Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@13:23:17 GMT

یک روح و دو جسم؛ بررسی ولوو C30 و C70 (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۰۰۷۹

یک روح و دو جسم؛ بررسی ولوو C30 و C70 (+عکس)

پول‌نیوز -ولوو به نسبت بسیاری از خودروسازان مطرح اروپایی، اکثراً حضور آرام و کم حاشیه ای در دنیای خودرو داشته و در یک کلام، کار خودش را کرده است. نه تهوّرهای سازندگان لوکس ایتالیایی و نه تجمّل و امکانات گران قیمت آلمانی ها را داشته است. در زمینه ی طرّاحی های موفّق، گوی سبقت را از انگلیسی ها ربوده و در تثبیت هویت خود از بیشتر برندهای فرانسوی بهتر عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 ثبات و طمأنینه ای که در وایکینگهای اسکاندیناوی کمتر سراغ می رود و کمتر هم مورد انتظار است. ولوو با تکیه بر اصل ثبات، ادامه ی مسیر داده و در این زمینه به جرأت از دو کمپانی اروپایی هم تراز خود، فیات و پژو بسیار بهتر عمل کرده است.

گرچه در تمام کشورهای جهان سوم کارخانه و نمایندگی ندارد، امّا بسیاری از کمپانی ها تست های ایمنی و آزمون های استاندارد آلایندگی خود را در لابراتوارهای ولوو به سرانجام می رسانند. حتّی برندهایی مثل لامبورگینی، بوگاتی و مک لارن نیز سنجش و تحلیل آماری غول های بی شاخ و دم تولیدی خود را به مهندسین و کارشناسان ولوو می سپارند. لذا بهتر است کمپانی ولوو را یک انستیتوی توسعه ی فنّاوری در صنعت خودرو بنامیم که ماشین های مقبولی هم تولید می کند.

افرا موتور نمایندگی این برند گزیده¬کار و ثابت شده ی اروپایی در ایران است و مدل های جدیدی از ولوو را در سال های اخیر به بازار ایرانی معرفی نموده است. دو مدل از ولوو که نسبت به سایرین فراوانی بیشتری در ایران دارند، یکی ولوو C70 و دیگری مدل C30 است. شباهت ها در این دو خودرو به حدّی زیاد است که بیشتر حس می شود کمپانی ولوو خواسته دو چهره ی متفاوت از یک محصول را عرضه کند، تا دو محصول مستقل را. در ویژگی های فنّی دو خودرو نکات فراوانی می توان یافت که اثبات کننده ی این مدّعا باشد.

حتّی در طرّاحی بدنه و ظاهر نیز علاوه بر ژنتیک مشترک، خصوصیات ثانویه ی همسان در بین ولوو سی 70 و ولوو سی 30 دیده می شود. جلو پنجره، فرم چراغ های جلو، شبکه ی با دورگیر کرومی، شیب کاپوت جلویی، زاویه ی قرارگیری قاب مه شکن ها، آینه ها دارای چراغ راهنما، قوس شیشه ی جلو و بسیاری نکات دیگر را در این خصوص می توان مورد اشاره قرار داد. حتّی کمان جانبی بدنه از دو سو و برش درب های نسبت به بدنه ی اصلی از یک جنس و به یک فرم است.



البته تفاوت عمده ای که در بدنه ی این دو خودرو هویدا است و گاه اجازه مطّلع شدن از این سطح شباهت ظاهری را نمی دهد، تفاوت کلاس دو بدنه است. در واقع ولوو c30 یک هاچ بک کوچک نیمه لوکس است و ولوو c70 یک کوپه ی کابریولت محسوب می شود. ضمناً سقف متحرّک الکترکی این خودرو تمایز اصلی آن با ولوو c30 است.



از ویژگی های ظاهری که بگذریم در سطح فنّی نیز بسیاری از اطلاعات شناسنامه ای این دو وولوی زیبا به هم شباهت دارد. موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر با 20 سوپاپ که دقیقاً برای هر دو خودرو 230 اسب بخار و 320 نیوتون متر گشتارو تولید می کند. گیربکس 5 سرعته ی اتوماتیک نیز در هر دو وجود دارد و به همان دیفرانسیل جلوسوار، متصل گشته است.

 حاصل این ترکیب از قدرت و انتقال آن ثبت مدت زمان 8 ثانیه ای برای برای ولووC70  و زمان 7.1 ثانیه ای برای ولوو C30 در رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت است. البته موتورهای 2.5 لیتری در هردو خودرو سبب افزایش مصرف سوخت نسبت به خودروهای مشابه آنها شده است.

