Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@17:07:03 GMT

آلمان بودجه نظامی خود را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۵۶۴۴

آلمان بودجه نظامی خود را افزایش می دهد

وزیر دفاع آلمان در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ به یک "بسته همکاری ساختاری دائم" اشاره کرد و واشنگتن را به خاطر کاستن از کمک‌های مالی‌اش به سازمان ملل و سازمان‌های کمک‌رسان بین‌المللی مورد انتقاد قرار داد.

ایران آنلاین / اوزولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری دویچه وله از اقدامات جدید اتحادیه اروپا در ارتقای همکاری‌های نظامی دوجانبه استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قول داد تا بودجه نظامی آلمان را افزایش دهد که مورد استقبال ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو قرار گرفته؛ فون درلاین گفته است که همکاری اتحادیه اروپا جایگزینی برای ناتو نیست اما باعث تقویت قطب اروپایی در داخل ناتو می‌شود.

وزیر دفاع آلمان ادامه داد: هزینه‌های میلیاردی برای دفاع آلمان در نظر گرفته شده است.

اظهارات وی پس از سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی 2018 مونیخ مطرح شده که در آن به ویژه اعضای اتحادیه اروپا را به خاطر حمایت از توافق در ایجاد بسته همکاری ساختاری دائمی موسوم به "پکسو" مورد ستایش قرار داد.

براساس این توافق، توسعه مشترک تجهیزات و تصمیم گیری‌های نظامی بین کشورهای اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است.

وزیر دفاع آلمان با اشاره به آمریکا همچنین گفت که نگرانی ما این است که برخی از شرکایمان کمک‌هایشان را در زمینه‌های دیپلماسی، بین‌المللی و سازمان ملل کاهش می‌دهند. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند

وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با همتای استرالیایی خود در شهر آدلاید این کشور از تمایل برلین برای تقویت همکاری های تسلیحاتی با این کشور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با همتای استرالیایی خود پنی وانگ در آدلاید استرالیای جنوبی اعلام کرد که مایل است همکاری تسلیحاتی با این کشور را بیشتر گسترش دهد. با این حال وی پس از این دیدار از هیچ پروژه خاصی نامی نبرد.

بائربوک گفت: همکاری تسلیحاتی بین آلمان و استرالیا تنگاتنگ است و ما می‌خواهیم آن را بیشتر تعمیق کنیم. وی با توجه به تهدیدات روسیه برای اروپا و چین برای استرالیا اضافه کرد، هر دو کشور در نهایت در شرایطی قرار دارند که باید موقعیت‌های خطرناک مشابهی را مد نظر قرار دهند.

بائربوک با بازدید از کارخانه کشتی سازی آزبورن بر تمایل به همکاری در بخش تسلیحات تاکید کرد. در آنجا، شرکت Lürssen مستقر در برمن در حال ساخت شش قایق گشتی برای نیروی دریایی استرالیا است که وزیر امور خارجه آلمان نگاهی به یکی از آنها انداخت. یکی دیگر از پروژه های فانوس دریایی آلمان-استرالیا در بخش تسلیحات، تولید 123 تانک باکسر توسط راین متال در استرالیا است: این تانک ها قرار است بین سال های 2025 تا 2030 به بوندسوهر تحویل داده شوند.

هفته آینده، ناو «بادن-وورتمبرگ» و یک کشتی تدارکاتی برای یک ماموریت آموزشی چند ماهه به سمت اقیانوس آرام حرکت خواهند کرد. این اقدام همچنین بیانگر علاقه سیاست امنیتی فزاینده آلمان در منطقه هند و اقیانوس آرام است که در آن چین به طور فزاینده ای نسبت به همسایگان خود تهاجمی می شود. جمهوری خلق چین در این منطقه بر سر سرزمین های دریایی با کشورهای همسایه مانند ویتنام، مالزی و فیلیپین اختلاف دارد.

وزیر امور خارجه آلمان این احتمال را رد نکرد که ناوچه بادن-وورتمبرگ همچنین در ماموریت آتی خود در اقیانوس آرام از تنگه تایوان عبور کند. این مقام آلمانی در جریان سفر خود به نیوزلند گفت که مسیر این کشتی جنگی و کشتی تدارکاتی از قبل اعلام نخواهد شد. با این حال، او تاکید کرد که "حق عبور مسالمت آمیز" در مورد تنگه تایوان نیز اعمال می شود.

وی گفت: همان قوانین در آنجا اعمال می شود که در تمام مناطق دریایی مشابهی که کشتی های ما و سایر کشتی ها در آن تردد می کنند وجود دارد. ماموریت آموزشی این دو کشتی بر همین اساس انجام می شود.

ناوچه بادن-وورتمبرگ و تامین کننده گروه عملیاتی فرانکفورت آم ماین از سه شنبه آینده سفری به دور دنیا را آغاز خواهند کرد که طی آن از طریق کانال پاناما وارد اقیانوس آرام خواهند شد و سپس از دریای چین جنوبی نیز عبور خواهند کرد. قبلاً یک مأموریت مشابه از اوت 2021 تا فوریه 2022 وجود داشت. در آن زمان ناوچه بایرن در مانورهایی با متحدان آن زمان شرکت کرد، اما از عبور از اطراف تایوان اجتناب کرد.

عبور از تنگه تایوان می تواند به عنوان یک اقدام تحریک آمیز علیه چین تلقی شود. جمهوری خلق چین مدعی جمهوری دموکراتیک تایوان به عنوان قلمرو خود است. دولت مرکزی پکن در تلاش برای "اتحاد مجدد" با این جزیره است و بارها تهدید به حمله کرده است.

علیرغم تهدیدهای چین، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه به طور منظم در تنگه بین تایوان و چین حضور نظامی دارند. ژی وی شیه، نماینده تایوان در آلمان اخیراً در مصاحبه با خبرگزاری آلمان خواستار این شد که ناوچه بادن-وورتمبرگ از این الگو پیروی کند. او گفت: «ناامیدکننده» بود که در ماموریت قبلی بایرن چنین نبود.

وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا هم در جریان این دیدار تعهد آلمان در منطقه هند و اقیانوس آرام را ستایش کرد. وی گفت: ما از شیوه اعمال نفوذ آلمان در جهان و منطقه خود استقبال می کنیم. استرالیا در تلاش است تا مشارکت اقتصادی و همچنین استراتژیک قوی تری با آلمان داشته باشد.

استرالیا ششمین کشور بزرگ جهان است، اما با حدود 26 میلیون نفر جمعیت نسبتاً کمی دارد. این کشور یکی از اعضای گروه G20 از قدرت های اقتصادی پیشرو است، به طور منظم در اجلاس سران G7 شرکت می کند و با وجود فاصله، از اوکراین در نبرد خود علیه روسیه با تحویل تسلیحات حمایت می کند.

استرالیا اولین ایستگاه در سفر یک هفته ای وزیر امور خارجه آلمان به منطقه هند و اقیانوس آرام بود. عصر جمعه (به وقت محلی) وی به اوکلند در نیوزیلند پرواز کرد. روز یکشنبه، بائربوک قبل از بازگشت به آلمان در روز سه شنبه به فیجی با بیش از 300 جزیره در اقیانوس آرام جنوبی می رود.

آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کردآلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان