Web Analytics Made Easy - Statcounter


برخی شخصیت‌ها و سیاستمداران مهم دنیا در اولین روز کنفرانس امنیتی مونیخ درباره عواقب سیاست‌های ترامپ هشدار داده و بر لزوم استقلال دفاعی و امنیتی اروپا تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز، کنفرانس امنیتی مونیخ از روز گذشته به مدت سه روز با حضور شخصیت ها و سیاستمداران مهم بین المللی آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بیش از چهار هزار نفر امسال در فاصله زمانی 16 تا 18 فوریه ( 27 تا 29 بهمن ماه) در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت خواهند کرد. در بین مهمانان این نشست سران بیش از 20 کشور دنیا، حدود 40 وزیر دفاع و امور خارجه از کشورهای مختلف و 52 مدیر شرکت های بزرگ حضور خواهند داشت. وزیر دفاع آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از دیگر شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ امسال هستند.

به نوشته روزنامه “دی ولت” آلمان، شهر مونیخ در این سه روز به یک منطقه امنیتی تبدیل خواهد شد.

وولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در اولین روز این نشست تصویر تیره و تاری را از تحولات امنیتی بین المللی ترسیم کرده و درباره خطر رویارویی نظامی بین آمریکا و روسیه هشدار داد.

وی از بی اعتمادی بالا بین رهبری نظامی در واشنگتن و مسکو خبر داده و خطر این بی اعتمادی ها را با توجه به بحران سوریه، وقایع در کره شمالی، خطر محاسبات غلط و مانورهای به طور ناخواسته تحریک کننده بیش از آن چیزی است که در ۳۰ سال گذشته تجربه کرده است دید.

“ایشینگر” همچنین تاکید کرد از زمانی که دونالد ترامپ، مسئولیت ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده گرفته است دورانی که در آن آمریکا یک قدرت نظم دهنده بزرگ و یک پلیس جهانی بود تمام شده است.

همچنین در اولین روز کنفرانس امنیتی مونیخ درخواست های زیادی برای لزوم افزایش استقلال و قدرت نظامی اروپا مطرح شد.

“اورزولا فون در لاین”، وزیر دفاع آلمان در سخنانی تصریح کرد که اروپا باید بیشتر از خود مراقبت کند و به عنوان قدرت نظامی پا به عرصه بگذارد.  اروپا باید از نظر نظامی وزنه سنگین تری باشد. استقلال و مسئولیت شخصی بیشتر، تکلیف آینده اروپا است. وی در این راستا به تصمیمات اتحادیه اروپا برای همکاری های نظامی فشرده تر اشاره کرد.

به نوشته نشریه “فوکوس” در اولین روز کنفرانس امنیتی مونیخ همچنین انتقادهای زیادی به رویکرد آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ وارد شد.

“اورزولا فون در لاین”، این انتقاد را به رئیس جمهور آمریکا وارد کرد یک رویکرد نظامی یکجانبه را در پیش می گیرد. وی ضمن ابراز نگرانی در این باره گفت:” این مسئله ما را نگران می کند وقتی در برخی شرکای ما ابزار دیپلماسی و همکاری های توسعه ای و یا سازمان ملل کم رنگ می شود. وی از رئیس جمهور آمریکا اقدامات قدرتمندانه تر در زمینه کمک های توسعه ای را درخواست کرد. به گفته فون در لاین نباید این تقسیم کار وجود داشته باشد که بر اساس آن آمریکا تنها از نظر نظامی فعال باشد و اتحادیه اروپا هم پی گیر مسائل انسانی باشد.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ هم اظهار داشت: از زمانی که ترامپ در قدرت است همواره بیشتر سعی می شود تهدیدات تسلیحاتی صورت گرفته و عملیات تسلیحاتی برای پیشبرد منافع شخصی در پیش گرفته شود.

در اولین روز کنفرانس امنیتی مونیخ در کنار مسائل دو سوی آتلانتیک همچنین فراخوانی برای رویکرد جامع در خاورمیانه وجود داشت.

همچنین درخواست ها برای تقویت سیاست دفاعی اتحادیه اروپا در اولین روز ۵۴ کنفرانس امنیتی مونیخ شنیده می شد.

وزیر دفاع فرانسه نیز بر یک سیاست دفاعی مشترک اروپایی تاکید کرد. وی همچنین درباره یک پیام مناسب از برلین بعد از تشکیل دولت  ابراز امیدواری کرده و بر لزوم استقلال استراتژیک اروپا از آمریکا تاکید کرد.

روسای سازمان های اطلاعاتی آلمان، فرانسه و انگلیس هم در اولین روز این کنفرانس سیگنال های وحدت را ارسال کردند و تاکید کردند که بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم می خواهند به همکاری تنگاتنگ خو ادامه دهند.

“ینز استولنبرگ”، دبیر کل ناتو هم درباره ارتقای تسایحات هسته ای در سراسر جهان و خطر آن برای امنیت جهانی هشدار داده و گفت: خطر هسته ای دوباره بر می گردد. وی از تهدید کره شمالی سخن گفته و تاکید کرد که موشک های این رژِیم به همه اروپا دسترسی دارد.

وی تلاش های اروپا برای همکاری قدرتمندانه تر در زمینه دفاعی را تمجید کرده و درباره ضعف مناسبات دو سوی آتلانتیک هشدار داد. استولنبرگ در عین حال گفت که یک سیاست دفاعی اروپایی مشترک نمی تواند هیچ جایگرینی برای ناتو باشد. حقیقت این است که اروپا نمی تواند به تنهایی از خود دفاع کند. اروپا و ناتو شرکای طبیعی هستند.

دبیر کل ناتو همچنین به عملیات نظامی ترکیه در عفرین پرداخته و ضمن رد آن اعلام کرد که ما به یک راه حل سیاسی نیاز داریم. ما از ترکیه می خواهیم که واکنش مناسبی به این مسئله نشان دهد.

وزیر دفاع آمریکا نیز  در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ وظایف اروپا در قبال ناتو را یادآوری کرده و تاکید کرد که یک اروپای قدرتمند یک شریک امنیتی بهتر است. وی در عین حال قابلیت های دفاعی اروپا را تکمیل کننده ناتو و نه رقیب آن دانست.

در دومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ از جمله روابط بین ترکیه و آلمان و سیاست اروپایی در مرکز بحث ها قرار خواهد گرفت.

امروز وزیر امور خارجه آلمان و نخست وزیر انگلیس سخنرانی هایی را خواهند داشت.

روزنامه آلمانی دی ولت هم با استناد به محافل ناتو از مطرح شدن اورزو لا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان به عنوان دبیر کل آینده ناتو و جانشین “ینز استولنبرگ” سخن به میان آورد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود

به گزارش همشهری آنلاین، "ویلیام برنز" رییس سیا با مطرح کردن ادعاهایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه ،کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.
روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.
ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.
مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.

با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.

رییس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیماهای جنگنده به ایران نیز هست. برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.

او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد."
برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.

ادعای برنز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران تنها ماهیتی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

کد خبر 849548 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است