Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرری ـ ایرنا ـ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری گفت: برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، یک میلیون قطعه مرغ آلوده به آنفلوانزای پرندگانطی 2 ماه گذشته در 6 مرغداری این شهرستان معدوم شد.

محمد وحید تاویلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای پرندگان از سال گذشته در کشور شیوع بیشتری پیدا کرد، افزود: با توجه به کثرت مرغداری ها در نواحی جنوب تهران، بررسی های بهداشتی این مرغداری های در اولویت دامپزشکی این شهرستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بعد از مشاهده نمونه هایی از این بیماری در 6 واحد از مرغداری های این شهرستان، بلافاصله اقدامات لازم برای قرنطینه، پاکسازی و معدوم سازی طیور آلوده انجام شد و پس از نمونه گیری و تایید، یک میلیون قطعه از مرغ آلوده معدوم شد.
وی تصریح کرد: بازرسان اداره دامپزشکی به صورت شبانه روزی در سطح شهر، روستا و واحدهای صنعتی تولید و پروش مرغ حضور پیدا کرده و هر گونه مورد مشکوک را برای نمونه گیری به آزمایشگاه انتقال می دهند.
تاویلی با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی است، گفت: این بیماری در ابتدا از طیور وحشی به طیور بومی سپس از طیور روستایی به مرغداری های صنعتی و واحدهای گوشتی و تخمگذار منتقل می شود.
وی ادامه داد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به وسیله هوا یا به صورت مکانیکی قابل انتقال است و اگر وارد منطقه ای شود، کنترل و مبارزه با آن سخت است.
وی معدوم سازی را یکی از راه های پیگیری از شیوع این بیماری عنوان کرد و گفت: اگر نظارت و معدوم سازی توسط اداره دامپزشکی شهرستان ری نبود امروز باید تعداد بیشتری از مرغ های واحدهای صنعتی شهرستان را معدوم می کردیم.
تاویلی در خصوص نظارت بر پرندگان وحش و مهاجر تالاب ها و آبگیرهای شهرستان ری نیز گفت: اداره دامپزشکی شهرستان ری با همکاری اداره محیط زیست در سد فشافویه و دریاچه عشق آباد تمامی پرندگان را زیر نظر دارد و اگر کوچکترین مورد مشکوکی در خصوص مرگ دسته جمعی پرندگان و یا موارد مشابه سریعا اقدام خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، علاوه بر سد فشافویه ، تالاب عشق آباد در جنوب استان تهران در محدوده شهرستان ری واقع است. این تالاب یکی از مراکز بسیار عالی برای پرنده نگری در حاشیه تهران است و تا کنون 140 گونه پرنده از این تالاب رکورد شده است که مهاجرت این پرندگان امکان انتقال این ویروس واگیر را در فصل مهاجرت پرندگان افزایش می دهد.
بیماری آنفلوآنزای پرندگان بوسیله ویروس آنفلوآنزای A تیپ H5 N1 و H7 و مورد جدید H5N6 ، در جمعیت حیوانات بخصوص ماکیان ایجاد می شود و می‌تواند به انسان منتقل شود.
این ویروس می‌تواند انسان را آلوده کرده و موجب بیماری شدید با میزان مرگ بالا شود و حتی این توانایی را دارد که خود را با انسان تطبیق داده و به عنوان یک عامل بالقوه بیماری زا برای انسان مطرح شود یا با سایر ویروس های آنفلوانزای انسانی ترکیب شده و موجب پدیدار شدن یک عامل بیماریزای جدید ‌شود.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه ** انتشار: روح الله صائب

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، ناصر چیتگر افزود : این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.   وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.   رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد بیان کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.   وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.   چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.   رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.   سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.   مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود