Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@19:57:46 GMT

نشست همفکري کارگزاري بانکها

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۸۴۷۷

نشست همفکري کارگزاري بانکها

خبرگزاري آريا - نشست هم افزايي، تبادل اطلاعات و تجربيات کارگزاري هاي بانک هاي مختلف کشور به ميزباني مديريت بين الملل بانک توسعه صادرات با حضور نمايندگان بانک هاي داخلي داراي کارگزاري در محل برج توسعه صادرات ايران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، مهندس حميدرضا معبودي ضمن تاکيد بر اهميت هماهنگي بين کارگزاريهاي مختلف گفت: پس از امضاي برجام بانکهاي خارجي شروطي را براي بانکهاي ما لحاظ مي کنند که وقتي يک بانک آنها را قبول مي کند باقي بانکها نيز مجبور به پذيرش اين شروط مي شوند؛ بنابراين مساله هماهنگي بين بانکها براي جلوگيري از پذيرش شروط بي مورد به بهانه سالهاي تحريم، ضروري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرامور بين الملل بانک توسعه صادرات خاطر نشان کرد: در مورد قرادادهاي فاينانس معمولا بانک مرکزي مديريت مي کند و شروط غير منطقي را نمي پذيرد اما در مورد روابط کارگزاري به دليل استقلال و رقابت در فعاليت هاي بانک هاي مختلف خصوصي و تجاري، اين امکان وجود ندارد که همه کارگزاريها با يک سياست کاري پيش بروند و ممکن است بخاطر همين رقابتها حاضر به واگذاري امتياز به طرف مقابل بشوند.البته بانک توسعه صادرات به دليل ماهيت توسعه اي و حمايتي خود با هيچ بانکي رقابت ندارد اما پيشنهاد ما اين است که منافع ملي نيز در اين ميان در نظر گرفته شود ونبايد بابت تعاملات کارگزاري هر امتيازي داد.
وي به موضوع بسته تشويقي صادرات پرداخت و گفت: بسته تشويقي صادرات به دليل اينکه يک موضوع توسعه اي است کمتر در اولويت بانکهاي تجاري و خصوصي قرار دارد اما موضوع براي بانک توسعه صادرات از وظايف حاکميتي محسوب مي شود.
حميدرضا معبودي به 47 کشور هدف صادراتي در بسته تشويقي صادراتي اشاره کرد و گفت: ممکن است به هر دليلي بانک توسعه صادرات در کشورهايي نتواند روابط کارگزاري خود را برقرار کند ازآنجايي که هدف غايي ما توسعه صادرات کشور است در اين موقعيت با همفکري و همکاري با ساير بانکهاي کشور که روابط بانکي خود را با کشورهاي مورد نظر برقرار کرده اند، مي توان موانع پيش روي صادرات را برداشت.
معبودي تصريح کرد بنا به موضوعات ذکر شده بهتر است بانکهاي کشور طي جلساتي از اين دست هماهنگي هاي لازم را در اين زمينه داشته باشند.
در ادامه مريم خليلي رئيس اداره روابط بين الملل بانک توسعه صادرات گفت: بانک توسعه صادرات تا امروز توانسته است با 133 بانک خارجي و شعب بانکهاي ايراني خارج از کشور رابطه برقرار کند. در اين ميان اين بانک 38 حساب حساب فعال به ارزهاي مختلف و با بيش از 80 روابط کارگزاري فعال داشته و همچنين امکان صدور حواله، برات، ضمانت نامه و گشايش اعتبارات اسنادي به‌صورت مستقيم و غيرمستقيم در اين بانک وجود دارد.
خليلي از ارزهاي ممکن جهت انجام مبادلات بين‌المللي يورو، ريال عمان، وون کره جنوبي، ين ژاپن، روپيه هندوستان، روبل روسيه، يوان چين و لير ترکيه را نام برد و گفت: کشورهاي طرف روابط کارگزاري شامل کشورهاي هدف توسعه روابط بين الملل بانک،کشورهاي هدف بسته حمايت از صادرات غيرنفتي هستند که شامل ايتاليا، اسپانيا، آلمان، فرانسه، بلژيک، اتريش، روسيه، ترکيه، چين، ژاپن، کره جنوبي، هند ، عراق و عمان و برخي کشورهاي آفريقايي از جمله الجزاير، تونس و اوگاندا، الجزاير، غنا و ... مي شوند.
به گزارش اگزيم نيوز، وي در ادامه به تشريح بسته حمايت از توسعه صادرات غيرمفتي پرداخت و گفت: بسته حمايت از توسعه صادرات غيرنفتي که به پيشنهاد کارگروه برنامه ملي پيشبرد برون گرايي اقتصاد (توسعه صادرات غيرنفتي) در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي به تصويب رسيده است از سوي معاون اول رييس جمهوري براي اجرا به کليه دستگاه هاي اجرايي ابلاغ شد.
خليلي چالشهاي پيش روي کارگزاران برشمرد و گفت: از جمله چالشهاي پيش روي توسعه روابط کارگزاري استانداردها و الزامات بين‌المللي و شروط تعيين شده توسط کارگزاران جهت همکاري با بانکهاي ايراني compliance، Fatca و قوانين کميته بال و استاندارد صورتهاي مالي (کفايت سرمايه، NPL، IFRS ) است.
به گفته رئيس اداره روابط بين الملل عدم اطمينان کافي بانکها از رعايت قوانين مبارزه با پولشويي و ضد تروريسم (عليرغم خروج موقت از ليستCounter measure) به واسطه تعليق ايران توسط گروه کاري اقدام مالي (FATF) از ديگر موانع توسعه روابط کارگزاري است.
خليلي رفع نشدن تحريم هاي اوليه ايالات متحده عليه ايران و احتمال برقراري تحريمهاي جديد و همچنين رتبه ريسک اعتباري ايران (نياز به کاهش بيشترحداقل تا رتبه4) را از ديگر چالشهاي بانکهاي ايراني براي توسعه روابط دانست و گفت: بهانه جويي هاي سياسي به واسطه تهديدات آمريکا در مورد برجام موجب عدم تمايل برقراري ارتباطات کارگزاري در برخي از کشورهاي هدف نظير پاکستان، بنگلادش، سريلانکا، کشورهاي حاشيه خليج فارس و آفريقايي شده است. همچنين احتياط بيشتر بانکهاي بزرگ و ترديد آنها در برقراري روابط در شرايط فعلي به دليل Settlement Agreement ميان 16 بانک بزرگ اروپايي با OFAC را شاهديم.
خليلي به موضوعات اخير مربوط به سوئيفت در اينباره اشاره کرد و گفت: عدم امکان بهره برداري از خدمات شرکتهاي با مالکيت آمريکايي (بنکرزآلماناک، انواع کارتهاي اعتباري بين المللي ويزا و مستر و ....) و نيز عدم امکان استفاده از پايگاه داده اطلاعات بنک اسکوپ جهت اعتبارسنجي و تعيين سقف بانکهاي کارگزار نيز مشکلاتي را براي بانک هاي ايراني فراهم آورده است.
در ادامه اين جلسه نمايندگان بانک هاي مختلف به تشريح سطح عملکرد کارگزاريهاي خود در کشورهاي ديگر پرداخته و تجربيات خود را به اشتراک گذاشتند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه

طبق اطلاعات رسانه‌های داخلی، دبیر شورای امنیت ارمنستان برای شرکت در نشست بین‌المللی در بالاترین سطح امنیتی در سن پترزبورگ، به روسیه سفر نخواهد کرد، البته جزییات این تصمیم فاش نشده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ارمنستان از شرکت در نشست بین‌المللی در زمینه امنیتی در روسیه خودداری کرده است.

خبرگزاری آرمن‌پرس به نقل از دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ارمنستان گزارش داده است که آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت این کشور برای نشست بین‌المللی در سطح بالاترین نمایندگان دولتی در زمینه امنیتی که قرار است در روزهای 24 تا 25 آوریل در سن پترزبورگ روسیه برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

دلیل اینکه چرا گریگوریان تصمیم به عدم شرکت در این نشست بین‌المللی را گرفته، فاش نشده است. 

چند روز قبل،  سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت که روسیه ارمنستان را همچنان متحد خود می‌داند و قطعاً ایروان هم اهمیت روابط با مسکو برای امنیت و توسعه خود را درک می‌کند.

لاوروف گفت: ما با ارمنستان متحد هستیم. ما این کشور را را متحد خود می‌دانیم. فکر می‌کنم هنوز  کسانی در ایروان هستند که اهمیت روسیه برای امنیت و توسعه اقتصادی ارمنستان را درک می‌کنند و این تنها از نظر حقوقی نیست.»

به عقیده او، غرب و به ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا در راستای تسریع جدایی ارمنستان از روسیه تلاش می‌کنند.

پیش از آن، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، نیز این واقعیت را مورد توجه قرار داد که غرب تنها نقش ابزاری برای ایروان با هدف "برافروختن آتش" در منطقه قفقاز جنوبی در نظر گرفته و هدفش قطع روابط بین روسیه و ارمنستان است. 

در اواسط ماه آوریل، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در پارلمان این کشور اعتراف کرد که روابط بین ایروان و مسکو روزهای سختی را می‌گذراند، اما اهمیت این روابط را نمی توان دستکم گرفت.

چند روز قبل دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به سخنان نیکول پاشینیان، مبنی بر خروج مرزبانان روسی از منطقه تاووش در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان، اعلام کرد که مسکو هیچ درخواستی از سوی ایروان در خصوص خروج نیروهای مرزبانی روسی از این کشور و همچنین تعطیل شدن پایگاه نظامی 102 دریافت نکرده است. به‌گفته او، مسکو انتظار دارد که ولادیمیر پوتین و پاشینیان بتوانند در آینده نزدیک درباره این موضوع و سایر مسائل دوجانبه به‌صورت حضوری گفتگو کنند.

واکنش مسکو و باکو به نشست ارمنستان، آمریکا و اتحادیه اروپامیرزویان: ارمنستان قصد ندارد به ناتو بپیونددآیا ارمنستان توان خروج از پیمان امنیت جمعی روسیه را دارد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید