Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@13:06:29 GMT

دختر آتش و آرزوي جهاني شدن

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۴۲۰۲

دختر آتش و آرزوي جهاني شدن

خبرگزاري آريا - يزد- ايرنا- `مهرناز ضرغامي` دختر 13 ساله اي که به دليل جنگندگي خاص خود در مسابقات به او لقب `دختر آتش` داده اند با کسب مدال نقره به تيم ملي ووشو راه يافت و حالا آرزوي بالا رفتن از سکوهاي جهاني را دارد.

اين دختر نوجوان که اهل روستاي هاشم آباد از توابع دهستان چاهک شهرستان خاتم در استان يزد است با کسب مدال نقره و عنوان دومي کشور، به عضويت تيم ملي در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راهيابي يک دختر نوجوان از يک روستاي محروم در شهرستان دور افتاده خاتم، افتخاريست که نصيب اهالي اين روستا و اين شهرستان و البته استان يزد شد.
مهرناز علاوه بر کسب مدال نقره در مسابقات کشوري انتخابي تيم ملي، چند مدال طلاي مسابقات استاني را در کيسه دارد و قرار است به مسابقات جهاني برزيل در سال جاري ميلادي نيز اعزام شود.
اين دختر نوجوان، ورزش را از سال 88 در روستاي خود آغاز کرد اما آغاز فعاليت حرفه اي او از سال 94 بود و سال هاي سال، وقت براي درخشيدن و کسب افتخار دارد.
خانواده اين دختر، همه ورزشکارند و مربي مهرناز هم که به گفته خودش علاوه بر مربي گري، همه زندگي اوست و زحمات زيادي براي مطرح شدنش کشيده برادرش استاد مهدي ضرغامي است.
اين نوجوان ورزشکار، روز شنبه به ايرنا گفت: افتخار مي کنم که از يک روستاي محروم توانسته ام به تيم ملي راه يابم و خوشحالم که عنوان دختر آتش را دارم.
وي کسب افتخار براي روستا، شهرستان و استان خود را بسيار مسرت بخش توصيف کرد و افزود: اميدوارم با کسب مدال هاي جهاني بتوانم جوابگوي زحمات و تشويق هاي همه که مرا در اين راه همراهي کردند باشم.
مهرناز اظهار داشت: خواهر بزرگم، نسيم، قهرمان بسکتبال با ويلچر کشور و عضو تيم ملي ووشو است، برادرم که حکم استادي به گردنم دارد رئيس سبک بي شائولين ووشو استان و رئيس کميته استعداد يابي هيات ووشو يزد و قهرمان ووشو کشور است.
وي تاکيد کرد: مرضيه، خواهرش نيز در رشته بوچيا قهرمان کشور است و خواهر کوچکتر و ياور هميشگي اش، مهناز هم از قهرمانان ووشو در رده نونهالان است.
وي به نقش پررنگ خانواده اشاره کرد و تصريح کرد: قهرمان اصلي زندگي ما مادرمان است، اميدوارم با کسب مدال هاي جهاني و المپيک، بتوانم قدردان زحمات خانواده باشم.
وي تصريح کرد: هميشه نگاهم به دور دست بوده و هست و هدفي را دنبال ميکنم که باعث سرافرازي نه تنها خانواده بلکه زادگاهم چاهک و شهرستان خاتم و استان يزد و کشورم ايران باشد.
ضرغامي خاطرنشان کرد: مسابقه بعدي انشاالله به لطف حق بعد از درون اردويي تيم ملي ،مسابقات جهاني 2018 برزيل در تيرماه سال 97 است.
وي گفت: براي من که در ابتداي يک راه طولاني قرار دارم ماندن در اوج و کسب افتخار، با حمايت همه جانبه همه مسولان و مردم امکان پذير است.
وي که در پايه متوسطه دوره اول (هفتم) تحصيل ميکند، عنوان کرد: ورزش نه تنها در روند تحصيل من مشکلي به وجود نياورده بلکه باعث پيشرفتم شده اگر چه در اردوهاي زيادي حضور دارم و تقريبا نزديک به نيمي از سال تحصيلي را نميتوانم در مدرسه حضور داشته باشم که همکاري مدير مدرسه و آموزش پرورش ناحيه 2 يزد را مي طلبد.
بانوي ووشوکار خاتم افزود: روزانه حدو 6 ساعت تمرين مي کنم
و البته نبايد از کمک هاي مجموعه سبک بي شائولين ووشو در استان يزد هم غافل بود.
رئيس هيات ووشو شهرستان خاتم گفت: براي اولين بار در شهرستان خاتم يک بانويي از دهستان چاهک به اردوي تيم ملي راه يافته که اين افتخاري براي اين شهرستان است.
فرهاد منگليان به ايرنا افزود: شهرستان خاتم در رشته ووشو استعدادهاي فرواني دارد همانطور که در بخش اقايان نيز چندين ووشوکار مقام آور در مسابقات کشوري داريم.
وي اظهار کرد: هم اکنون 50 ووشوکار در اين شهرستان بطور فعال در اين رشته حضور دارند و تعداد 200 نفر نيز به نوعي در اين رشته سرگرم هستند.
وي تصريح کرد: اين شهرستان مهد استعداد ورزشهاي رزمي مثل ووشو، تکواندو و کاراته مي باشد و نياز است تا براي اين ورزشکاران با در اختيار دادن امکانات و مکان علاوه بر به باالفعل رساندن استعدادها از توانايي هاي آنها در مسابقات کشوري استفاده کنيم.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کيلومتري شهر يزد واقع شده است.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حيدري** انتشار: محمدحسين فلاح
irnayazdd@
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی سنگنورد قزوینی از کسب مدال در مسابقات جهانی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین ، چین، آمریکا و اندونزی عنوان اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند.

رضا علیپور با قرار گرفتن در جایگاه نهم در دور مقدماتی راهی مرحله فینال شده بود.

 

دیگر خبرها

  • قضاوت خوبیاری در مسابقات جهانی ووشو چین
  • صدیقی: حضور این حجم از تماشاگر در اسفراین اتفاق کم‌نظیری بود
  • دستگیری عامل آزار و اذیت ۲ دختر بچه در فارس
  • برنامه مسابقات تیم هندبال دختران جوان ایران در مقدونیه
  • انتخاب لشگری به عنوان ناظر پزشکی مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو‌
  • رئیس مرکز ورزش دانشگاه آزاد ناظر پزشکی مسابقات انتخابی جام‌های جهانی تالو و ساندا شد
  • صعود ۴ تیم به مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال نوجوانان دختر آذربایجان شرقی
  • عضویت دختر سمنانی در تیم ملی تنیس
  • مشخص شدن هم‌گروه‌های دختران هندبال ایران در مسابقات جهانی
  • ناکامی سنگنورد قزوینی از کسب مدال در مسابقات جهانی