 به طوری که مصرف سیکل ترکیبی برای این ولوو c30 و ولوو c70 در هر 100 کیلومتر 9.4 لیتر است و در شهر نیز حدود 14 لیتر بنزین است. البته آمار مصرف رانندگی خارج شهر کمی امیدوارکننده تر است و در عدد 6.5 لیتر برای هر 100 کیلومتر توقف نموده است. ن

کته ی دیگری که در خصوص کارکرد موتورها مطرح است و احتمالا ناشی از مصرف بالای این خودروهاست، تأییدیه ی آلایندگی سطح پایین یورو 4 است، که البته برای خودروهایی که در سال 2010 تولید شده و در سال 2013 از چرخه ی تولید خارج شده اند، چندان هم نامطلوب نیست.

لیکن واردات آنها به ایران را نیازمند توجیهاتی می کند. خاصه اینکه با توجّه به معضل آلودگی هوا در کلان شهرهای ایران، خودروهایی با تولید 200 تا 220 گرم دی اکسید کربن، اصلاً دوستدار محیط زیست محسوب نمی شوند.

در مشخصه های ایمنی عملکرد این دو برادر سوئدی بسیار خوب بوده و شایسته ی 5 ستاره ی مؤسسه ی E-NCAP شناخته شده اند. ترمزهای ضدب قفل با کلّی حرف اختصاری در ردیف فنّاوری (DSTC - IDIS - EBA – ABL - EBD)، تعداد بسیاری کیسه هوا که البته در مدل کروک کمتر از مدل کوپه ی سقف دار و هاچ بک است.

 انواع دلپذیری از امکانات مالتی مدیا و الکترونیکی، سنسور های دنده عقب و پارک در جلو، سنسور نقطه ی کور، سیستم تهویه مطبوع 8 جهته، آینه الکترونیک، روکش چرمی صندلی هاسانروف در مدل هاچ بک، سیستم ورود کی لس، و ... بیش از این ها را می توان با سواری گرفتن از این دو قلوهای همسان ولوو به خدمت گرفت.

نکته ی جالبی که در سایت ولوو در مورد این دو خودرو و برخی دیگر از محصولات این شرکت ذکر می شود، امکان بازیافت بیش از 85 درصد از حجم بدنه و تجهیزات آن است. نکته ای که طرفداران محیط زیست را خوشنود خواهد ساخت.

قیمت ولوو C30 در بازار ایران 165 میلیون تومان است که نسبت به قیمت ولوو C70 تقریباً 63 میلیون تومان ارزان تر است چراکه قیمت C70،  228 میلیون تومان در نسخه ی کروک و چیزی کمتر از این در نسخه ی اصلی است.

در پایان باید اشاره نمود که سایت همراه مکانیک ارائه دهنده قیمت انواع خودرو است. شما قادر هستید برای اطلاع از  قیمت انواع خودروهای ولوو در همراه مکانیک به آدرس www.hamrah-mechanic.com/carprice/ مراجعه نموده و با انتخاب خودروی موردنظر خود از آخرین قیمت خودروها در بازار ایران مطلع شوید.


منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول

اغلب محصولات ایرانخودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در بازار آزاد پنج یا ۱۰ میلیون کمتر از دیروز فروخته می‌شوند.

به گزارش مشرق، کاهش قیمت خودرو که از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز شد، کماکان ادامه دارد و امروز اغلب محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد پنج یا ۱۰ میلیون کمتر از دیروز قیمت دارند.

تارا تیپ V۴ که یکی از گرانقیمت‌ترین سواری‌های فعلی است، امروز یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان یعنی ۱۰ میلیون کمتر از دیروز به‌فروش می‌رسد.

تارا V۲، پژو پارس و دنا پلاس شش‌دنده نیز به‌همین کمتر از دیروز قیمت دارند و مدل‌های دیگری مثل پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، ۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته و تارا دنده‌ای با افت قیمت پنج میلیونی روانه بازار شده‌اند. قیمت روز محصولات ایرانخوردو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

دهم اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF۷ مدل ۱۴۰۳

۸۲۰ میلیون تومان

۸۲۰ میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF۷ مدل ۱۴۰۲

۶۳۵ میلیون تومان

۶۳۵ میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌ ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۹۷۰ میلیون تومان

۹۶۰ میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان

پارس سال XU۷p مدل ۱۴۰۲

۶۷۵ میلیون تومان

۶۶۵ میلیون تومان

۲۰۷ با موتور TU۳ مدل ۱۴۰۳

۶۸۰ میلیون تومان

۶۷۵ میلیون تومان

۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۸۱۰ میلیون تومان

۸۰۵ میلیون تومان

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۸۰ میلیون

یک میلیارد و ۸۰ میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۶۵۰ میلیون تومان

۶۵۰ میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۶۹۰ میلیون تومان

۶۹۰ میلیون تومان

تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲

۸۲۰ میلیون تومان

۸۱۵ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳

۹۸۵ میلیون تومان

۹۷۵ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲

۶۶۵ میلیون تومان

۶۶۰ میلیون تومان

منبع:فرارو

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • قیمت تارا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!