوری) در توسعه وقف علم و فناوری نقش بازیگران مختلف (حاکمیت، حوزه‌های علمیه، فعالین عرصه علم و فناوری، سازمانهای مردم‌نهاد و . . . .) در توسعه وقف در حوزه علم و فناوری راهبردها و اقدامات مورد نیاز در توسعه وقف در حوزه علم و فناوری بررسی و تحلیل تجارب مدیریتی وقف و امور خیریه در کشورهای مختلف (کشورهای اسلامی و غیر اسلامی) نقش علم و فناوری در احیاء و ارتقای بهره‌وری موقوفات راهکارهای علمی و فناورانه در احیا و ارتقای بهره‌وری موقوفات کشاورزی راهکارهای علمی و فناورانه در احیا و ارتقای بهره‌وری بقاع متبرکه راهکارهای علمی و فناورانه در احیا و ارتقای بهره‌وری موقوفات آب راهکارهای علمی و فناورانه در احیا و ارتقای بهره‌وری سایر موقوفات وقف علمی و فناورانه و نقش آن در احیا و ارتقای بهره‌وری موقوفات

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی

 "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تاسیس شد، کارور هوش مصنوعی که به زودی تاسیس خواهد شد تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزار‌های کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهرهوشمند و مالی و ... است.

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال ۱۴۰۳ سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کار‌های اجرایی و کاربردی است و این کار‌ها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزار‌ها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی