Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@16:58:27 GMT

توییت جایگزین کنفرانس خبری ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۳۵۲۲

توییت جایگزین کنفرانس خبری ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکنون در موارد زیادی از جمله بالا رفتن نرخ بیکاری و سقوط بی سابقه ارزش سهام بازار بورس، رکورد شکنی کرده است. این بار هم یک رکورد جدید از ترامپ به ثبت رسیده است. وی تنها رئیس جمهور آمریکاست که در نیم قرن گذشته از آخرین کنفرانس مطبوعاتی رسمی اش حدود یک سال می گذرد!

دقیقا یک سال پیش در چنین روزی رئیس جمهور آمریکا اولین و تنها کنفرانس مطبوعاتی رسمی خود را برگزار کرد و از آن زمان تاکنون هیچ تصمیمی برای برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس داده های مؤسسه «کالوین کولیج»، ترامپ از زمان «لیندون بی.جانسون»، سی و ششمین رئیس جمهور آمریکا بین سالهای 1963 تا 1969، تنها رئیس جمهوری است که در یکسال گذشته هیچ کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال نخست ریاست جمهوری اش، 11 کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. جرج دبلیو بوش و بیل کلینتون هم به ترتیب در یک سال نخست، 4 و 14 کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند. بوش پدر هم از این نظر رکورددار است و 26 کنفرانس مطبوعاتی در یک سال برگزار کرد.

ترامپ در حالی تاکنون کنفرانس مطبوعاتی دیگری برگزار نکرده است که خودش از جمله افرادی است که بیش از هر رئیس جمهور دیگری از رسانه های اجتماعی استفاده می کند و از آن برای منافع سیاسی خود بهره می برد. ترامپ همیشه و به بهانه های مختلف از حساب توییتر خود برای انتشار بیانیه ها و اظهارات رسمی و انتقاد از مقامات و سران دیگر کشورها استفاده می کند.

به نوشته اینترنشنال بیزنس تایمز، اینکه وی در یک سال گذشته هیچ کنفرانس مطبوعاتی رسمی برگزار نکرده است، مورد پسند حامیانش است. آنها می گویند: خوب است. شما رسانه ها باید به دنبال او بدوید.

اما این کار به هیچ عنوان برای آمریکا مناسب نیست؛ زیرا برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی ریاست جمهوری برای سلامت دموکراسی کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. رؤسای جمهور آمریکا – چه ترامپ یا اوباما باشد و چه بوش یا کلینتون—شخصیت‌هایی بسیار قدرتمند و بانفوذ محسوب می شوند. تصمیماتی که آنها می گیرند بر زندگی مردم اثرات چشم گیری دارد. زمانی که شما چنین جایگاه قدرتمندی دارید، باید از طریق رسانه های مستقل به پرسشهای مردم هم پاسخ دهید. درواقع باید کاملا در دسترس رسانه ها و پاسخگو باشید.

حالا نمی توان گفت که ترامپ هیچ گاه در دسترس رسانه ها نبوده است؛ در مواقعی که خودش بخواهد در دسترس است. در مواقع دیگر هم کنفرانس های مطبوعاتی مختصری در کنار سران دیگر کشورها برگزار می کند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است

پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، اعضای کنگره و حتی مقامات ارشد دولت بایدن تحت فشار شدیدی برای تجدیدنظر درخصوص تحریم‌های احتمالی علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش منابع مطلع آمریکا قصد داشته تا از ارائه کمک نظامی و آموزش به گردان «Netzah Yehuda» خودداری کند که خود اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و تل‌آویو محسوب می‌شد.

یک قانون امضا شده در سال ۱۹۹۷ در آمریکا، این کشور را از ارائه کمک‌های خارجی و ارائه آمورش‌ها از سوی وزارت دفاع به نیروهای پلیس، نظامی و امنیتی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، ممنوع می‌کند.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس گزارش داده بود که بلینکن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتشار این خب باعث شد تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون این رژیم به طور علنی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند تا از انجام چنین اقدامی پرهیز کند.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگی این رژیم در این رابطه با بلینکن به گفت‌وگو پرداختند و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در پیغام‌های خود به ـآمریکا از این کشور خواسته تا در تحریم این گردان ارتش رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود