Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@11:13:19 GMT

تورهای مسافرتی مناسب فصل بهار

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۱۵۸۴

تورهای مسافرتی مناسب فصل بهار

شد گردشگری در ایران چند پیامد مهم برای این بازار بزرگ داشت که مهم‌ترین آن‌ها لزوم بازتعریف تورهای گردشگری متنوع بود

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو،رشد گردشگری در ایران چند پیامد مهم برای این بازار بزرگ داشت که مهم‌ترین آن‌ها لزوم بازتعریف تورهای گردشگری متنوع بود؛ از حق نگذریم که آژانس‌های مسافرتی و کارگزاران تورهای داخلی و خارجی هم بیکار ننشستند و رنگ و لعاب جدیدی به سفرهای ایرانیان اضافه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانیان از سال‌ها پیش تورهای ترکیه و تا حدودی تورهای امارات را به عنوان تورهای کوتاه‌مدت گردشگری در لیست انتخاب می‌دیدند، اما در حال حاضر تابوی ترکیه شکسته و گردشگران و خانواده‌های ایرانی، انتخاب‌های پرشمارتری را برای سفر کردن در اختیار دارند. در زیر به معرفی دو تور مطرح جدیدتر خواهیم پرداخت که مقاصد مناسبی برای سفر در فصل بهار هستند.

تور ارمنستان

 

یکی از تورهایی که در چند سال اخیر بسیاری از ایرانیان را به خود جذب کرده است، تور ارمنستان است. در مورد علل جذابیت این تور برای گردشگران ایرانی، بحث‌های فراوانی وجود دارد؛ اما تقریباً اکثر گردشگران و کارشناسان تورهای خارجی، قیمت ارزان و فاصله اندک ارمنستان از ایران را به ترتیب جزو مهم‌ترین دلایل می‌دانند. تنوع بالای هتل‌های ارمنستان که موجب تلورانس قیمت تور در بازه‌ای بزرگ می‌شود، دست گردشگران را برای انتخاب تور با بودجه‌های متفاوت باز می‌گذارد؛ به طوری‌که برخی از خانواده‌ها، چند بار مسافرت در سال به مقصد ارمنستان را تجربه می‌کنند.

از این‌ها گذشته، ارمنستان تمام امکاناتی را که گردشگران ایرانی در یک مسافرت سه چهار روزه به خارج از مرزهای ایران احتیاج دارند، با قیمتی ارزان در اختیارشان می‌گذارد. قیمت ارزان غذا در ارمنستان، سبب می‌شود که گردشگران ایرانی بخش اعظم بودجه سفرشان را به گشت و گذار و تجربه تفریحاتی در ارمنستان اختصاص دهند، که از دلایل اصلی سفر آن‌ها به خارج از مرزهای ایران است. مراکز خرید بزرگی هم در ایروان وجود دارد که معمولاً گردشگران، یک روز از سفر خود را به خرید از آن‌ها اختصاص می‌دهند.

تور کیش

تورهای کیش به سبب تنوع بسیار بالا در سطح تفریحات و برنامه‌هایی که گاه در کشور یگانه‌اند، محلی برای تجربه خاطراتی‌ست که اکثر گردشگران از آن‌ها به عنوان بهترین خاطرات سفرشان یاد می‌کنند و امروزه به جزئت می توان گفت جزیره کیش به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شده است و باید آن را یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری در ایران دانست.

منطقه آزاد کیش این محبوبیت را مدیون دلایل مختلفی همچون جاذبه‌های گردشگری طبیعی مانند ساحل نیلگون خلیج فارس، جزیره ساحلی مرجان؛ مراکز و امکانات تفریحی  مانند اسکی، موج سواری و همچنین بازارها و مراکز خرید ارزان‌قیمت و متنوع می‌باشد.

همچنین سالانه جشنواره‌ها، تاترها و کنسرت‌های زیادی در جزیره برگزار می‌شود که طرفداران زیادی دارد. اگر شانس با شما همراه باشد و زمان سفرتان با یکی از این فستیوال‌ها یکی شود هیجان غیرقابل وصفی به سفر شما افزوده خواهد شد.

یکی دیگر از مزیت‌های شهر کیش که کار این جزیره را برای جذب گردشگر آسان کرده است؛ وجود هتل‌های متنوع با قیمت‌های مختلف است که امکان سفر به جزیره را برای تمامی اقشار جامعه فراهم می‌کند. با این حال هنوز هم بیشتر علاقمندان به سفر، تور کیش را جزء تورهای گران‌قیمت داخلی می‌دانند و ترجیح می‌دهند از تورهای لحظه آخری که قیمت مناسب‌تری دارند استفاده کنند. 

تور گرجستان

تور گرجستان هم یکی دیگر از تورهایی‌ست که پای گردشگران ایرانی در سال‌های اخیر به آن باز شده است؛ اگرچه این تورها که تور تفلیس در صدر آن‌ها قرار دارد، در میان گردشگران جهانی شهرت زیادی دارند، اما مدت زیادی نیست که ایرانیان سفر با آن‌ها را آغاز کرده‌اند. این تورها جذابیت خود را تا حدود زیادی به تاریخ پرتب‌وتاب گرجستان مدیونند؛ مثلاً ساختمان‌هایی با قدمت 500 ساله، هنوز در تفلیس مورداستفاده قرار می‌گیرند و گردشگران از بانک‌ها، کلیساها و مراکز دولتی بزرگی بازدید می‌کنند که تاریخی 500 ساله را تجربه کرده‌اند.

اگرچه هتل‌های گرجستان در مقایسه با ارمنستان از تنوع کمتری برخورداند و در فصل‌های گرم سال، قیمت‌شان از همتاهای ارمنی گران‌تر است، اما هتل‌های تفلیس و باتومی، نیاز گردشگران برای انتخاب محل اقامت مطابق با سلیقه‌شان را برطرف می‌کنند. دقیقاً تفریحاتی که در ارمنستان وجود دارند، در تفلیس هم یافت می‌شوند؛ اما نکته اینجاست که تورهای گرجستان در ماه‌های سرد سال، بسیار ارزان‌تر از ارمنستان هستند و در صورتی که گردشگران به تجربه یک تور برفی و پر از آرامش با قیمتی ارزان علاقمندند، بهترین مکان برای آن تور گرجستان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، برخی محورهای کوهستانی با بارش نخستین برف زمستانی مسدود می‌شوند؛ معمولا اهالی ساکن در مقصد این راه‌ها چند ماهی در محاصره‌اند یا از محورهای دیگری تردد می‌کنند. حالا که فصل بهار رسیده و از سرمای استخوان‌سوز زمستان خبری نیست، این محورها یکی یکی بازگشایی می‌شوند. ما در این گزارش به این محورها و جاذبه‌های گردشگری‌شان سرزده‌ایم.

«تته» تونل برفی و دشت پر گل

یکی از شگفت‌انگیزترین گردنه‌های ایران است؛ گردنه‌ای که برای عاشقان طبیعت به‌ویژه حالا که سراسر دشت‌های اورامانات با گل‌های سرخ پوشیده شده و منظره‌ای بدیع خلق کرده است. ما هم این نوید را به شما می‌دهیم که گردنه تته بعد از چند ماه از 5 اردیبهشت بازگشایی شده و حالا اگر از این گردنه بین مریوان در کردستان و پاوه در کرمانشاه عبور کنید، از یک تونل برفی هم می‌گذرید. این گردنه پیچ در پیچ طولی حدود ۳۰۰۰ متر دارد و در انتهای مسیر به روستای زیبای اورامان‌تخت می‌رسد؛ ارتفاع برف در این مسیر گاهی به ۱۲ متر هم می‌رسد، اما فقط همین نیست، ارتفاع زیاد این گردنه باعث شده که یک منظره زیبا از مرز ایران و عراق و سد دربندیخان پیش روی شما باشد که به راحتی قابل تماشاست.

ببینید:
بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد

تصاویری از برف روبی گردنه تته کردستان | حجم سنگین برف در گردنه + فیلم

«گنجنامه-تویسرکان» اسکی در فصل گرم

گنجنامه- تویسرکان یک محور فرعی است، اما بسته‌شدن این جاده هم از پاییز تا بهار سال بعد ترددها را با چالش مواجه می‌کند. این محور ۲۴کیلومتری جزو مسیرهای فرعی و کوهستانی همدان است و روستاهای منطقه را به همدان متصل می‌کند. گنجنامه- تویسرکان یکی از مسیرهای گردشگری همدان نیز محسوب می‌شود که در مسیر آن، از دیدن یک طبیعت بکر و آب و هوای دلپذیر لذت خواهید برد؛ به‌ویژه اینکه در این مسیر می‌توانید به پیست اسکی تاریک‌دره هم سر بزنید و از پیست چمنی آن هم استفاده کنید. دشت میشان و دهکده گردشگری گنجنامه از دیدنی‌های این منطقه است که حالا با بازگشایی جاده از ۷ اردیبهشت آماده حضور گردشگران هستند.

بیشتر بخوانید:
بازگشایی جاده گنجنامه پس از 5 ماه

«پونل- خلخال» جاده‌ای رو به بهشت

می‌گویند مسیری رو به بهشت است؛ یکی از زیباترین جاده‌های گردشگری که بعد از عبور از روستای گردشگری خوجین و روستای مجره جلوه‌گری می‌کند. این مسیر گردشگری شما را در کمتر از یک ساعت از شهرستان خلخال در اردبیل به رضوانشهر در استان گیلان می‌رساند؛ جاده‌ای که با دره‌های سرسبز، چشمه‌های آب و همچنین آب و هوای مطبوع و خنک در مسیر جنگلی، حال شما را خوب می‌کند. تا چشم کار می‌کند جنگل است و درختان هیرکانی. این جاده هم البته به‌دلیل کوهستانی بودن در روزهای سرد سال بسته است و حالا 20روزی است که دوباره بازگشایی شده و می‌توانید با سفر به آن یک تجربه منحصر به فرد داشته باشید.

بیشتر بخوانید:
ارتفاع برف بهاری در این نقطه به نیم متر رسید + فیلم

«عسل‌کشان» سفر به غار طبیعی برفی

نامش «عسل‌کشان» است و راه ارتباطی ۱۵ روستا با حدود 4500نفر جمعیت با مرکز شهرستان کوهرنگ و دهستان موگویی. عسل‌کشان هر ساله با نخستین بارش برف مسدود می‌شود و تا سال آینده امکان بازگشایی آن وجود ندارد. ارتفاع برف در این منطقه گاهی تا 8متر هم می‌رسد. این گردنه از 25فروردین امسال بازگشایی شده و می‌توانید با عبور از جاده موگویی- چلکرد به غار یخی «چما» سفر کنید که یک غار عظیم از جنس برف است و از انباشت برف و یخ در طول سال‌های زیاد ایجاد شده است‌. دهستان موگویی هم سرشار از زیبایی‌های طبیعی چون طبیعت بکر و روستاهای پلکانی و آبشارهاست که دیدن‌شان خالی از لطف نیست.

ببینید:
برف روبی جاده چلگرد - سرآقاسید در چهارمحال و بختیاری + فیلم | حجم برف را ببینید


«بیژن» برفی‌ترین پیچ ایران

می‌گویند برفی‌ترین پیچ ایران است و همین باعث شده تا حتی در تابستان هم آب و هوای خنک داشته باشد؛ جایی میان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاع ۳۲۰۰ متری منطقه دنا. ارتفاع برف در این منطقه گاهی به حدود ۸ متر یا بیشتر هم می‌رسد. می‌گویند بیژن نام دلاوری از ایران زمین و در لشکر کیخسرو است که به همراه ۲۹تن از یاران وفادار خود در این منطقه گرفتار سرما و برف می‌شوند و همگی جان می‌سپارند. این مسیر که همین چند روز پیش بازگشایی شده، بزرگ‌ترین گردنه ماشین‌رو در ایران است و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید عشایر و چادرهای زیبایشان را هم در این گردنه ببینید. به علاوه، منطقه حفاظت شده دنا در همین نزدیکی است.

کد خبر 848143 برچسب‌ها برف سفر - گردشگری خبر مهم

دیگر خبرها

  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا