Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه تامین امنیت زندانیان از حقوق شهروندی است، گفت: سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه مسئول تامین حقوق زندانیان هستند.

علیرضا رحیمی در خصوص مسئولیت تامین امنیت در زندان‌های کشور، گفت: حقوق زندانیان یکی از حقوق شهروندی است، زندانیان علاوه بر این حقوق دارای حقوق قضایی نیز هستند، از این رو یک زندانی از حقوقی که در قوانین و مقررات سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه و قوانین بالادستی چون فصل سوم قانون اساسی از جمله دستگیری‌ها، بازداشت‌‎ها بدون محمل قانونی تشریح شده، برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس قوانین مذکور به محض بازداشت افراد، پرونده باید ظرف 24 ساعت به مقام قضایی تحویل و فرایند رسیدگی شروع شود، لذا بازداشت‌هایی که چند ماه و هفته به طول می‌انجامد و پروسه قضایی آن دنبال نمی‌شود، نوعی تخلف قضایی است.

سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه مسئول تامین امنیت زندانیان

وی تاکید کرد: حقوق زندانیان باید مطابق قوانین و مقررات بالادستی و عادی مورد توجه قرار گیرد، مسئولیت این حقوق هم به طور مشترک با سازمان زندان‌های کشور و قوه قضاییه است، همچنین مراجع امنیتی که در موارد خاص مبادرت به بازداشت می‌کنند باید نسبت به حقوق زندانیان و جان و سلامت آنها مسئول و پاسخگو هستند.

رحیمی با بیان اینکه مسئولان به هیچ عنوان نمی‌توانند از مسئولیت خود نسبت به زندانیان شانه خالی کنند، یادآور شد: آیین‌نامه اداره زندان‌ها در حوزه بهداشت، سلامت، تغذیه، امنیت روانی و فیزیکی زندان‌ها موارد مشخص تدوین شده که هر چه بیشتر به سمت شفافیت پیش رویم و وجدان کاری را به کار گیریم در تامین حقوق زندانیان، موفق‌تر خواهیم بود.

سکوت مسئولان در رابطه با وضعیت زندانیان به شایبه‌ها دامن می‌زند

وی ادامه داد: دستگاه‌های مسئول مانند دادگستری، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان زندان‌ها هم اگر به موقع و در زمان مقتضی در مورد وضعیت زندانیان اطلاع رسانی کرده و اطلاعیه رسمی به مردم ارایه دهند، فضای شبهه و شایبه در افکار عمومی کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که شایبه‌ای ایجاد شود باید به موقع در افکار عمومی ورود کنند و از سکوت جلوگیری شود زیرا سکوت مسئولان مربوط در موارد خاص سبب پیچیده شدن شایبه‌ها در افکار عمومی می‌شود که به ضرر کشور، مسئولان و سرمایه‌های کشور و خلاف اعتماد عمومی است.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر باغستان به اتهام اعمال‌نفوذ برخلاف حق و قانون بازداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، مهدی محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازداشت عضو شورای شهر باغستان شهریار، اظهار داشت: این عضو شورا به اتهام اعمال‌نفوذ برخلاف حق و قانون دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در رابطه با پرونده عضو شورا ادامه دارد، افزود: برخورد با مظاهر فساد و سوءاستفاده از حقوق دولتی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی بوده و با جدیت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

دستگیری سارق مامورنما با 8 فقره اخاذی در مشهد

دادستان شهرستان شهریار در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هیچ مسئولی در رابطه با فساد و سوءاستفاده از موقعیت شغلی مماشات نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»