Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر گزاری برنا ، هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد،  گفت : قطار شهری کرمانشاه به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی غرب کشور تاثیر بسیار زیادی در توسعه مرکز و کل استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: پروژه قطار شهری امروز به یکی از مطالبات اصلی مردم تبدیل شده و با توجه به حساسیتی نیز که روی آن وجود دارد امیدوارم بتوانیم تا پایان همین دولت پروژه را تعیین تکلیف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند با بیان اینکه حدود 800 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مرحله اول قطار شهری نیاز است، گفت: تامین این اعتبار تا سه سال آینده کار بسیار سختی است و نیاز به پیگیری مداوم دارد.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار تشکیل جلسه ای اختصاصی برای موضوع قطار شهری با حضور افراد و مسئولان مربوطه شد و گفت: جدیت در کار و پیمودن تمام راه ها برای تامین اعتبار مورد نیاز می تواند مجموعه استان را برای بهره برداری از پروژه به خواسته خود برساند.

وی گفت: البته آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قول تامین اعتبار 250 میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری را داده است و می توان با پیگیری های لازم این اعتبار را جذب کرد.

بازوند خاطرنشان کرد: جذب سایر اعتبار مورد نیاز که قرار است از طریق اوراق مشارکت و بودجه های سنواتی تامین شود کار را مقداری سخت می کند، هرچند باید امیدوار بود و با تمام توان برای جذب حداکثری بودجه برای بهره برداری از مرحله اول پروژه تا سه سال آینده تلاش کنیم.

وی در عین حال روند پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه با وجود مشکلات مالی را مطلوب ارزیابی و از تلاش های صورت گرفته قدردانی کرد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، به برگزاری نمایشگاه الکامپ اشاره و اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی که ظرفیت های خوبی نیز در آن ها مشاهده شد می تواند باعث توسعه استان شود.

بازوند یادآوری کرد: شرکت های خوبی در این نمایشگاه حضور داشتند که مدیران استان باید ضمن حمایت از آن ها، از توان، تجربه و تخصص آن ها نیز در حوزه خود بهره بره مند شوند.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی باید در استان ادامه پیدا کند و از ظرفیت هایی نیز که در آن وجود دارد باید به خوبی استفاده نمود.

مدیر ارشد استان در ادامه با انتقاد از مشکلات عدیده ای که روستائیان برای ثبت طرح های اشتغالزای خود در سامانه مربوطه پیدا کرده اند، خواستار رفع هرچه سریعتر مشکل این افراد شد.

بازوند با تاکید بر اینکه کم بودن پهنای باند اینترنت و ایجاد مشکل برای ثبت طرح های اشتتغالزایی قابل پذیرش نیست، گفت: هرچه سریعتر باید این مشکل مرتفع و پرداخت تسهیلات به متقاضیان آغاز شود.

وی گفت: تمامی افراد مرتبط با این قضیه مانند فرمانداری ها، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مخابرات و ... مکلف هستند تا روز دوشنبه هفته جاری (30 بهمن) این مشکل را رفع و نتیجه را گزارش کنند.

نهایی شدن تدوین سند توسعه ای استان و قدردانی از بانکها برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان از دیگر سخنان استاندار کرمانشاه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است

به گزارش خبرنگار مهر محمدطیب صحرایی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از بحران می‌شود مدیریت و کنترل به‌موقع آن مدنظر است تا عوارض احتمالی به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی طی سال‌های اخیر در کرمانشاه، افزود: به دلیل شرایط اقلیمی موجود، مجموعه‌ای از حوادث ممکن شامل حوادث کوهستانی، آتش سوزی پوشش گیاهی، پدیده ریزگردها، سیل، زلزله و… این استان را در بر می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای مجموعه این حوادث باید آماده باشیم، تصریح کرد: می‌طلبد این استان در بحث اعتبارات، تجهیزات و امکانات با یک عنایت ویژه دیده شود.

صحرایی با بیان اینکه ما وارث برخی از اقدامات و پروژه‌های نیمه تمام دولت‌های قبلی هستیم که باید آنها را به سرانجام برسانیم، گفت: یکی از این موارد بحث بازسازی مناطق زلزله زده سال ۱۳۹۶ کرمانشاه است که با اعلام جشن بی‌موقع اتمام بازسازی این مناطق، از ردیف اعتباری بودجه حذف شد.

وی اضافه کرد: در حالی که هنوز هم خرابی‌های زلزله قابل مشاهده است و ده‌ها ساختمان دولتی و عام‌المنفعه تخریب شده در این مناطق باقی مانده‌اند و قابلیت استفاده ندارند.

صحرایی تاکید کرد: برخی از این ساختمان‌ها تا مرحله ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم پیش رفته، اما با اعلام جشن اتمام بازسازی هم اکنون بلاتکلیف رها شده و کمترین اتفاقی برای بازسازی آنها انجام نشده است.

وی از راه آهن کرمانشاه به‌عنوان دیگر پروژه نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی نام برد و گفت: برای ادامه این راه آهن تا شهر کرمانشاه در حال حاضر یک همت اعتبار نیاز است.

به گفته صحرایی، این پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی، بیش از پیش بر دوش کرمانشاه سنگینی می‌کند.

استاندار کرمانشاه به مسئله آبشوران پرداخت و تاکید کرد: در حال حاضر وجود این رودخانه خطرساز و به دغدغه مردم شهر کرمانشاه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: اگر آبشوران ساماندهی شود، نه تنها رفع بحران صورت گرفته بلکه مسیر این رودخانه به یکی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تفریحی شهر کرمانشاه تبدیل می‌شود.

صحرایی گفت: بر اساس برآوردها ۲.۷ همت برای بازسازی و ایمن سازی مناطق زلزله زده و ۱.۳ همت برای ایمن سازی سایر نقاط و در مجموع چهار همت برای ایمن سازی این استان نیاز است.

کد خبر 6090256

دیگر خبرها

  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی