Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از جوانان باعدم درنظرگرفتن توانایی خود در زمینه اشتغال به سراغ شغل‌های بزرگ می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، سعید سمیعی استاد حوزه فناوری اطلاعات طی یادداشتی بیان داشت: مشکل اشتغال جوانان و این دغدغه برای این قشر که آیا پس از فارغ التحصیلی شغل مناسبی به دست می آورد یا خیر، از گذشته تاکنون وجود داشته گرچه به مرور زمان این دغدغه با بحران بیکاری و مشکلات اشتغال همراه گردیده و سبب افزایش نگرانی‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل اشتغال برای جوانان امری است که یک جوان برای رفع آن در ابتدا باید مدرک تحصیلی خود را با شغل‌های موجود در جامعه مقایسه نماید و در ادامه باتوجه شرایط زندگی خود و توانایی‌هایش به سراغ شغل مورد نظر برود، گرچه امروزه اغلب جوانان از شغل خود ناراضی می باشند و نسبت به نبود شغل مناسب اعتراض دارند، اما نباید این نکته را فراموش کرد که حتی یک مهندس در ابتدا نیاز به یادگیری عملی و تجربی کار دارد تا بتواند پیشرفت کند و میزان درآمد خود را افزایش دهد.

متاسفانه این عیب بر اکثر دانشگاه‌های ما وارد است که تنها به شکل تئوری دروس را به دانشجویان آموزش می دهند، هرچند خود دانشجویان نیز وظیفه دارند اگر دانشگاه دروس را به شکل عملی به آن‌ها آموزش نمی دهد، برای آموزش‌های عملی به کلاس‌های آموزشی یا کارگاه‌های کار جهت کارآموزی مراجعه نمایند.

نکته دیگر در خصوص اشتغال جوانان این است که اغلب جوانان تحصیل کرده ما پیش از فارغ التحصیلی، برنامه‌ای برای شغل و آینده خود ندارند و تنها از روی صحبت‌های دیگران و شنیده‌هایشان، تصوری مبهم از آینده شغلی خود در ذهن دارند که همین امر به بروز مشکلات بیشتر در حوزه اشتغال می شود.

درپایان ناگفته نماد که دولت نیز وظیفه دارد که برای جوانان اشتغالزایی نماید و فرصت‌های شغلی جدیدی با توجه به نیازهای جامعه برای آن‌ها ایجاد نماید، اما وظایف دولت در این خصوص بر دیگر مشکلات ذکر شده سرپوش نمی گذارد و رفع مشکلات اشتغال نیازمند تلاش همگانی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، صبح چهارشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان جامعه کارگری استان کرمان با بیان اینکه در بحث کارگری ما مسئولان موظفیم که حداکثر رضایتمندی را در این گروه فراهم کنیم گفت: کارگران زیادی در بخش‌های معدنی، صنعتی و یا شرکت‌های پیمانکاری با حداقل حقوق قانون کار فعالیت می‌کنند، لذا تا جایی که در توان داریم باید به آنها کمک کرده و ایمنی محیط کاری آنها را فراهم کنیم.

وی، مهارت‌افزایی نیروهای کارگری را مهم دانست و افزود: کرمان استانی معدن پایه است و به تناسب ظرفیت خاص اشتغال در حوزه معدنی آن باید نیروی انسانی تقویت و آموزش ببیند.

وی افزود: دولت در راستای ظرفیت‌های اجتماعی و شرایط موجود به دنبال رفع بخشی از مشکلات کارگران در بحث پرداخت‌ها و امنیت شغلی است.

فداکار، توجه بخش‌های خصوصی، پیمانکاران و کارفرمایان به نیروهای انسانی خود را مهم دانست و افزود: پایه تولید مجموعه، نیروی انسانی است و تولید باکیفیت و بیشتر و بهتر با حمایت نیروی کار و رضایتمندی آنها میسر خواهد شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه این استان نیمی از حقوق معادن کشور را پرداخت می‌کند و نیمی از صنعت فعال معدنی کشور در استان کرمان است گفت: استان کرمان به دلیل شرایط خاص صنعتی و معدنی نسبت به سایر استان‌ها نیاز بیشتری به تخصص نیروهای انسانی کار دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش به تناسب ظرفیت خاص اشتغال در حوزه معدنی استان کرمان باید نیروی انسانی متناسب آن تقویت شود و لزوماً خیلی از موارد نیروی انسانی زیر دیپلم و ماهر احتیاج است که شرکت‌ها جذب خواهند کرد.

کد خبر 6094413

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند