Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:37:33 GMT

با آلوده کنندگان دریاچه شورابیل برخورد می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۴۵۸۶

با آلوده کنندگان دریاچه شورابیل برخورد می شود

اردبیل – مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با کسانی که در آلوده کردن دریاچه شورابیل و تغییر اکوسیستم نقش دارند، برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد خداپرست روز شنبه در همایش تالاب ها برای آینده شهر پایدار با محوریت دریاچه شورابیل افزود: در صورتی که ساکنان شهرک های اطراف دریاچه شورابیل اقدام به سرازیر کردن فاضلاب های خود به کانال منتهی به دریاچه شورابیل کنند برخورد جدی و قضایی با آنها صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بازدید های مکرر از اطراف دریاچه شورابیل و سایر تالاب های استان از سوی ماموران محیط زیست انجام می شود و در صورت بروز تخلف و یا اقدامی در راستای تغییر اکوسیستم و آلوده کردن آن برخورد می شود.
وی با اشاره به قرار گرفتن بیش از 17 درصد مساحت استان درمناطق شکار ممنوع گفت: این اقدام با هدف حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی انجام می شود.
خداپرست گفت: از تمامی 30 گونه تنوع زیستی کشور در استان اردبیل مشاهده می گردد و تلاش می شود این تنوع زیستی همچنان در استان پایدار باشد.
وی همچنین به تغییر اکوسیستم دریاچه نئور و نابودی ماهی قزل آلای رنگین کمان در سال های گذشته اشاره کرده و از اجرای اقداماتی چون رهاسازی اردک ماهی در این دریاچه خبر داد.
مدیر کل محیط زیست استان گفت: در سال های 89 و حتی چند سال قبل از آن رهاسازی نوعی ماهی به نام کاراس در این دریاچه باعث تغییر اکوسیستم آن و از بین رفتن نسل ماهی گاماروس که ماهی بومی این دریاچه است ، شده بود.
وی افزود: در سالجاری بر اساس مطالعات علمی اردک ماهی به این دریاچه رهاسازی شده و در سال آینده مطالعات لازم در راستای اصلاح این دریاچه انجام می پذیرد.
رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش گفت: نابودی تالاب ها زندگی انشان ها را با خطر مواجه کرده است.
جبرائیل رزمجو افزود: تالاب ها یکی از مهم ترین زیستگاه های طبیعی برای جانداران و همچنین منبع اصلی جذب ریزگردها می باشد و هم اکنون ریزگردها به دلیل نابودی تالاب ها بلای جان شهرها شده و حیات جانداران و حتی انسان ها را نیز با مشکل مواجه کرده است.
این همایش یک روزه با سخنرانی کارشناسان در باره وضعیت زیست محیطی تالاب های اردبیل برگزار شد.
در حال حاضر در استان اردبیل 64 منابع آبی و تالاب وجود دارد که مهم ترین این تالاب ها دریاچه نئور، دریاچه میل مغان و شورابیل می باشد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی** انشتار دهنده : سیفعلی موسی زاده
3006/6016

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان

(تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان

دیگر خبرها

  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان
  • تالاب پرآب شیرین سو
  • تسلط مرد ماهی فروش به انگلیسی
  • ببینید | تصاویر باورنکردنی از بارش ماهی در یاسوج!