Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس کل دادگستري هرمزگان با اشاره به بخشي از دستاورد‌هاي شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي ملي و منابع طبيعي استان هرمزگان، لزوم پيگيري مستمر و قاطعيت در برخورد با زمين خواران و متصرفين غيرقانوني را يادآور شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان، حجت الاسلام و المسلمين اکبري رئيس کل دادگستري استان هرمزگان در ديدار با حجت الاسلام و المسلمين معتمدي فر امام جمعه شهرستان ميناب، کاهش فاصله زماني ميان ارتکاب جرم و اجراي مجازات را عاملي مهم در تأثيرگذاري آراء محاکم عنوان کرد و با بيان اين مطلب که دستگاه قضايي يگانه ملجاء ستم ديدگان است، سرعت و دقت در روند رسيدگي‌هاي قضايي را دو مؤلفه اساسي به منظور تحقق رضايتمندي عمومي، کاهش آمار وقوع جرم و ارتقاء سطح بازدارندگي عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام و المسلمين اکبري همچنين تأمين نيروي انساني متخصص، کارآمد و متناسب با حجم وظايف محوله را شاخصي مؤثر در تسريع روند رسيدگي‌ها بيان کرد و بر ضرورت تربيت نيروي انساني متخصص وکادرسازي از سوي مراکز دانشگاهي استان تأکيد کرد.
حجت الاسلام و المسلمين اکبري ضمن اشاره به بخشي از دستاورد‌هاي شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي ملي و منابع طبيعي استان هرمزگان، لزوم پيگيري مستمر و قاطعيت در برخورد با زمين خواران و متصرفين غيرقانوني را يادآورشد.
رئيس کل دادگستري استان هرمزگان ضمن تأکيد بر اهميت توجه به اقدامات پيشگيرانه فرهنگي و قضايي به موازات يکديگر و نقش مؤثر آن‌ها در کاهش جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي؛ با بيان به اين مطلب که اجراي طرح توسعه سواحل مکران، انگيزه سودجويان به منظور دست اندازي به اراضي مرغوب اين حوزه جغرافيايي را تقويت نموده است، خواستار اتخاذ تدابير پيشگيرانه به منظور مقابله با هرنوع سوء استفاده احتمالي شد.
وي در بخش ديگري از بيانات خويش به عضويت 22 دستگاه و نهاد در شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان هرمزگان اشاره کرد و ضمن تشريح محور‌هاي مورد بحث و مصوبات اين شورا، خاطرنشان ساخت: ارتقاء شاخص امنيت در حوزه شرق استان هرمزگان، توسعه عدالت الکترونيک قضايي و کاهش آمار وقوع آسيب‌هاي اجتماعي، اولويت دستگاه قضايي استان هرمزگان مي‌باشد.
رئيس کل دادگستري استان هرمزگان با اشاره به مطالبات به حق رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) به منظور مقابله همه جانبه با آسيب‌هاي اجتماعي به عنوان عامل تضييع سرمايه‌هاي ملي؛ بالندگي و رشد اجتماعي را در گرو کنترل و کاهش جرايم وآسيب‌ها و اتخاذ تمهيدات پيشگيرانه با مشارکت ديگر دستگاه‌هاي متولي عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمين اکبري مقابله با جرايم مهم را راهبرد عملياتي دستگاه قضايي استان هرمزگان برشمرد و با اشاره به صدور دستورالعمل ويژه نحوه برخورد با اين نوع جرايم؛ لزوم مديريت پرونده‌هاي مهم را در مراحل مختلف دادرسي و از لحظه وقوع تا زمان اجراي حکم خواستار شد.
در ادامه اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين معتمدي فر امام جمعه شهرستان ميناب ضمن ابراز خرسندي از ديدار با رئيس کل دادگستري استان هرمزگان و ديگرمسئولين قضايي استان؛ از عملکرد موفق و جايگاه ارزنده دستگاه قضايي استان هرمزگان در عرصه خدمت رساني به مردم تجليل کرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام علی نخعی معاون قضایی دادگستری کرمان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با صدور حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان سیستان وبلوچستان به سمت معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمان منصوب شد.

درحکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین علی نخعی به عنوان معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمان و مستشار دادگاه تجدید نظراستان کرمان که به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، ریاست قوه قضائیه رسیده، آمده است: امید است با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت‌های سنگین ناشی از آن، اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومان و ستم دیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی همراه با سرعت لازم موفق و موید باشید.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین علی نخعی از زمان تصدی منصب قضا در سال ۱۳۷۷ تاکنون در سمت‌های مختلفی از جمله قاضی تحقیق، دادرس دادگاه انقلاب و رئیس شعبه چهاردهم محاکم حقوقی یزد و دادستان شهرستان‌های شهربابک و زرند، رئیس دادگستری شهرستان سیرجان، معاون قضائی محاکم عمومی و حقوقی کرمان، مستشار محاکم تجدیدنظر کرمان و معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان فعالیت نموده است.

کد خبر 6058152

دیگر خبرها

  • بن‌بست شکنی دستگاه قضایی گلستان در سال ۱۴۰۲
  • حجت الاسلام علی نخعی معاون قضایی دادگستری کرمان شد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز
  • حجت‌الاسلام نخعی به عنوان معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان منصوب شد
  • کمین سودجویان و زمین‌خواران برای ‌تصرف ‌اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز
  • دستگیری فردی که ۴۰۰۰ متر اراضی دولتی در کرمان را تصرف کرده بود
  • تامین اراضی ۷۰۰ هزار واحد مسکونی دستگاه‌های دولتی در قالب نهضت ملی مسکن
  • رهاسازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی
  • آزاد سازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در شهر ری