Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش پرزرق و برق و موزیکال «اُلیور توئیست» مدتی است با کارگردانی حسین پارسایی در تالار وحدت به صحنه می رود.

حضور چند ستاره مشهور سینما و تعداد زیادی از بازیگران نوجوان در این نمایش و تبلیغات گسترده شهری، تماشاگران زیادی را در شب های زمستانی پایتخت به تالار وحدت می کشانَد.
دیدن تئاتر فی نفسه لذت بخش و رونق سالن های نمایش حتما دلگرم کننده و امیدبخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


من هم به عنوان یک تماشاگر علاقه مند به کارهای نمایشی، نمایش موزیکال «الیور توئیست» را دیدم ولی باید اعتراف کنم حتی به عنوان یک تماشاگر معمولی - و نه یک منتقد هنری و تماشاگر حرفه ای تئاتر - راضی نشدم هرچند که جنبه سرگرمی آن سایر جنبه ها را بخوبی پوشش می داد.
حضور ستارگانی مثل مهناز فشار، نوید محمدزاده، هوتن شکیبا، آتیلا پسیانی، داریوش موفق و ... در یک نمایش به اندازه کافی جذاب است که تعداد زیادی از علاقه مندان به تئاتر و حتی سینما را به سالن نمایش بکشانَد.
اما آنچه در این نمایش گران قیمت و پر سر و صدا جلب توجه می کرد، بازی ضعیف این ستارگان به استثنای هوتن شکیبا (در نقش «فاگین») بود، به گونه ای که در لحظاتی، خاطرات خوب ما از این رمان خاطره انگیز را نیز خراب می کرد.
بر اساس بروشور رسمی، این نمایش علاوه بر اقتباس از رمان «الیور توئیست» نوشته چارلز دیکنز نویسنده انگلیسی، بر اساس فیلم موزیکال الیور، بازنویسی شده است، اما آنچه از این نمایش دو ساعته دریافت می شود، بیشترین شباهت را به فیلم موزیکال الیور به کارگردانی کارول رید دارد تا یک کار اقتباسی از کتاب دیکنز.
علاوه بر هوتن شکیبا، بازی یکی، دو بازیگر کودک و نوجوان این نمایش، بویژه محمد شاکری (در نقش «داجر») در میان حدود 40 بازیگر کم سن و سال، خوب و حرفه ای است و بیننده را تا حدودی راضی می کند.
به نظر من طراحی صحنه و لباس و بویژه دکورهای عظیم از لندن قرن نوزدهمی به همراه نورپردازی چشم نواز از جمله جنبه های مثبت نمایش موزیکال «الیور توئیست» است که بیشتر بینندگان غیرحرفه ای تئاتر را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد تا حداقل ناراضی از سالن خارج نشوند.
نمایش «الیور توئیست» از ابتدا و حتی قبل از اجرا، با حاشیه ها و انتقاداتی از جمله از سوی بخشی از جامعه تئاتری و دانشجویان این رشته مواجه شد اما مخاطبان عام آن را پسندیده اند و همین نکته مثبت مهمی برای دست اندرکاران آن به شمار می رود، همچنان که حسین پارسایی نیز در مصاحبه ای گفته بود: «خیلی خوشحالم که مردم استقبال خوبی از نمایش الیور توئیست به عمل آورده‌اند و منتقدین هنر هم با هر درجه کیفی آن را پذیرفته‌اند.»
این پروژه بزرگ به رغم کاستی هایی که دارد توانسته با سرمایه گذاری عظیم و یک تیم تبلیغاتی حرفه ای، تماشاگران زیادی را به تالار وحدت بیاورد که همین اتفاق فارغ از هر نگاه انتقادی و حمایتی مطمئنا می تواند به رونق هنر نمایش در کشور کمک کند.
البته اگر امکانات و سرمایه گذاری های این چنینی برای سایرین نیز فراهم شود، بطور قطع هم تاثیرات مثبت بیشتری خواهد داشت و هم مسائل و ادعاهای حاشیه ای نظیر برخورداری از رانت و امتیازات ویژه در مورد برخی پروژه ها را بی اثر خواهد کرد.

* روزنامه نگار
فراهنگ ** انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»

به گزارش خبرآنلاین، نمایش «نظامِ ابن عربی» به نویسندگی محسن رهنما با کارگردانی یاسمین ‌عباسی و تهیه‌کنندگی رضا ‌عباسی از دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

«نظامِ ابن عربی» در روزهای آغازین اجرای خود میزبان پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی شد و این گروه نمایشی، اجرای خود را به این پژوهشگر و نویسنده تئاتر تقدیم کردند.

پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی پس از تماشای این اثر نمایشی گفت: «این اثر را مونودرامی تک‌بازیگر دیدم که مسئله عشق ممنوع را به تصویر کشاند.»

عرفان رجایی به‌عنوان بازیگر و سارا واحدی در جایگاه پرفورمر، در این اثر نمایشی حضور دارند.

در خلاصه این نمایش آمده است: «جوانی آبادانی و دانشجوی حکمت و فلسفه، سال‌هاست که از عشق پری، دختری اصفهانی سرگردان جاده‌هاست. او تحت تاثیر عشق عارف حکیم محیی‌الدین ابن عربی به دختر دانشمند ایرانی اصفهانی به نام نظام، تصمیم می‌گیرد در آخرین سفرش به اصفهان تمام نامه‌ها و عکس‌های عاشقانه‌اش با پری را در صحن مسجد جامع اصفهان بساط کند و روایت‌گر داستانی عاشقانه باشد، اما...»

ایلیا ‌شیرازی (دستیار اول کارگردان)، نوید ‌شایان ‌مهر (دستیار دوم کارگردان)، امید ‌محمدی (هماهنگی و برنامه‌ریزی)، ابوالفضل ‌فتحی (منشی صحنه)، علی ‌حیدری (طراح صحنه)، مرتضی ‌نجفی (طراح نور)، شقایق مهاجری (طراح لباس)، سارا میرزازاده اصل (طراح گریم)، مرتضی آکوچکیان (طراح گرافیک)، رضا خزاعی (آهنگ‌ساز)، یاسمین ‌عباسی (تنظیم‌کننده)، علی ‌حیدری (کاخن و آواز)، رها خلیلی (انتخاب قطعات فلامنکو و سولیست و گیتار)، اسماعیل ‌رضوی (مدیر تولید)، حمیدرضا شیرازی (سرمایه‌گذار)، فراز مقدم (نورپرداز، ویدئومپ و ساخت تیزر)، فاطمه ‌عرب، یزدان ‌موسی ‌خانی (عکس)، رسول سلیمیان، حجت جعفری و یعقوب احمدزاده (اجرای دکور)، نیلوفر حیدری (دستیار طراح صحنه)، حمیدرضا کوچکی و نیلوفر حیدری (مشاوران طراح صحنه) و علی کیهانی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که کاری از گروه تئاتر ناگهان است، می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900999

دیگر خبرها

  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نمایش موزیکال شازده کوچولو