Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:04:12 GMT

۱۱۴ میلیمتر برف و باران در همدان بارید

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۹۱۷۴

۱۱۴ میلیمتر برف و باران در همدان بارید

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان، از بارش ۱۱۴ میلمیتر برف و باران در استان همدان خبرداد و گفت: این درحالیست که با کاهش ۴۰ درصدی بارش ها نیز مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان امروز (28 بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال آبی 97 ـ 96 تاکنون 114/3 میلی‌متر بارش برف و باران در سطح استان رخ داده و این در حالیست که بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با وجود بارش ها هنوز وضعیت ذخایر آبی همدان با این بارش‌ها بهبود نیافته است و در مقایسه با متوسط بلندمدت سال گذشته 38 درصد کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته نزولات آسمانی بی نظیر بوده است، تصریح کرد: به طور متوسط سالانه 6 میلیارد و 388 میلیون متر مکعب حجم نزولات جوی استان همدان است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان سهم آب‌های زیرزمینی از منابع تجدیدپذیر 1/948 میلیارد مترمکعب دانست و ابراز کرد: همچنسن سهم آب‌های سطحی 740 میلیون مترمکعب می باشد.

 

ستوده با اشاره به اینکه همدان از ذخایر آبی مناسبی برخوردار است، بیان داشت: از مجموع 13 دشت در استان همدان هفت دشت مستقل و 6 دشت مشترک با سایر استان ‌ها است.

 

وی گفت: در حال حاضر به دلیل اقدامات طرح احیاء و تعادل بخشی دشت های استان بهبود پیدا کرده است .

پایان پیام/155

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز یزد، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد میزان بارندگی مدت مشابه سال گذشته آبی استان را ۹۸.۷ میلیمتر و متوسط دوره آماری استان را ۸۷.۹ میلیمتر عنوان کرد و گفت: برهمین اساس بارندگی امسال استان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش و نسبت به متوسط دوره آماری نیز ۴۳ درصد افزایش داشته است.   محجوبی در پایان با اشاره به پیش بینی بارش‌های پایان هفته جاری استان، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال آبی جاری شاهد بارش‌های مناسب و کم خسارتی در استان و دیگر مناطق کشورمان باشیم.

دیگر خبرها

  • شهرستان جم ‌رکورددار بارش‌های استان بوشهر شد
  • تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان یزد
  • بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان ادامه دارد
  • میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان 
  • دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در همدان
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد