Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- خبرگزاری فرانسه با گذشت یک سال از روی کار آمدنش «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، سیاست خارجی وی را در موضوعاتی چون مسائل جهانی، قراردادهای تجاری، ممنوعیت ورود مهاجران و تهدیدش به خروج از توافق هسته ای با ایران به تصویر کشید.

این خبرگزاری در اینفوگرافی که امروز (شنبه) در توییترش منتشر کرد، در تشریح سیاست های رئیس جمهوری آمریکا در جهان به موضوعاتی همچون جلوگیری از ورود همه مهاجران به آمریکا،خروج از توافق آب و هوایی پاریس و تهدید به خروج از سازمان جهانی تجارت اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازتوییت یک ویدیوی منتسب به یک گروه راست افراطی گرا مخالف مسلمانان در انگلیس، توقف مذاکرات «مشارکت سرمایه گذاری و تجارت ترانس آتلانتیک (TTIP )» در حوزه اتحادیه اروپا و مخالفت با تحریم های روسیه توسط کنگره آمریکا از جمله سیاست های رئیس جمهوری آمریکا در اروپا بوده است.
طبق این گزارش ترامپ در حوزه آسیا نیز کره شمالی را تهدید به «نابودی کامل» و خروج از توافق ترانس پاسفیک (TTP) کرد.
سیاست رئیس جمهوری آمریکا در حوزه خاورمیانه شامل تحریم های جدید و تهدید به خروج از توافق هسته ای ایران بوده است.
ممنوعیت سفر از شش کشور عمدتا مسلمان و افزایش نیروهای آمریکایی در سوریه و افغانستان از جمله سیاست های ترامپ این منطقه بوده است.
در گزارش فرانس پرس همچنین از به رسمیت شناختن اورشلیم (قدس) به عنوان پایتخت اسرائیل به عنوان یکی دیگر از سیاست های رئیس جمهوری آمریکا در حوزه مسائل خاورمیانه و آفریقا و در مورد مسائل مربوط به کرانه باختری یاد شده است.
سیاست ترامپ در قاره آمریکا شامل دستور ساخت دیوار مرزی با مکزیک و مذاکرات دوباره درباره نفتا (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی) میان کانادا، مکزیک و آمریکا بوده است.
ترامپ چرایی پذیرش مهاجر از کشورهای هاییتی و السالوادور را زیر سوال برده است. استفاده از واژه «چاه توالت» در باره آنها انتقادهای فراوانی را برانگیخت و به خشم منتقدان مهاجر ستیزی دامن زد.
اروپام**9158**1479





https://twitter.com/AFP/status/964772931749347330

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید

نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که علاقه مردم آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به کمترین میزان خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسیده است، به طوری که تنها ۶۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده علاقه خود را به رای دادن در انتخابات نوامبر آینده اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش الیوم السابع، این شبکه در وب سایت خود توضیح داد که نتایج نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط این شبکه در همان دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ (۷۴%)، ۲۰۱۲ (۶۷%)، ۲۰۱۶ (۶۹%) و ۲۰۲۰ (۷۷%) بوده است.

با توجه به روند رای دهندگان بین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نتایج نظرسنجی حاکی از برتری ترامپ با اختلاف اندک، ۴۶ درصد در مقایسه با ۴۴ درصد است که نسبت به برتری ۵ امتیازی ترامپ در ژانویه گذشته کاهش یافته است. 

در همین راستا نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد