Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رییس مرکز بیماریهای خاص استان گفت: 75 بیمار سلیاک در خراسان جنوبی وجود دارند که با وجود داشتن هزینه های بالا در تامین مواد غذایی و خوراکی مورد نیاز خود، متاسفانه هیچگونه انجمن و موسسه ای از آنان حمایت نمی کند.
دهقانی با بیان اینکه مواد خوراکی مورد نیاز این بیماران از کشورهای خارجی وارد می شود افزود: متاسفانه هر سبد غذایی بسته به نوع و میزان این بیماری بین 150 هزار تومان تا یک میلیون تومان هزینه دربردارد که گاهی ممکن است به بیش از یک سبد غذایی نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه حداقل 6 تا 7 سبد غذایی در سال این بیماران نیاز دارند گفت: بیشترین مواد غذایی این بیماران آرد مخصوص، ماکارونی و نان مخصوص است که هزینه آن بالاست.
رئیس مرکز بیماریهای خاص استان با بیان اینکه بیماران سلیاک زیر پوشش مرکز بیماریهای خاص قرار ندارند افزود: 90 درصد این بیماران وضعیت مالی آنها نامناسب است که باید حمایت شوند.

بیماری سلیاک، نوعی بیماری گوارشی است که به پرزهای روده کوچک آسیب می رساند و سبب اختلال در جذب مواد مغذی می شود. این بیماری یک اختلال خودایمنی روده باریک است که مبتلایان در صورتی که پروتئینی از دسته گلوتن را که در برخی از غلات مانند گندم و جو وجود دارد، مصرف کنند، دچار علایم گوارشی می شوند.

بیماری سلیاک از بیماریهای شایع برای تمام سنین است و علائم آن فقط در سنین کودکی بروز نمی کند و اشکال خاموش و مخفی آن ممکن است در مقاطع مختلف زندگی خود را نشان دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرجی گفت: هزار و ۵۳۹ کیلوگرم انواع مواد غذایی، نوشیدنی، بهداشتی، آرایشی، شوینده غیربهداشتی و تاریخ گذشته که از ۱۳۰۶ مورد بازرسی در ایام نوروز توسط واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان هشترود ضبط شده بود امحا شد.

وی گفت: در این بازه زمانی ۱۵ مورد به امور قضایی ارسال شد و ۲ واحد هم پلمب شد.

دیگر خبرها

  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود