Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@03:37:55 GMT

اتصال فرودگاه طبس به شبکه فیبر نوری

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۲۸۷۰

اتصال فرودگاه طبس به شبکه فیبر نوری

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سلامی،مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت:با انجام پروژه شبکه فیبر نوری در فرودگاه طبس سرعت انتقال اطلاعات و ضریب ایمنی پروازها افزایش پیدا کرده است.


وی افزود: این پروژه با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است که شامل اجرای فیبر نوری خارج فرودگاه و همچنین اجرای فیبر نوری داخل فرودگاه به همراه خرید تجهیزات مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی با بیان اینکه با خرید و نصب تجهیزات، این پروژه به طور کامل عملیاتی شده است، گفت: افزايش ظرفيت، کيفيت، سرعت و ايمنی در انتقال اطلاعات و ارتقای ضريب امنيت خطوط تلفن و ديتا،ارسال اطلاعات رادار،RCAG از بستر کشوری برای مرکز کنترل فضای کشور از مزيت‌های استفاده از فيبر نوری است که با اجرای آن سرعت انتقال دیتا برای ایجاد ارتباطات اينترنت و اينترانت ميان فرودگاه طبس و بیرجند افزايش یافت.


سلامی افزود:کلیه رایانه های فرودگاه طبس در سال گذشته ارتقاء یافته و با اجرای فیبر نوری سامانه برید،نماد و دیگر سامانه های مورد استفاده در فرودگاه ها در این فرودگاه راه اندازی شده است.


وی گفت:با خرید تلفن های VOIP ارتباط سریع و بدون هزینه و با کیفیت جایگزین خطوط تلفن های ارتباطی داخلی و ارتباط با ستاد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شد.
انتهای پیام/ب


افزایش ضریب ایمنی پرواز ها در فرودگاه طبس

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان

فرماندار تاکستان از ایجاد و راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه اینترنت پرسرعت فیبر نوری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تاکستان، با حضور حسینی فرماندار شهرستان تاکستان و نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان و صاحبان صنایع جلسه هماهنگی جهت برگزاری رویداد و نمایشگاه بزرگ صدرا بعدازظهر امروز -پنج‌شنبه سی‌ام فروردین- در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

سید جمال‌الدین حسینی، فرماندار شهرستان تاکستان در این جلسه اظهار کرد: اتفاق بسیار ارزشمندی که در هفته‌های آتی و پیش رو در سطح شهرستان تاکستان رخ خواهد افتاد برگزاری نمایشگاه عظیم صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان است که مدیریت شهرستان در نظر دارد با قوت تمام با کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی این مهم رابه سرانجام برساند.

وی اضافه کرد: نبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت، مشغله ذهنی مجموعه مدیریتی شهرستان بوده است که خوشبختانه اقدام به جای دانشگاه آزاد در ایجاد این رویداد خلاقانه تا حدودی این ذهنیت‌ها را برطرف کرده است و از همه مهمتر با توجه به زیرساخت‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان وجود دارد می‌توان به راحتی در راستای معرفی شهرستان و صنایع آن قدم برداشت

فرماندار تاکستان با بیان اینکه انتظار هست تمامی صاحبان صنایع مستقر در شهرستان تاکستان همه جانبه در نمایشگاه مذکور حضور مؤثر و مستمری داشته باشند تصریح کرد: به نحو مطلوب با همفکری و مشورت و بررسی مشکلات موجود نسبت به رفع دغدغه‌های موجود در رفع موانع صنعت و دانشگاه همه اقدام خواهیم نمود.

حسینی در همین راستا اضافه کرد: برای ارتباط‌گیری صنعت و دانشگاه و آشنا شدن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و عموم مردم با دستاوردهای صنعتی و تولیدی و علمی، این نمایشگاه می‌تواند نقطه ثقل این نکته باشد که برای اولین بار در سطح شهرستان اتفاق می‌افتد و حضور صنعت و دانشگاه در کنار هم می‌تواند مدیریت شهرستان را در رفع دغدغه‌های اساسی شهر ستان کمک قابل توجهی نماید.

وی با تأکید بر برخورداری صنایع از دانش روز و استفاده از اساتید مجرب دانشگاه اظهار داشت: فرمانداری تاکستان تمام قد در کنار صنایع و دانشگاه آزاد جهت رفع موانع و مشکلات خواهد ایستاد و نمایشگاه صدرا بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای عظیم شهرستان تاکستان است.

فرماندار تاکستان ادامه داد: ما چه بخواهیم چه نخواهیم ارتباط صنعت و دانشگاه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و صاحبان صنایع در این زمینه باید پیش قدم باشند و دانشگاه از توان علمی خود در این راستا به صنایع کمک کند. امیدواریم نمایشگاه صدرا (صنعت، دانشگاه و راه اشتغال) بتواند دغدغه‌های فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف و نیازهای آنان را برطرف کند.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برنامه‌های دولت مبنی بر ایجاد دسترسی شهروندان به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری گفت: امروزه به دلیل حجم بالای کاربران اینترنت شبکه فیبر نوری یکی از نیازهای کشور است. با راه‌اندازی شبکه فیبر نوری می‌توانیم علاوه بر اینکه از بار ترافیکی شبکه همراه بکاهیم بلکه شاهد بهبود کیفیت اینترنت همراه هم خواهیم بود.

وی از ایجاد و راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه اینترنت پرسرعت فیبر نوری در تاکستان خبر داد و افزود: برای اینکه مردم بتوانند از ظرفیت فیبر نوری در تاکستان استفاده نمایند با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۳۵ کیلومتر در شهر تاکستان صورت خواهد گرفت لذا باید از هر ظرفیتی برای تسریع در اجرای این طرح استفاده شود.

کد خبر 745799

دیگر خبرها

  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • افتتاح طرح های صنعت برق و مخابرات در میامی
  • نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور به اتمام رسید
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری است
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات