Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@00:57:34 GMT

رالی گردشگری خودروهای تاریخی به کار خود پایان داد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۳۸۲۷

رالی گردشگری خودروهای تاریخی به کار خود پایان داد

رالی گردشگری خانوادگی خودروهای تاریخی، 26 و 27 بهمن ماه 1396، از سوی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در مسیر تهران ـ ابیانه ـ تهران برگزار شد.

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط‌عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، این رالی به‌منظور ترویج فرهنگ اتومبیل‌رانی ایمن، توسعه گردشگری داخلی در کشور، معرفی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ملی و تاریخی در بخش خودرو، آشنایی گردشگران با جاذبه‌های مسیر مسابقه و با هدف صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان یارمحمدی، مدیر اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، درخصوص لزوم برپایی اینگونه رالی‌ها گفت: تعدادی از خودروهای قدیمی باارزش به‌دلیل قانون خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل کشور، در معرض نابودی قرار دارند و کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به عنوان دبیرخانه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی، برگزاری رالی و نمایشگاه ویژه این نوع خودروها را بر خود واجب می‌داند.

وی با بیان این‌که خودروهای با عمر بیش از 25 سال با ویژگی‌های فنی و ظاهری مساعد، در این رقابت حضور داشتند، افزود: خودروهای شرکت‌کننده، 26 بهمن از مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران رقابت خود را آغاز کردند.

یارمحمدی ادامه داد: شرکت‌کنندگان موظف بودند در ایستگاه‌های کنترل تعبیه‌شده در مسیرهای تهران تا روستای تاریخی ابیانه توقف کنند و پس از دریافت تأیید داوران، به مسیر خود ادامه دهند.

طبق گفته مدیر اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، استقامت و پایداری رانندگان در طول مسابقه، سرعت انتقال و تصمیم‌گیری بموقع برای پیشگیری از بروز حوادث و تصادفات، مسیر‌یابی صحیح، جهت‌یابی و انجام محاسبات دقیق به منظور رسیدن به‌موقع به مراکز کنترل از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب برگزیدگان در این نوع مسابقات است.

گروه‌ها پس از رسیدن به روستای تاریخی ابیانه، روز نخست مسابقه را به پایان بردند و صبح روز 27 بهمن مرحله دوم این رقابت آغاز شد.

یارمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: این مرحله از رالی نیز در مسیر ابیانه به تهران برگزار شد و به این ترتیب رالی گردشگری وسیله‌های نقلیه تاریخی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به کار خود پایان داد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ شهر رودبار، ۳۳ شی تاریخی و فرهنگی را با حکم دادستان رودبار از قاچاقچیان در این شهر کشف و توقیف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: این اشیای عتیقه شامل مُهره ، سنگ تزیینی ، ظرفی سفالی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد ، مُهر و جامُهری ، سکه مفرغی فلوس ضرب شهر رشت است که در این عملیات کشف شد.

وی گفت: کارشناسان ارزش اشیای عتیقه کشف شده را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه حفاظت از آثار تاریخی وظیفه همه افراد جامعه است، از مردم خواست کرد در صورت مشاهده و یا اطلاع از قاچاق اشیای تاریخی، موضوع را به اداره‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار