Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج - ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد گفت: از سال 92 و آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون یکهزار و 308 کلاس درس در این استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

جهان محرابی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد کلاس در قالب 298 باب مدرسه بوده که از محل کمک های دولت، بنیاد برکت و کمک های مردمی و خیرین ساخته و تحویل آموزش و پرورش این استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: 384 کلاس درس در قالب 66 باب مدرسه با زیربنای 72 هزارو 471 مترمربع آن از محل اعتبارات دولتی بوده است.
محرابی میزان اعتبار هزینه شده برای این تعداد کلاس درس را افزون بر 580 میلیارد ریال ذکر کرد.
مدیرکل نوسازی ، توسعه وتجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: 267 کلاس درس در قالب 47 باب مدرسه و با اعباری افزون بر 340 میلیارد ریال نیز اهدایی بنیاد برکت به این استان بوده است.
محرابی یادآور شد: 266 کلاس درس در قالب 130 باب مدرسه نیز از محل کمک های مردمی و خیرین بوده که مجموع اعتبار هزینه شده در این راستا افزون بر 220 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد گفت: همچنین تعداد 121 مورد از آنها مدارس پیش ساخته بوده که 105 باب آن توسط خیرین و 16باب نیز از محل کمک های دولتی به دانش آموزان این استان ظرف پنج سال گذشته تحویل داده شده است.

** هزینه 85 میلیارد ریالی برای مقاوم سازی مدارس
محرابی افزود: همچنین ظرف پنج سال گذشته تاکنون افزون بر 85 میلیارد ریال صرف نوسازی و تجهیزات مدارس قدیمی در سطح استان به ویژه روستاها و مناطق محروم شده است.
وی گفت: میزان اعتبار هزینه شده در این راستا از سال های 92 تا 96 به ترتیب افزون بر 19، 18، 17، 16 و 15 میلیارد ریال بوده است.

** سیستم گرمایشی 2هزارو110کلاس درس استانداردسازی شد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: سیستم گرمایشی افزون بر 310 مدرسه در سطح استان در قالب 2 هزار و 110کلاس درس از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون استانداردسازی شده اند.
اظهار داشت: مجموع اعتبار هزینه شده برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان افزون بر 200 میلیارد ریال است.
وی گفت: زیربنای این تعداد مدارس که مجهز به سیستم های گرمایشی شده اند حدود 242 هزار و 545 مترمربع است.
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه وبویراحمد گفت: ظرف این مدت نیز حدود 167هزار مترمربع از محوطه این مدارس تحویلی در سطح استان و از محل قیر رایگان توسط دولت آسفالت و بهسازی شده اند.
محرابی یادآور شد: بر اساس اعلام آموزش وپرورش استان بیش از 250 مدرسه فرسوده و غیرمقاوم با بیش از یکهزار و 400 کلاس درس برای بازسازی و مقاوم سازی شناسایی شده اند.
حدود 2 هزار و 944 آموزشگاه با هشت هزار و 440 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد افزون بر 2 هزار مدرسه کمتر از 15 دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند.
152 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در سال تحصیلی جاری در این استان مشغول تحصیل هستند.
ترکیب جمعیتی پسر نسبت به دختر در سطح مدارس کهگیلویه وبویراحمد 51 به 49 است.
بر اساس اعلام آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد همچنین 65درصد دانش آموزان در مناطق شهری و 35 درصد نیز در مناطق روستایی مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار: علیزاده
3016/1662

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان

عباس عزت آبادی پور گفت:با توجه به رشد چشمگیر جمعیت شهرستان سیرجان شرکت‌های معدنی و صنعتی و مراکز تولیدی و اقتصادی یاری رسان ما در ساخت مدارس باشند. 

وی افزود :ساخت ۱۱ مدرسه جدید به مساحت بیش از۷هزار  مترمربع و ۲۷ مدرسه در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی ۴۰ الی ۷۰ درصد با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و حمایت مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان سیرجان درحال انجام است.

وی بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی و ساخت ۲ چمن مصنوعی و چندین کلاس درس ورزش و انجام کف پوش سالن ورزشی، ساخت و تعمیر ۱۲ در ۱۲ مدرسه و سرویس بهداشتی در ۹ مدرسه در حال انجام است.

مدیر آموزش و پرورش سیرجان افزود:راه اندازی ۲ هنرستان هنر‌های زیبا و شهید نصیری لاری و ۲ هنرستان دیگر در آستانه راه اندازی با عنوان هنر‌های تجسمی و فنی و حرفه ای، اضافه شدن ۲ رشته جدید ایمنی و آتش نشانی و بهیاری در برخی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان سیرجان، کسب نزدیک به چهل رتبه برتر کشوری و استانی در جشنواره‌های علمی و پژوهشی، کسب ۲ مدال نقره و برنز کشوری در المپیاد‌های علمی در رشته کامپیوتر و اقتصاد، کسب ۹ رتبه تک رقمی، ۲۹ رتبه ۲ رقمی و افزایش چشمگیر رتبه‌های ۳ رقمی در کنکور سراسری نظری و فنی و حرفه‌ای از نتیجه تلاش همکاران و دانش آموزان آموزش و پرورش شهرستان سیرجان است.

عزت آبادی پور تصریح کرد: با توجه به رشد چشمگیر جمعیت شهرستان سیرجان، یک خواهش از شرکت‌های معدنی و صنعتی و مراکز تولید و اقتصادی با در نظر گرفته شدن مسئولیت‌های اجتماعی و با توجه به رشد قابل توجه جمعیت دانش آموزی به ویژه پایه اول ابتدایی و در نظر گرفتن اینکه در صورت ساخت و افتتاح ۶ مدرسه در هر سال وضعیت کنونی مدارس حفظ می‌شوند و نیز وجود استعداد‌های فراوان در زمینه‌های متعدد علمی ورزشی و مهارتی دانش آموزان نسبت به ساخت و تجهیز مدارس اماکن ورزشی و مراکز علمی و پژوهشی یاریگر و یاری رسان ما باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • شدت و حجم باورنکردنی باران در کهگیلویه‌وبویراحمد | ویدئو
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت