Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@07:05:54 GMT

فرش قرمز برلیناله بدون لباس فاخر و پاشنه‌بلند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۳۳۰۰

رویداد۲۴-ستاره‌های زن سینمای آلمان در اعتراض به نگاه مردسالارانه جشنواره‌های سینمایی به زنان، تصمیم گرفته‌اند امسال در جشنواره فیلم برلین با لباس‌های ساده و دلخواه روی فرش قرمز بروند. اجبار به پوشیدن کفش پاشنه‌بلند و لباس‌های فاخر مجلسی که زمانی در جشنواره فیلم کن دردسرساز شده بود، حالا در حال تبدیل شدن به یک جنبش اجتماعی زنانه در جشنواره برلین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکرده این جنبش هم کسی نیست جز آنا بروگمان که از چهره‌های سرشناس و محبوب سینما و تلویزیون آلمان است. او از همتایان خود خواسته امسال با هر لباسی که در آن راحت‌ترند، پا روی فرش قرمز برلیناله 2018 بگذارند.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین از روز پنجشنبه 15 فوریه در آلمان آغاز به کار کرده و هنوز خبر و گزارشی از بحران کفش پاشنه‌بلند و لباس‌های فاخر در این دوره مخابره نشده است. این در حالی است که نویسنده و بازیگر نامدار آلمانی با راه‌انداختن هشتگ «هیچکس عروسک نیست» در پی اعتراض به اعمال قانون نانوشته حضور رسمی و بسیار پرزرق و برق زنان روی فرش قرمز مقابل کاخ جشنواره برلین است.

بروگمان حضور روی فرش قرمز بازگشتی دردناک به سنت‌های دهه 1950 می‌داند و می‌گوید: «همیشه این نگاه وجود دارد که زنان باید با لباس‌های کوتاه و کفش‌های پاشنه‌بلند مقابل دوربین‌ها ظاهر شوند تا دیگران ببینند آیا آنها ارزش سرمایه‌گذاری دارند یا نه. حالا دیگر زمان آن فرارسیده است که ما زنان تصویری دیگر از خودمان ارائه دهیم؛ زنانی که به قراردادهای اجتماعی پای‌بند نیستند و بسیار خودسر به نظر می‌رسند.»

دیتر کاسلیک، مدیر جشنواره برلین از سوی دیگر معتقد است که این رویداد سینمایی قانون و قاعده خاص و مشخص برای نوع پوشش زنان و مردان ندارد. او می‌گوید: «می‌توانم به تمام زنانی که به برلیناله می‌آیند توصیه کنم هر چه دوست دارند دقیقا همان را بپوشند. قطعا ما نمی‌خواهیم زنی را که کفش پاشنه‌کوتاه پوشیده یا مردی را که کفش پاشنه‌بلند به پا دارد از حضور در کاخ جشنواره بازداریم و او را برگردانیم.»

این در حالی است که بروگمان اعمال قانون‌های نانوشته درباره نوع پوشش زنان را مشکل اصلی جشنواره برلین می‌داند که در مقایسه با دیگر رویدادهای مشابه بسیاری سیاسی‌تر است. سال 2015 گزارش‌هایی از محل برگزاری جشنواره کن در این شهر ساحلی جنوب فرانسه منتشر شد مبنی بر اینکه برگزارکنندگان جشنواره مانع حضور زنان بدون کفش پاشنه‌بلند روی فرش قرمز و ورود به کاخ شده‌اند؛ اتفاقی که همان سال اعتراض‌هایی را برانگیخت.

سازمان‌دهندگان جشنواره برلین امسال تمهیدهایی اندیشیده‌اند که اعمال آنها تا حدودی مانع اذیت و آزار زنان و تبعیض علیه این گروه می‌شود. بر اساس «سیاست فضای امن»، مردم می‌توانند هر گونه اعمال آزار و تبعیض را در روزهای برگزاری جشنواره گزارش دهند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟

آفتاب‌‌نیوز :

داستان مدافعان میانی پرسپولیس در این فصل سمبل و نماد مشخص یک پارادوکس است. سه مدافع ملی پوش با تخصص بازی در قلب خط دفاعی که هر سه متخصص در زدن پنالتی و متبحر در استفاده از ضربات ایستگاهی هستند. مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و گیورگی گولسیانی در تمام سال‌های اخیر مدافعانی مطمئن و گلزن برای تیم‌هایشان بودند. انتظار می‌رفت این فصل پرسپولیس با این سه بازیکن هیچ مشکلی در دفاع نداشته باشد، اما دقیقاً برعکس! اول که پورعلی گنجی مصدوم شد، بعد ستاره گرجستانی و کنعانی هم در این فاصله بار‌ها به حاشیه رفته یا محروم شده است! از جانشینان آن‌ها یعنی فرجی و نعمتی هم حرف نزنیم بهتر است.

در اراک، اما داستان جور دیگری بود. زوج قلب خط دفاعی پرسپولیس در ضعیف‌ترین نمایش عمر خود مقصر اصلی روی هر چهار گل تیم میزبان بودند. آن‌ها نه در یارگیری موفق عمل کردند و نه در نظم دهی به خط دفاع که از بازیکنانی با این اسم و رسم و تجربه بسیار بعید بود. اما وقتی داستان به ضربات پنالتی رسید، دوباره مدافعان قهرمانان پرسپولیس شدند. در فوتبال همه می‌دانند که پنالتی اول و آخر در ضربات پنالتی چقدر مهم است همه تیم‌ها بهترین پنالتی زن خود را برای ضربه اول و آخر انتخاب می‌کنند.

در سال‌های اخیر این دو مدافع جانشین مهدی ترابی به عنوان پنالتی زن پرسپولیس شده‌اند. خود ترابی از زمین بیرون رفته بود وگرنه قرار بود پنالتی دوم یا سوم را او بزند. کنعانی طبق انتظار پنالتی اول را زد که به گل تبدیل شد. دانیال اسماعیلی فر خراب کرد، پرسپولیس شانس داشت که آلومینیوم هم یک پنالتی از دست داده بود. اسدبیگی پنالتی را گل زد، او که در جریان بازی هم یک شلیک تماشایی را به گل تبدیل کرده بود. سپس گولسیانی برای پنالتی چهارم آمد که او هم گل زد و پنالتی پنجم به مدافع ذخیره یعنی فرشاد فرجی رسید.

وقتی مدافع ذخیره هم پنالتی خود را گل کرد، این پارادوکس در ذهن طرفداران پرسپولیس ایجاد شد که چرا و چطور خط دفاعی که مقصر هر چهار گل میزبان بود، با بازیکن ذخیره خود هم پنالتی را گل می‌کند، اما در همان ضربات پنالتی مدافع راست فیکس تیم باعث ناکامی و شکست می‌شود؟ اصلاً بازیکنانی که برای زدن پنالتی در آن شرایط حساس و تحت فشار بعد از ۱۲۰ دقیقه بازی چنین تمرکزی دارند، چرا در طول مسابقه مرتکب چنان اشتباهاتی شدند؟

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟
  • فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