Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:36:44 GMT

رئیس سابق شورای امنیت ملی افغانستان به سوئد گریخت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۱۹۵۵

رئیس سابق شورای امنیت ملی افغانستان به سوئد گریخت

رئیس سابق شورای امنیت ملی افغانستان به دلیل باز شدن پرونده اتهام فساد وی، به سوئد گریخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، هیئت اداری مجلس نمایندگان افغانستان از فرار «عبدالغفار غورزنگ» رئیس سابق شورای امنیت ملی این کشور خبر دادند.

وی چند ماه قبل در پرونده ادعای فساد در دبیرخانه مجلس نمایندگان، به خریدی مشکوک متهم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عرفان‌الله عرفان» معاون دبیر مجلس نمایندگان  گفت که غورزنگ به دنبال بازشدن این پرونده به خارج از کشور فرار کرده است.

به گفته وی بر اساس بررسی‌های تازه، غورزنگ در سوئد پناهنده شده است. پیش از این گزارش شده بود که غورزنگ برای مداوا به سوئد رفته است.

وی چند ماه قبل در خرید های مشکوک از جمله خرید امکانات محافظتی برای خانه «عبدالرووف ابراهیمی» رئیس مجلس افغانستان، متهم به فساد شده بود.

متعاقب این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان اعلام کرد که مسئولیت این کار به عهده ریاست امور امنیتی شورای ملی این کشور بوده و اگر ریاست مذکور این موضوع را نپذیرد، خود شخصا هزینه ها را می پردازد.

با این حال، «نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان، فرار غورزنگ را تأیید یا رد نکرد اما گفت که در صورت ارائه اسناد، وی از سوی نهادهای قضایی تعقیب خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود