Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: طی ۴ سال گذشته ۶۰۰ گروه دینی و فرق مذهبی و الحادی با گروه ادیان و مذاهب این دانشگاه گفت‌وگو کرده‌اند.

حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در قرون اخیر گفتگوی ادیان و مذاهب تقریباً تعطیل بوده است، گفت: در زمان ائمه اطهار(ع) و در دوران شکوفایی تمدن و فرهنگ اسلامی، جهان اسلام پیشگام گفتگو با هر نوع فرقه و مذهب و دین‌دار و بی دین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه در دوره ضعف حکومت‌ها کشورهای اسلامی از جمله ایران به انزوا رفتند، گفت: این انزوا و نبود ارتباط، گفتگوی تمدن‌ها و مذاهب را تقریباً به تعطیلی کشاند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه علما و دانشمندان اسلامی با سفرها و بهره‌گیری از علوم دنیا بستر را برای گفتگوی تمدن و ادیان باز کرده‌اند، گفت: در قرون شکوفایی اسلام علما ضمن بهره‌گیری از علوم سایر اقوام، زمینه آشنایی و گفتگو با ادیان را باز کردند.

گفتگوی ادیان رنگ سیاسی ندارد

وی با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی دوره شکوفایی گفتگوی تمدن و ادیان و مذاهب بود، افزود: بعد از انقلاب ایران بنیانگذار گفتگوی ادیان و مذاهب شد.

حجت الاسلام نواب با اعلام اینکه گفتگوی ادیان و مذاهب دچار نگاه حزبی و سیاسی هیچ دولتی بعد از انقلاب نشد، ادامه داد: خوشبختانه همه دولت‌های بعد از انقلاب رویکرد مثبتی برای گفتگوی تمدن‌ها و ادیان داشتند.

وی با تأکید بر اینکه گفتگوی ادیان ربطی به گفتگوهای سیاسی و دیپلماتیک ندارد، اظهار کرد: گفتگوی سیاسی کار وزارت خارجه است و دانشگاه ادیان و مذاهب به گفتگوهای علمی و دینی میان مذاهب می‌پردازد.

کتاب مهمترین وسیله گفت‌وگو با ادیان است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب رونق نشر کتاب و محتوای دینی را در ایجاد گفتگو بسیار مؤثر دانست و گفت: در واقع کتاب مهم‌ترین و اصلی ابزار ارتباط با تمدن‌ها و ادیان مختلف جهان است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

پائولو رانگل، وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل، وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین هم‌چنین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست