Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، جابر مهدیار، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس امروز، 28 بهمن‌ماه در مراسم افتتاح کانون خادمیاران رضوی مدارس علمیه خواهران استان فارس، این حرکت را نوعی تربیت و مشاوره در مسیر آتش به اختیار مورد انتظار مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) دانست و خطاب به بانوان طلاب گفت: با توجه به اینکه متوجه نسل فعلی و آتی هستید و از لحاظ دروس حوزوی در پایه‌های علمی خوبی قرار داشته و از نخبگان جامعه هستید و با در نظر گرفتن آنچه در ارتباط با موضوع کلاس‌های مشاوره اندوخته می‌کنید، طبیعتاً می‌توانید اثرگذار باشید و به حفظ انقلاب و نسل آن بپردازید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: با نظر مقام معظم رهبری، فعالیت‌های آستان قدس رضوی در سطح کشور و خارج از کشور گسترش پیداکرده و این گسترش بحمد الهی به سطح استان فارس هم رسیده است. تقریباً نزدیک به یک و نیم سال است که در توسعه فرهنگ رضوی با ایجاد دفتر نمایندگی در فارس، شورای مرکزی را تأسیس و سازمان قابل‌توجهی در سطح استان ایجاد کردیم.

آموزش 1400 خادم‌یاری رضوی در فارس
مهدیار با اشاره به اینکه نماینده‌های استان فارس در شهرستان‌ها فعال‌شده‌اند، گفت: آموزش‌های اولیه برای نماینده‌های استان در شهرستان‌ها انجام‌شده و تا امروز 1400 نفر برای خدمت در حرم و به‌عنوان خادمیاران حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) آموزش اختصاصی دیده‌اند.
مهدیار از صدور مدرک برای خادمیاران پس از قبولی در آزمون کشوری دوره تربیت دستیار تخصصی مشاوره خبر داد و گفت: مقدمات حضور، گزینش و پذیرش و رسیدن به کد پرسنلی برای خادمیاران انجام‌شده است و در این مرحله بعد از اتمام آزمون، برای خادمیاران مدارکی صادر خواهد شد.
وی با اشاره به فراهم بودن امکان برقراری ارتباط خادمیاران با رابطان استان در شهرستان‌ها، بیان کرد: کار شما در راستای کانون‌هایی است که خود اثرگذاران آن خواهید بود و می‌توانید خدمت بزرگی را انجام دهید.

لزوم توجه به اصل مشاوره‌دهی با رویكرد تثبیت امر به معروف
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با تأکید بر اصل مشاوره‌دهی با رویکرد تثبیت امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: آنچه تدبیر صهیونیست، آمریکا و اسرائیل، مقدس کردن منفورها و منفور کردن مقدس‌ها است. یعنی جای امربه‌معروف و نهی از منکر را کاملاً عوض شود. لذا مشاوره دهی شما به خانواده‌ها، نسل‌های فعلی و برنامه‌های آتی با همین رویکرد تثبیت امربه‌معروف و نهی از منکر باشد و در مقابل آن اندیشه بایستید.

راه‌اندازی مهدالرضا در نقاط مختلف فارس
وی، از تأسیس مهدالرضا برای سنین پنج‌ساله در شهرستان‌های استان فارس خبر دارد و گفت: تاکنون سه مهدالرضا فعال‌شده و ان‌شاءالله این توسعه در راستای تربیت نسل پنج‌ساله، قابل تکثیر و افزایش است و در سطح استان هرگونه حمایت لازم برای تأسیس مهدالرضا و گرفتن مجوزهای لازم را انجام می‌دهیم.

توسعه فرهنگ رضوی و خدمت به محرومین جامعه؛ هدف دفتر آستان قدس رضوی
مهدیار، هدف از اقدامات انجام‌شده در استان را توسعه فرهنگ رضوی و خدمت به محرومین جامعه اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه دفتر نمایندگی فارس فعالیت خود را به‌صورت استانی انجام داده و خادمیاران نیز در همان راستا سازمان پیدا می‌کنند، اقدامات انجام‌شده در استان در راستای دو هدف مهم آستان قدس رضوی یعنی توسعه فرهنگ رضوی و هم‌زمان خدمت به محرومین جامعه است.
وی ضمن ابراز حمایت استانی از خادمیاران در زمینه تأسیس و مشاوره، بیان کرد: شما خادمیاران با توجه به پایه علمی، شناخت از جامعه، فضای آموزشی ایجادشده و حمایتی که از دستگاه امام رضا(ع) می‌شوید، با وضعیت مناسبی می‌توانید در کانون‌های خادمیاری مخصوص خانواده‌ها قدم بردارید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  فرمانده پایگاه هوانیروز مشهد گفت:  از این تعداد ۴۵ سورتی پرواز برای نجات جان ۴۶ نفر در نیشابور و ۳۰ سورتی پرواز برای امدادرسانی به ۳۰ نفر در مشهد انجام شده است.

سرهنگ خلبان محمدرضا زارعی افزود: از ۲۵ فروردین جاری به مدت پنج روز نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های هوانیروز با همکاری شهرداری مشهد با هدف آشنایی نوجوانان با بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران برپا شده است که از حدود ۳۵۰ نفر از دانش آموزان میزبانی کرده است.

وی بیان کرد: بازدید از انواع تجهیزات و بالگردهای این پایگاه از جمله برنامه‌هایی است که مورد استقبال دانش‌آموزان در این نمایشگاه قرار گرفته است و علاوه بر آشنایی آن‌ها با وظایف هوانیروز، یافتن دانش‌آموزان علاقه‌مند به این حوزه از دیگر اهداف مورد نظر در برپایی این نمایشگاه بوده است.

 

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد