Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - استاندار همدان گفت: استان همدان با تولید سالانه یک میلیون تن سیب‌زمینی نیازمند صنایع تبدیلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت ظهر شنبه در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان همدان گفت: طی ایام دهه فجر امسال ۱۰۰۰ پروژه با اشتغالزایی برای ۳ هزار نفر در استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان همدان با تولید سالانه یک میلیون تن سیب‌زمینی نیازمند صنایع تبدیلی است، گفت: کارخانه سیب‌زمینی الوند همدان که به سمت تملک و تعطیلی رفته بود، توانست بدهی خود را با بانک تعیین تکلیف و تسهیلاتی دریافت کند و تا پایان هفته‌جاری فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکبخت بابیان اینکه کارخانه سیب‌زمینی الوند پس از ۱۱ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت و فعالیت خود را از سرگرفت، گفت: خوراک اولیه این کارخانه ۲۰۰ تن سیب‌زمینی است و این کارخانه در فاز اول برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی داشته و متعهد شده تا پایان خرداد ۲۰۰ کارگر را در این واحد مشغول به کار کند.

مدیران مرتبط با تنظیم بازار در ایام نوروز در استان همدان حاضر باشند

وی به ضرورت بازرسی بیشتر و نظارت بر بزار همدان تاکید کرد و با بیان اینکه باید گشت‌های سیار در بازار نوروز افزایش یابد و همه مدیران مرتبط با تنظیم بازار در ایام نوروز در استان حاضر باشند، گفت: ستاد تنظیم بازار باید در ایام پایانی سال و در همه شهرستان‌ها به‌گونه‌ای بسیار تأثیرگذار در نظارت‌ها ورود کند و گشت‌های سیار صنوف، تعزیرات و سازمان‌های صنعت، معدن و جهادکشاورزی نیز در این مدت افزایش یابد.

استاندار همدان با بیان اینکه امسال به طور قطع تعداد بیشتری مسافر به استان همدان سفر خواهند کرد و باید مراکز گردشگری نیز مورد بازرسی و نظارت قرار گیرند، گفت: هیچ نمایشگاهی نباید به اصناف آسیب وارد کند بنابراین تقویم نمایشگاهی باید به‌گونه‌ای باشد که منافع اصناف و مردم را درنظر گیرد.

نیکبخت بابیان اینکه باید کیفیت کالاهای قابل توزیع و مایحتاج مردم در بازار و نمایشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و برآن نظارت شود، گفت: طی ۲ ماه اخیر نسبت به ۲ ماه گذشته در مجموع ۰.۷ درصد افزایش قیمت در کالاها وجود داشت.

گشت‌های سیار بیشتر شوند تا مردم بازار را امن ببینند

وی بابیان اینکه باید در ایام نوروز و قبل از فروردین‌ماه به‌گونه‌ای عمل کنیم که در این شرایط حساس افزایش قیمتی نداشته باشیم، گفت: گشت‌های سیار نیز باید بیشتر شوند تا مردم بازار را امن ببینند.

وی تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام باید مرغ و گوشت برای ایام عید تأمین و تدارک ببیند و نظارت هم بر روی توزیع کالاها صورت گیرد

استاندار همدان با یاداوری اینکه استان همدان از نظر آلودگی به آنفلوانزای پرندگان پاک است، گفت: قرنطینه واردات مرغ استان بیشتر شود چرا که همدان استانی پاک است و باید از ورود آلودگی جلوگیری شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان نیز با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۲۵ بهمن ماه ۹ هزار و ۱۱۶ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان همدان ارسال شده است، اظهار داشت: پرونده‌ها در سه بخش قاچاق کالا و ارز، خدمات و بهداشت و دارو و درمان ارسال شده است.

۹ هزار و ۱۱۶ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان همدان ارسال شد

علیرضا حسن پور با بیان اینکه از ۹ هزار و ۱۱۶ فقره پرونده ارسال شده به تعزیرات حکومتی استان همدان ۸ هزار و ۹۲۴ فقره مختومه شده است، ادامه داد: جمع محکومیت‌ها ۱۵ میلیارد ریال بوده که ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بازرسی ها در بازار تشدید شده است، گفت: از ۴۱۶ مورد بازرسی انجام شده ۲۳۲ مورد تخلف ثبت شده و در ۱۱۷ مورد به تذکر بسنده شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات

گرچه کشور‌های غربی سیل تسلیحات نظامی را به اوکراین روانه کرده‌اند و در آخرین مورد کنگره آمریکا بودجه ۶۱ میلیارد دلاری به این کشور را تصویب کرد، اما روسیه وارث غول صنایع نظامی اتحاد جماهیر شوروی است به طوری که اکنون قدرت توپخانه‌ای مسکو ۱۰ برابر کی یف است و تحلیلگران بر این باورند غرب یارای رقابت با روسیه در تولید تسلیحات را ندارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) دستور افزایش بیشتر تولید تسلیحات را به صنایع نظامی این کشور داده و تاکید کرد: اکنون ما نیازمند ارسال سریعتر تسلیحات برای رفع نیاز‌های جنگ اوکراین هستیم. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ارتش روسیه در حال پیشروی در نقاط کلیدی یک هزار کیلومتر جبهه‌های نبرد با اوکراین است و تسلیحات آمریکایی هرگز نمی‌تواند مانع از پیروزی مسکو شود. با این حال، این تسلیحات تنها به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند. 

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با مقامات ارشد نظامی این کشور تاکید کرد: حجم، کیفیت و سرعت تولید تسلیحات ما نیازمند افزایش است. ما برای حفظ سرعت عملیات خود در جبهه‌های نبرد نیازمند افزایش بیشتر تسلیحات هستیم. 

روسیه اکنون موفق شده ۱۸ درصد از مساحت اوکراین را به خاک خود ضمیمه کند. با توجه به عدم توازن قوا میان دو طرف به ویژه در حوزه نیروی انسانی، توان توپخانه‌ای و قدرت هوایی، تحلیلگران می‌گویند اوکراین در نهایت محکوم به شکست است و سوال اصلی در حال حاضر میزان مساحتی است که این کشور در پایان جنگ از دست خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بازار مبل ظرفیتی مناسب برای شکوفایی شهر مریانج است
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی