Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@09:13:36 GMT

جیب بری های دزد سابقه دار در بی آر تی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۱۶۳۷

جیب بری های دزد سابقه دار در بی آر تی

به گزارش گروه حوادث خبرگزاری برنا، در پی وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه جیب بری در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های بی آر تی در محدوده خیابان ولیعصر و خیابان انقلاب، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۶ تهران، پرونده  در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با توجه به اظهرات تعدادی از شکات و مالباختگان مبنی بر سرقت عابر بانک و برداشت پول از حساب‌های آنها، بررسی تراکنش مالی حساب این گروه از مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی و تطبیق تصاویر بدست آمده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که عمده سرقت‌های انجام شده از شکات و مالباختگان توسط یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه‌ای در زمینه جیب بری به نام مصطفی۳۲ ساله انجام شده است.

بررسی سوابق مصطفی نشان داد که وی تاکنون هشت بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جعل، کلاهبرداری، قاپ زنی و سرقت به ویژه به شیوه جیب بری دستگیر و روانه‌ی زندان شده و آخرین سابقه‌ی دستگیری او شهریورماه  باز می‌گردد که در آن پرونده نیز توسط کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه‌ی زندان شده است؛ نهایتا مشخص شد که مصطفی در مهرماه  و با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شده و پس از آن مجددا سرقت‌های خود را از سر گرفته است.

با شناسایی مصطفی به عنوان متهم پرونده، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم اقدام به شناسایی محل سکونت وی در خانه‌ی پدری اش در محدوده چهارراه ولیعصر کرده و موفق شدند او را دستگیر کنند. 

در بازرسی از مخفیگاه متهم، تعدادی اسناد و مدارک شناسایی و همچنین کارت‌های عابربانک متعلق به سایر افراد کشف و توقیف شد. با شناسایی این افراد و در تحقیقات از آن‌ها مشخص شد که تمامی آن‌ها به شیوه‌ای مشابه مورد سرقت قرار گرفتند و متهم با استفاده از رمز عابربانک درج شده  روی کارت عابربانک تعدادی از این مالباختگان نسبت به برداشت پول از حساب‌ها و بعضا خرید و جابجایی پول اقدام کرده است.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با بررسی پرونده‌های مشابه و همچنین اسناد و مدارک بدست آمده از مخفیگاه متهم، تاکنون ده‌ها مالباخته شناسایی و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند که در بررسی اظهارات این افراد مشخص شد که متأسفانه تعداد قابل توجهی از شکات و مالباختگان بدون توجه به هشدار‌های پلیس، نسبت به درج رمز کارت عابربانک بر روی کارت‌های عابربانک اقدام کردند و همین موضوع زمینه اصلی برداشت غیرمجاز پول از حساب‌های ایشان توسط متهم پرونده شده است.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، با اشاره به انتشار بدون پوشش تصویر متهم عنوان داشت: با توجه به شناسایی ده‌ها مالباخته، اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره جیب بری و سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف بویژه سرقت به شیوه جیب بری، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده؛ لذا از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان گودرزی گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مأموران کلانتری ۲۶ ماهدشت پنج سارق سابقه دار و حرفه‌ای که در زمینه سرقت در این منطقه فعالیت داشتند، شناسایی شدند.

وی مطرح کرد: در ادامه مأموران با ایجاد گشت‌های محسوس و نامحسوس در مناطق فعالیت این سارقان، هر پنج متهم را در حین سرقت دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه پلیس به ۲۵ فقره سرقت اماکن خصوصی، داخل خودرو و احشام اعتراف کردند و دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با بیان اینکه سارقان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، عنوان کرد: تمام مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند.

وی در پایان از شهروندان خواست هشدارهای انتظامی در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6092141

دیگر خبرها

  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو