Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گتوند - ايرنا - معاون فرماندار گتوند گفت:در صورت برون سپاري و واگذاري شرکت کشت و صنعت کارون به بخش خصوصي اهالي محلي و همجوار اين شرکت بايد در اولويت قرار گيرند.

پرويز رضايي معاون فرماندار گتوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اصل 44 قانون اساسي در خصوص برون سپاري و واگذاري شرکت ها،گفت: در صورتي که شرکت کشت و صنعت کارون را بخواهند برون سپاري کنند، بايد به مردم مناطق اطراف آن واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به فلسفه وجود شرکت کشت و صنعت کارون اشاره کرد و گفت:هدف از ايجاد اين کشت و صنعت اشتغال و رونق کشاورزي، توليد و رفاه مردم منطقه بود و شرکت کشت و صنعت کارون پيش از اين که به بهره برداري برسد و مسايل و مشکلات رفع شوند، با پيروزي انقلاب اسلامي همزمان شد و بسياري از کارها و بخش هاي مختلف شرکت به صورت نيمه تمام رها شد و به بهره برداري کامل نرسيد.
معاون فرماندار گتوند با اشاره به مشکلات پيش آمده براي اهالي محلي همجوار اين شرکت در سالهاي گذشته اظهار کرد:اهالي محلي اطراف اين شرکت نيز پس از اين حوادث سرگردان شدند و خانه و کاشانه آن ها به تملک شرکت درآمد و روانه صالح شهر گتوند و شرافت شوشتر و نيز ديگر روستاهاي منطقه شدند.
رضايي گفت: متاسفانه اين شهرک ها که اهالي در آنها ساکن شده اند، فاقد امکانات زيرساختي بوده و مشکلات زيادي براي اهالي اين شهرک ها بوجود آمد و با گذشت 40سال از پيروزي انقلاب هنوز مردم صالح شهر گتوند از کمبود امکانات بهداشتي، فضاي فرهنگي ، توسعه و عمران شهري رنج مي برند و حتي براي دفن اموات خود با اين شرکت مشکل دارند.
وي افزود: با وجود جوانان تحصيلکرده در صالح شهر، شرکت کشت و صنعت کارون در جذب نيروي کار خود نيز در بخش هاي مختلف خواسته هاي مردم اين شهر را برآورده نکرده و به مطالبه اهالي توجهي نکرده است.
معاون فرماندار گتوند در ادامه گفت: با پيگيري سهراب گيلاني و پاپي زاده نمايندگان مردم شوشتر و گتوند و دزفول گروه تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي به منظور بررسي مسايل و مشکلات شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر از شهرهاي شوشتر ، گتوند و دزفول بازديد کردند و اواخر هفته گذشته نشستي با حضور گروه تحقيق و تفحص مجلس، شهرداران گتوند و صالح شهر،برخي اهالي گتوند، شوراها و اهالي روستاهاي تجميع شده درصالح شهر و مالکان زمين روستاهاي دهستان ديمچه قديم و ديگر اهالي که اراضي کشاورزي آنها در محدوده کشت و صنعت کارون واقع شده است در سالن اجتماعات فرمانداري گتوند برگزارشد.
رضايي افزود: در اين جلسه گروه تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي نظرات مردم اين مناطق را بدون واسطه جويا شد و پس از مطرح شدن مسايل و مشکلات ، اهالي اين مناطق اظهارکردند در صورتي که کشت و صنعت کارون بخواهد برون سپاري و به بخش خصوصي واگذار شود، بايد به مردم اين مناطق واگذار شود.
وي افزود: مشکل عمده اي که توسط کشت و صنعت کارون براي مردم شهرستان هاي شوشتر و گتوند ايجاد کرده، پس از برداشت محصول نيشکر و آتش زدن باقيمانده مزارع رخ داده و آلودگي هواي منطقه ساکنان منطقه را با مشکل جدي مواجه مي کند. ضمن اينکه حق آلايندگي که طبق قانون به شهرداري هاي صالح شهر و گتوند تعلق مي گيرد نيز پرداخت نشده اس لذا پرداخت حق آلايندگي از سوي شرکت کشت و صنعت کارون به اين شهرداري ها ضروري است.
به گزارش خبرنگار ايرنا اعضاي گروه تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي به صورت ميداني از شرکت کشت و صنعت کارون و روستاهاي اطراف آن بازديد کردند.
به گزارش ايرنا، شرکت کشت و صنعت بزرگ‌ ترين کارخانه توليد شکر خاورميانه است که در بين شهرستان هاي شوشتر و گتوند واقع شده است.
شرکت خوراک دام کارون،شرکت فورفورال،شرکت نئوپان کارون،شرکت پرورش ماهي کارون،شرکت کاغذسازي کارون از صنايع جانبي کشت و صنعت کارون به شمار مي آيند.
ظرفيت اسمي اين کارخانه 200هزار تن شکر در سال است و منبع آب مزارع آن از پشت سد تنظيمي گتوند تامين مي‌شود.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعيت در شمال استان خوزستان واقع شده است و داراي دو بخش مرکزي و عقيلي و پنج شهر گتوند ، صالح شهر ، ترکالکي ، سماله ، جنت مکان و نيز 45روستا مي باشد. 7467/6068
خبرنگار:باقرابراهيمي ** انتشار: محمدعلي فريدپناه
کانال خبري ايرنا خوزستان: @ irnaahvaz
براي دريافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپيونديد.
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، طبق اعلام فرابورس، مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز در بازار پایه فرابورس آغاز شد تا به طور رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید واگذار شود.

در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به شش بانک شهر،‌ ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین واگذار شود.

واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟

همچنین ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار خواهد شد.

در همین راستا لحظاتی قبل بلوک ۸۵ درصدی استقلال و پرسپولیس معامله شدند.

کد خبر 846340 برچسب‌ها سازمان خصوصی سازی خبر مهم بانک سهام شرکت‌ها باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی
  • رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • مزایده سرخابی‌ها آغاز شد
  • سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد
  • فعالیت‌های نظارتی مزارع آبزیان استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شد
  • تقدیر شهرداری اهواز از حمایت‌های شركت نفت و گاز كارون
  • ایجاد امنیت پایدار نیازمند همکاری نهاد‌های حکومتی و مردم است