Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران؛ وزیر علوم تحقیقات و فن آوری گفت: مقام معظم رهبری به بحث کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها بسیار تاکید دارند بنابراین باید مسئولان دانشگاه‌ها این فضا را طوری ترتیب دهند که اگر صحبتی پیش می‌آید خدایی نکرده برای گوینده آن‌ها نگرانی ایجاد نشود.

منصور غلامی، درباره اظهارات برخی از روسای دانشگاه‌ها که عدم اطمینان از آزادی بیان را علت پانگرفتن کرسی‌های آزاد اندیشی بیان کرده‌ بودند، گفت: تعداد زیادی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها برگزار کرده‌ایم اما این مساله که احیانا در بعضی از دانشگاها برخی از افراد از روی احتیاط در این نشست‌ها شرکت نمی‌کنند به معنای آن نیست که تصورات آنان واقعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری به بحث کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها بسیار تاکید دارند بنابراین باید مسئولان دانشگاه‌ها این فضا را طوری ترتیب دهند که اگر صحبتی پیش می‌آید خدایی نکرده برای گوینده آن‌ها نگرانی ایجاد نشود.

غلامی با بیان اینکه برخی از روی احتیاط در کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه‌ها شرکت نمی‌کنند، ادامه داد: معتقدم باید کم کم این تصورات برداشته شود.

وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که گفته می‌شود سازمان سنجش تمایلی برای حذف کنکور ندارد و مقدمات آن را فراهم نمی‌کند؛ نظر شما درباره این اظهارات چیست؟ عنوان کرد: حذف کنکور یک تکلیف قانونی است و مهلتی هم داده شده  که تا پایان ۹۷ این اتفاق بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به این که لازم است دانش آموزان در پایان دوران دبیرستان خود بدانند بر اساس چه روشی باید به دانشگاه راه پیدا کنند قطعا این مدت باید تمدید شود، آموزش و پرورش زمینه‌ بررسی این طرح را آغاز کرده است.

غلامی افزود: دانشگاه‌ها هم بر روی شاخص های لازم برای سنجش گزینش یا انتخاب دانشجو برای ورود به رشته‌های پر طرفدار کار می‌کنند که امیدواریم به یک مدل جدید و خوب برای پذیرش دانشجو ختم شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: زمان تحقق این امر بستگی به اعلام نظر نهایی، گروهی دارد که مسئولیت بررسی این طرح را به عهده دارند.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان روز اول کنکور/ دفترچه سئولات ۴ گروه آزمایشی منتشر شد

دفترچه سئولات ۴ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، همزمان با پایان اولین روز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ که در دو نوبت صبح و عصر امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه جاری برگزار شد، دفترچه سئولات ۴ گروه آزمایشی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

بر این اساس داوطلبان گروه های «علوم ریاضی»، «علوم انسانی»، «هنر» و «زبان های خارجی» می توانند دفترچه سئوالات خود را بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده کنند.

در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

داوطلبان آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه رقابت کردند.

رقابت داوطلبان هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز  آغاز  شد.

در اولین روز رقابت کنکور ۱۴۰۳ بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پایان روز اول کنکور/ دفترچه سئولات ۴ گروه آزمایشی منتشر شد
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت