Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پیش بینی 12 هزار مدرسه با ظرفیت 105 هزار کلاس درس و 345 خانه معلم با ظرفیت 14 هزارو 500 تخت برای اسکان فرهنگیان در ایام تعطیلات نوروز 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گودرز کریمی فر روز شنبه درجمع معاونین پشتیبانی و کارشناسان تعاون ادارات آموزش و پرورش استان گلستان در گنبدکاووس گفت: درتعطیلات نوروز 97 تعداد 695 پایگاه ثبت نام از فرهنگیان برای اسکان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علاوه بر مدارس و خانه های معلم که در آنها 27 هزار عامل اجرایی به فرهنگیان خدمات می دهند، 207 تالار پذیرایی و 128 رستوران با ظرفیت 60 هزار صندلی برای پذیرایی فرهنگیان در تعطیلات نوروزی پیش بینی شده است.
کریمی فر بابیان اینکه ثبت نام برای طرح اسکان نوروزی آغاز شده است، اضافه کرد: تمامی کلاس های درس پیش بینی شده در این طرح از نوع ممتاز و گروه الف می باشند که تمامی امکانات رفاهی و اولیه زندگی را دارند.
وی، راه اندازی سامانه تورهای زیارتی و سیاحتی ویژه فرهنگیان را از دیگر خدمات حوزه تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برای فرهنگیان ذکر کرد و گفت: 50 درصد هزینه سفرها توسط فرهنگیان به صورت نقد و 50 درصد نیز بصورت وام قرض الحسنه بدون کارمزد پرداخت می شود.

*** 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن و مرابحه ویژه فرهنگیان
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همچنین از پیش بینی 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در دو بخش مرابحه و مسکن فرهنگیان از طریق یکی از بانک ها خبر داد و گفت: این تسهیلات با کارمزد 12 درصد پرداخت می شود.
کریمی فر افزود: میزان وام مرابحه تا سقف 150 میلیون ریال با بازپرداخت 36 ماهه و سقف وام مسکن 500 میلیون ریال در شهرهای بالای 200 هزار نفر و 400 میلیون ریال در شهرهای زیر 200 هزار نفر پیش بینی شده است.
وی، بازپرداخت این تسهیلات، برای خرید مسکن 10 سال و برای احداث مسکن را 12 سال اعلام کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات آغاز شده است.
کریمی، راه اندازی مرکز اسکان بیماران صعب العلاج ویژه فرهنگیان و خانواده آنان در 10 استان کشور و راه اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی در 5 استان را از دیگر اقدامات حوزه تعاون و پیشتبانی وزارت آموزش و پرورش برشمرد و اضافه کرد: مراکز اسکان بیماران صعب العلاج در 10 استان و باشگاه پیشکسوتان فرهنگی در 5 استان دیگر نیز در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه از پیش بینی 17 پایگاه ثبت نام برای اسکان مسافران تعطیلات نوروز 97 دراین استان خبر داد و گفت: 176 مدرسه با 1521 کلاس درس از نوع ویژه، الف و ب در 14 شهرستان گلستان آماده اسکان هستند.
محمدرضا وطنی افزود: در ایام تعطیلات نوروز و تابستان امسال درمجموع 46 هزارو 960 خانوار با جمعیت 372 هزارو 431 نفر درمدارس استان گلستان اسکان یافتند که بطور میانگین روزانه 4800 نفر از خدمات اسکان بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: درسال 96 و از محل اسکان مسافران حدود 9 میلیارد ریال درآمد برای آموزش و پرورش کسب شد که چهار میلیارد ریال آن را برای خرید 600 تخته فرش، 1200 تخته پتو، 150 دستگاه یخچال 6 فوت و توزیع 16 هزار بسته غذایی هزینه شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست به سوالات معاونین پیشتبانی و کارشناسان تعاون نیز پاسخ داده شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌روست و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام عباس توان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نیاز به یک مکان متمرکز و سایت متمرکز دارد که شأن دانشجو رعایت شود.

وی با بیان اینکه زمین ساخت مجموعه 37 هکتاری دانشگاه فرهنگیان آماده و طراحی آن انجام شده است، گفت: باید با استفاده از اعتبارات مالی متفاوت ساخت دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه طرح مولدسازی پیشنهاد شده است و چند ملک موجود داریم که وقفی هستند و ما امکان استفاده از این طرح را نداریم، افزود: نیاز است به هر طریقی، عملیات اجرایی ساخت ساختمان دانشگاه آغاز شود تا بعد بتوانیم از سایر منابع مالی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت پذیرش بیش از هزار نفر دانشجو معلم داریم اما اکنون فقط 500 نفر را پذیرش می‌کنیم چرا که جا کم داریم، گفت: یکسری ساختمان داریم که در اختیار سایر نهادها است و باید به دانشگاه فرهنگیان برگردد چرا که در حال حاضر نیاز جدی به این ساختمان‌ها داریم.

توان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نیاز معلم آموزش و پرورش را تامین می‌کند، افزود: امروز چاره‌ای نداریم و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث استان جنوبی کرمان در میان است، وزارت آموزش و پرورش ما را موظف کرده که یک دانشگاه فرهنگیان در جیرفت و یک پردیس دانشگاهی در شهرستان کهنوج احداث شود.

مریم السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزندآوری و افزایش نسل را نجات کشور می‌دادند و آن را یکی از ضروری‌ترین فرایض عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش مهمترین دستگاه در حوزه جوانی جمعیت است، گفت: نیاز است آموزش و پرورش این دغدغه مقام معظم رهبری را هوشیارسازی و به جامعه آگاه‌سازی کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه باید امر ازدواج تسهیل شود، چرا که مقدمه فرزندآوری ازدواج است، افزود: آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه سنگینی دارد و قشر عظیمی از جامعه را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی