Web Analytics Made Easy - Statcounter

گناوه- ایرنا- مدیرعامل تعاونی لنجداران دیلم استان بوشهر گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و سوخت، لنجداران این شهرستان برای تامین گازوئیل مصرفی شناورهای باری خود با مشکل روبرو شده اند و از دولتمردان انتظار دارند برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

حمید علی پور روز شنبه در تماس با خبرنگار ایرنا افزود: مسئولان تعاونی های لنجداران بنادر استان بوشهر بیش از سه سال است که خواستار تجدیدنظر و بازنگری در نرخ سوخت شناورهای باری هستند اما تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، نرخ سوخت مصرفی شناورهای سفاری در ایران به قیمت بانکرینگ ( سوخت رسانی به شناورها در ایستگاه های ساحلی، سوخت رسانی دریایی) محاسبه و اعمال می شود.
علی پور گفت: هم اینک هر لیتر گازوئیل مصرفی شناورهای باری به گران ترین حدود 25 هزار ریال تحویل مالکان می شود که درصورت استمرار این روند فعالیت این شناورها تعطیل خواهد شد.
وی بیان کرد: هزینه سوخت هر شناور باری در سفر دریایی در شمالی ترین نقطه استان بوشهر که بالاترین مسافت به دبی را دارد بطور میانگین و با نرخ بانکرینگ حداقل بین 280 تا 540 میلیون ریال است که با پرداخت سایر هزینه های گمرکی بابت اجرای آیین نامه جدید ورود کالا هزینه سفر یک شناور باری به دبی بیش از یک میلیارد ریال تمام می شود و این موضوع فشار مضاعف مالی بر لنجداران و ملوانان وارد کرده است.
مدیرعامل تعاونی لنجداران دیلم افزود: باتوجه به فاصله 485 مایلی بندر دیلم به کشور امارات تنها حدود 40 مایل از مسافت پیموده شده به آن کشور بیرون از محدوده آب های سرزمینی است و باید نرخ سوخت شناورها همانند ناوگان حمل و نقل زمینی که به خارج از کشور تردد می کنند، اعمال شود.
وی گفت: مرزداران اسان بوشهر در دوران انقلاب بویژه هشت سال دفاع مقدس وظایف و دین خود را به میهن ادا و با استفاده از شناورهای خود نقش مهم و بسزایی در حمل مهمات در حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام داشتند و زیبنده نیست هر روز با مشکلاتی که ناشی از مباحث کارشناسی نشده است، گرفتار شوند.
مدیرعامل تعاونی لنجداران دیلم اظهار کرد: از دولتمردان و استاندار بوشهر که در محقق و موفق شدن اجرای طرح ساماندهی آیین نامه ورود کالای همراه ملوان از مطالبه های بحق ساحل نشینان تلاش کردند، تقدیر می شود و انتظار داریم باتوجه به نبود صنایع تولیدی و زمینه های مناسب اشتغال زایی برای برطرف کردن موانع و مشکل اشتغال این قشر که یکی از حیاتی ترین و شاخص ترین آن قیمت سوخت شنورها با نرخ بانکرینگ است اقدام و با نگاه خاصی مرزنشینان بدون مزد این منطقه را یاری و پشتیبانی کنند.
شهرستان ساحلی دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد و شغل عمده مردم به دریا وابسته است.
6164/7215/6043**
خبرنگار: محسن صادقی آزاد** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

مصطفی مطورزاده منتخب مردم خرمشهر در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر با انتقاد از کمبود شدید امکانات اورژانسی در این شهرستان اظهار کرد: کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند و شهری مثل خرمشهر با این‌همه مراجعات زائر و میهمان در طول سال بمناسبت‌های مختلف، اربعین حسینی و راهیان نور تنها دو آمبولانس سالم دارد.

وی خاطرنشان کرد: گر چه تامین آمبولانس وظیفه وزارت بهداشت است اما دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های فعال با حجم بالای تردد و نیروی انسانی همچون نفت‌وگاز اروندان و نیشکر نیز بایستی برای تامین آمبولانس به شهر کمک کنند.

مطورزاده تصریح کرد: طبق استاندارد بایستی بعد از تماس شهروند ۸ و نیم دقیقه بعد آمبولانس در محل حضور پیدا کند اما الان به دلیل کمبود آمبولانس مردم مدتها منتظر می‌مانند که غیر قابل قبول است.

وی از تماس کنفرانسی با معاون وزیر بهداشت و همچنین مدیرعامل اورژانس کشور برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: خوشبختانه علاوه بر قول تامین چند دستگاه آمبولانس در آینده، مقرر شد فعلا برای رفع موقت این مشکل دو آمبولانس بصورت امانی به خرمشهر منتقل شود تا مشکل کمبود آمبولانس در اورژانس این شهر تا حدودی مرتفع شود.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228403 برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم