Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمود شجاعی متولد سال ۱۳۰۴ مهاباد، دارای درجه عالی دکتری حشره‌شناسی از بلژیک از جمله دانشمندان ایرانی است که بطور مستمر اجرای طرح‌های تحقیقاتی در زمینه‌های فونستیک و بیواکولژیک و جلب مشارکت موسسات و سازمان‌های تحقیقاتی را عهده‌دار بوده و همچنان شاگردان خود را در این عرصه راهنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۵۰ مقاله داخلی و خارجی و تالیف و انتشار پنج جلد کتاب حشره‌شناسی در بیش از ۴۰۰۰ صفحه از جمله آثار علمی تولید شده از سوی پدر علم کنترل بیولوژیک ایران است.
آثار دکتر شجاعی به عنوان منابع مرجع در رشته‌های تخصصی حشره‌شناسی و گیاهپزشکی در دانشگاه‌های کشور مورد استناد و استفاده قرار می‌گیرد.

بهره‌برداری از یافته‌ها و تالیفات این استاد کنترل بیولوژیک در برنامه‌های تحقیقات اجرایی کشور در موارد متعددی از جمله اجرای طرح تحقیقات فونستیک و تاکسونومیک منطقه‌ای و میزبانی زنبورهای تخم‌خوار آفات پروانه‌ای بنام علمیTrichogramma ssp. صورت گرفته است.

طرح تحقیقات فونستیک و تاکسونومیک منطقه‌ای و میزبانی زنبورهای تخم‌خوار آفات پروانه‌ای از سال ۱۳۶۳ به طور تحقیقاتی و نیمه‌صنعتی منجر به نخستین الگوی تحقیقات در بیوفابریک و تولید انبوه تریکوگراما از سال ۱۳۶۶ شده و در برنامه‌های غیرشیمیایی و بیولوژیکIPM مزارع، باغ‌های سیب، انارستان‌ها و جنگل‌ها در سطح کشور و در برنامه‌های اجرایی سازمان حفظ نباتات کشور کاربرد پیدا کرده است.

شجاعی پایه‌گذار رشته حشره‌شناسی کشاورزی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری واحد علوم و تحقیقات است که اجرای پروژه ملی کشت‌های گلخانه و تونل پلاستیک اولین IPM آفات و بیماری‌ها را فراهم کرد، راهنمایی و مشاوره بیش از ۲۵۰ رساله و پایان‌نامه در مقاطع ارشد و دکتری رشته‌های مختلف کشاورزی را در کارنامه کاری خود دارد.

محمود شجاعی در مسیر فعالیت‌های یاد شده و به پاس خدمات خود در آموزش عالی و دانشگاه مفتخر به دریافت دیپلم و مدال درجه اول فرهنگ سال ۱۳۲۹، دریافت لوح و برنده کتاب سال سال ۱۳۴۶، دریافت لوح و جایزه کاربردی نخستین جشنواره خوارزمی سال ۱۳۶۶، دریافت لوح و جایزه کاربردی یازدهمین جشنواره خوارزمی سال ۱۳۷۶، دریافت لوح به مناسبت مقام معلم برتر در دانشکده کشاورزی واحد علوم و تحقیقات سال ۱۳۸۶ شده است.

گیاهپزشکی دکتر محمود شجاعی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل قهرمان مسابقات منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد.

مسابقات یک‌روزه بدمینتون کارکنان واعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی منطقه ۳ (گیلان، مازندران، گلستان) با حضور سه تیم از واحد‌های دانشگاهی آمل، قائم‌شهر و بابل به‌صورت تیمی، انفرادی و دوبل دونفره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در بخش تیمی، تیم‌های بابل، قائم‌شهر و آمل به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش انفرادی هم حبیب اصغرپور از واحد علی‌آبادکتول و ایمان قنبری از واحد بابل عناوین نخست و دوم را به دست آوردند و صبا جهانگیر و کمیل محسنی هر دو از واحد آمل به‌طور مشترک سوم شدند.

همچنین در مسابقات رشته تنیس روی میز منطقه ۳ تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم واحد ساری اول شد، واحد جویبار به رتبه دومی رسید و واحد بابل هم سوم شد.

در بخش انفرادی هم محمدرضا قنبری از جویبار عنوان نخست را کسب کرد، شعبانپور از جویبار دوم شد و حسن هادی‌نژاد از واحد بابل و نقی‌پور از واحد ساری به‌طور مشترک سوم شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»