Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس هیأت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه این شرکت ۸۹۰ میلیارد تومان زیان انباشته دارد،گفت: پنج ماه است که شرکت رجا نتوانسته پول شرکت‌های پیمانکاری را پرداخت کند.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، سید محمد راشدی در خصوص تأخیر قطار‌ها در بارش برف اخیر و این که چرا این اتفاق رخ داد و بخش ریلی غافلگیر شد، اظهار کرد: بخشی که مربوط به شرکت رجا می‌شود تجهیز قطار است که ما در این بخش به خوبی عمل کردیم، مشکل در زیر ساخت‌هاست که باید برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص میزان توسعه نیافتگی در بخش ریلی و علت آن اضافه کرد: علت اصلی این است که همه خوب شعار می‌دهند و بر هیچ کس پوشیده نیست که در مواقع بحران فقط بخش ریلی است که به داد مردم می‌رسد، اما در زمان اعتبار دادن گوش هیچ مسؤولی شنوا نیست.

راشدی گفت: هشت سال است که شرکت رجا قطار‌های حومه‌ای را مدیریت می‌کند و در این مدت زیان این شرکت پرداخت نشده، اما به خاطر مردم فعالیت مان را متوقف نکرده ایم، شرکت رجا ۸۹۰ میلیارد تومان زیان انباشته دارد و از آن جاکه اجازه افزایش قیمت نداریم و یارانه‌ای هم دریافت نمی‌کنیم، شرایط مناسب نیست.

وی تأکید کرد: شعار دادن راحت، اما عمل کردن سخت است، قرار بود اولویت، توسعه حمل‌ونقل ریلی مسافری باشد، اما هیچ کمک مالی نمی‌شود.

رئیس هیأت مدیره رجا اظهار داشت: زمانی که تمامی پرواز‌ها لغو و حمل‌ونقل جاده‌ای بسته می‌شود، انتظار است بخش ریلی همچنان خدمات ارائه دهد و ما باید قطار‌های فوق العاده را تأمین کنیم، پنج ماه است که شرکت رجا نتوانسته پول شرکت‌های پیمانکاری را پرداخت کند، سه ماه است که شرکت‌های پیمانکاری حقوق کارکنان خود را نداده‌اند، حتما باید در بخش ریلی به بحران برسیم تا کمیته‌ای ایجاد شود و این بحران توسط دولت و مجلس مدیریت شود؟

وی افزود: شرکت رجا با بحران مواجه است، ما هزینه‌های خود را با وام بانکی تأمین و پرداخت می‌کنیم؛ ۵۰ میلیارد وام بانکی دریافت کردیم تا بخشی از هزینه‌ها پرداخت شود، حرف اول و آخر این است که بخش ریلی به شعار نیاز ندارد، بلکه نیازمند کمک مالی است.

راشدی اضافه کرد: ۶۰ درصد از قطار‌های کشور در اختیار شرکت رجاست، تا این لحظه از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه برای قطار‌های تکلیفی و حومه‌ای هیچ کمکی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، زیان شرکت رجا را تایید کرده است، اما گوش شنوایی نیست؛ و نمی‌دانیم مجلس و دولت چه زمانی به فکر نوسازی ناوگان ریلی خواهند افتاد.

رئیس هیات مدیره شرکت رجا افزود: تاخیر‌هایی به دلیل برودت هوا ایجاد شد که مشکل اصلی آن به دلیل زیرساخت‌ها بود، باید برای حل این مشکلات کمک شود؛ مردم باید از مشکلات مطلع شوند و بدانند ناوگان حمل ونقل ریلی کشور با مشکل زیرساختی مواجه است و دولت باید برای حل این معضل کمک مالی کند.

راشدی تأکید کرد: در شرایط کنونی هیچ کس حاضر به سرمایه‌گذاری در بخش ریلی نیست، زیرا نه تنها زیان‌ها، بلکه یارانه نیز پرداخت نمی‌شود.

وی اظهار داشت: اولویت شرکت حمل و نقل ریلی رجا خرید ناوگان است، اما به دلیل عدم پرداخت از سوی دولت فعلا متوقف شده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت رجا افزود: راه آهن در بدترین شرایط (بحران سرما در سال ۱۳۸۶) در کنار مردم بود، اما هیچ قطاری حذف نشد، بدون تردید در فضای کنونی نیز تلاش می‌کنیم فعال باشیم؛ البته در حال حاضر مشکلات شرکت رجا بسیار زیاد شده است و باید سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات به بخش ریلی اقدام کند، در غیر این صورت باید انتظار شرایط حادتری داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد

شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل‌شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده‌های میلیون‌ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس