Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج و به نقل از خبرگازری فارس، حبیب‌الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم زاهدان در مجلس  با بیان اینکه اگر همه دانش‌آموزان با استعدادهای مختلف را مشابه هم ببینیم و به آنها امکانات یکسان بدهیم، قابل قبول نیست، اظهار داشت: برای شکوفایی استعدادهای برتر چاره‌ای جز ایجاد فضای ویژه‌ برای آنها نیست اما گاهی اوقات با نگاه‌های غیرعلمی و احساسی تصمیماتی می‌گیریم که باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال‌های زیادی در استان سیستان و بلوچستان با وجود سرمایه‌گذاری آموزشی، شرایط دانش‌آموزان این استان مناسب نبود برای مثال سال 68 تمام دیپلمه‌های رشته‌های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی استان سیستان و بلوچستان به 70 نفر هم نمی‌رسید و سال‌های متمادی به اندازه انگشتان یک دست هم قبولی پزشکی نداشتیم.

دهمرده با اشاره به فعالیتش در سمت ریاست یکی از دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: 97 درصد دانشجویان دانشگاه‌های این استان غیربومی بودند تا اینکه طرحی به ذهنم رسید و در جوار دانشگاه یک دبیرستان شبانه‌روزی ایجاد کردیم و دانش‌آموزانی که حداقل‌هایی را داشتند در آنجا جمع کردیم و امکانات مناسب آموزشی برای آنها فراهم کردیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: همان اوایل فعالیت این مدرسه، 70 نفر در رشته پزشکی قبول شدند و به تدریج این مدل مدرسه به عنوان الگو در این استان شناخته شد.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم که برای برخی صاحبان استعداد باید امکانات ویژه‌ای آماده کرد، تصریح کرد: برخی افراد که امکان حضور در مدارس غیردولتی را ندارند در این مدارس ویژه همچون سمپاد می‌توانند حضور پیدا کنند.

دهمرده خاطر نشان کرد: مصوبه‌ای که به حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول منجر می‌شود زمینه نخبه‌کشی را فراهم می‌کند و 5 سال دیگر باید دوباره به حالت سابق بازگردیم!

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: به جد در کمیسیون آموزش مجلس پیگیر بازگرداندن مدارس سمپاد به جایگاه سابق خود هستیم.

منبع، خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ مربی برای برگزاری دوره‌های هویت در مدارس مرکزی آموزش دیدند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از برگزاری کارگاه‌های هویت و رفتار در مدارس استان مرکزی اظهار کرد: دانش‌آموزان گروه سنی کودک و نوجوان برای جذب تعالیم تربیتی، اخلاقی و مراقبتی انعطاف پذیر بوده و اگر به شکلی صحیح تربیت شوند، از گزند آسیب‌های نهفته در جامعه، مصون می‌مانند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های هویت و رفتار در مدارس استان مرکزی گفت: پیشگیری سطح یک، کارآمدترین سطح است و دوره هویت و رفتار به طور مستمر در مدارس استان مرکزی برگزار می‌شود.

خیرمند گفت: مدارس به عنوان محلی که کودکان و نوجوانان بخش عمده‌ای از زمان مفید روز خود را در آن می‌گذرانند، پایگاهی مناسب برای ارائه تعالیم تربیتی، رفتاری و خودشناسی است.

وی ادامه داد: در این راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با درک اهمیت موضوع، در اقدامی ابتکاری و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان مبادرت به برگزاری دوره‌های خودآگاهی برای دانش‌آموزان کرد.

خیرمند دانش‌آموزان را آینده‌سازان کشور دانست و افزود: هرگونه برنامه‌ریزی در راستای تربیت صحیح شخصیت آن دانش‌آموزان، جامعه‌ای پویا و غنی از ارزش‌ها را برایمان به ارمغان می‌آورد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های خودآگاهی برای دانش‌آموزان تحت عنوان هور، اقدامی بود که این معاونت از دو سال گذشته پیشبرد آن را دنبال کرده و در بدو امر اقدام به تربیت مربیان آموزشی از میان مشاورین معرفی شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش کرد که تاکنون بالغ بر ۱۷۰ مربی برای تدریس به دانش‌آموزان تربیت شده‌اند.

وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، دوره‌های هویت و رفتار را مبتنی بر آگاهی‌بخشی و تربیت برای دانش‌آموزان دختر مقاطع متوسطه اول و دوم دنبال کردیم که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، بازخوردهای خوبی را از خود دانش آموزان، مربیان و عوامل اجرایی مدارس دریافت کردیم.

خیرمند بیان کرد: کارآمدی این دوره در گرو استمرار آن است که مطابق هماهنگی صورت گرفته، به دنبال تداوم در برگزاری این کارگاه‌ها هستیم و به طور حتم سال آینده با تربیت مربیان آقا، اجرای این طرح برای مدارس پسرانه را نیز دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 6100669

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ مربی برای برگزاری دوره‌های هویت در مدارس مرکزی آموزش دیدند
  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد
  • مدارس در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرند
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس