به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در یکی از جنگلهای سوماترا واقع در اندونزی تعدادی موتورسوار که با سرعت بالا مشغول مسابقه بودند ناگهان در میانه مسیر با موجودی ماوراء الطبیعه مواجه شدند که مسابقه آنها را بر هم زد.

یکی از موتورسواران که جلوتر از دوستان خود در مسیر بود با دیدن این موجود مرموز وحشت کرد و تعادل خود را از دست داد.

به دنبال این اتفاق دیگر راکبان از موتور خود پیاده شدند و برای کشف حقیقت دست به کار شدند اما موجودی که ماهیت آن نامعلوم است با سرعت فراوان در میان پوشش گیاهی جنگل ناپدید شد.

گفتنی است؛ مخلوق رویت شده برهنه بود و پوستی به رنگ خاک با حالتی مشمئزکننده داشت که آن را ترسناک تر جلوه می داد.

جالب است بدانید کسی که این اتفاقات را با دوربین خود به ثبت رسانده شخصی 59 ساله به نام جاناتان دوانز است که در تمام عمر خود وجود مخلوقات ماوراءالطبیعه را انکار می کرد و به تمسخر آنها می پرداخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

ترس راکبان موتور از مخلوق ماوراءالطبیعه در دل جنگل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب پیشنهادی:
خبر بعدی:

وحشت تاریخ

به گزارش روزنامه اطلاعات؛ وحشت تاریخ در منظری که فلسفه‌های مختلف تاریخ‌گرا فرا چشم ما می‌نهند، روز به روز تحمل‌ناپذیرتر می‌شود، برای اینکه در این نگرش‌های فلسفی، رویدادهای تاریخی معنی کامل و منحصر به فرد خود را فقط در تحقق و به وقوع پیوستن خود به دست می‌آورند. نیازی نیست که در اینجا وارد بحث درباره مشکلات تئوریک مکاتب معتقد به اصالت تاریخ شویم؛ بحثی که قبلاً محققان زیادی را دچار دردسر کرده است.

حتی کوشش‌های اخیر برخی از محققان دیگر نیز به‌زحمت توانسته است که فقط بر پاره‌ای از آنها فایق آید؛ زیرا ما را نه مجال آن است که درباره ارزش فلسفی «تاریخ‌گرایی» فی‌نفسه به گفتگو بپردازیم و نه درباره این مسأله که آیا اصولاً پرداختن چیزی به نام «فلسفه تاریخ» بدان سان که بتواند از مرز امور نسبی و اعتباری فراتر رود، ممکن است یا نه؟ خود پیروان مکتب اصالت تاریخ در این‌باره دچار تردیدند، چنان که دیلثی (Dilithey) بعد از یک عمر دقت و تأمل در این زمینه در هفتاد سالگی اذعان کرد که: «اعتقاد به نسبی بودن کلیه مفاهیم بشری، حرف آخر برداشت تاریخ از جهان است» و به عبث ادعا کرد که: آخرین وسیله برای اینکه آدمی بتواند بر این نسبیت فایق آید و از مرز آن فراتر رود، عبارت است از دست زدن به یک «تجربه عمومی از حیات». باز یکی دیگر از تاریخ‌گرایان معاصر به نام ماینکه (Meinecke) به عبث از «امتحان وجدان» به عنوان تجربه‌ای فراذهنی یاد می‌کند که قادر است از مرز امور نسبی فراتر رود؛ همچنین هایدگر زحمت زیاد کشیده تا ثابت کند که سرشت تاریخی تجارب بشری هر گونه امید چیرگی بر زمان و تاریخ را نفی می‌کند.

از دیدگاه ما فقط یک پرسش حائز اهمیت است و آن این است که «وحشت تاریخ» را از منظر تاریخ‌گرایی چگونه می‌توان تحمل کرد؟ توجیه یک حادثه تاریخی به صرف گفتن اینکه رویدادی است تاریخی و یا به عبارت دیگر، به صرف گفتن اینکه این حادثه به این گونه یا آن گونه اتفاق افتاده است، در کوشش خود برای رهایی بشر از وحشتی که حادثه مذکور در دلها می‌افکند، راه به جایی نمی‌برد.

بحث ما در اینجا درباره مساله «شرّ» نیست که از هر سو که بنگریم، مسأله‌ای است فلسفی و دینی، بلکه گفتگوی ما فقط درباره تاریخ به عنوان تاریخ است و درباره شرّی است که از حال و احوال و مقتضیات طبیعت بشری، چنان که هست، ناشی نمی‌شود، بلکه نتیجه طرز رفتار آدمی با دیگران است؛ برای مثال می‌خواهیم بدانیم چگونه می‌توان مصائب و نابودی ملل بی‌شماری را توجیه کرد و تحمل‌پذیر نمود که رنج می‌برند و نابود می‌شوند صرفاً به این دلیل که وضع خاص جغرافیایی سرزمین‌هایشان، آنها را در شاهراه تاریخ و در مجاورت امپراتوری‌هایی قرار داده است که دائماً در حال بسط و گسترش‌اند.

چگونه می‌توان مثلاً این واقعیت را توجیه کرد که کشورهای جنوب شرقی اروپا مجبور بوده‌اند که قرنها دچار مصیبت و آسیب گشته و نتیجتاً از پیشرفت به سوی حیات تاریخی پیشرفته‌تر و خلاقیت معنوی والاتر در سطح جهانی محروم بمانند، صرفاً به علت اینکه تصادفاً در سر راه مهاجمان آسیایی و سپس در همسایگی دولت عثمانی قرار گرفته بودند؟ و در روزگار ما، هنگامی که فشار تاریخ سر راه هر گونه گریز و رهایی را گرفته، انسان چگونه می‌تواند هراس‌ها و فجایع بی‌شمار ناشی از تاریخ را از تبعیدهای دسته جمعی و قتل‌عام‌ها گرفته تا بمباران‌های اتمی تحمل کند، به‌ویژه اگر قادر نباشد که فراتر از آنها، نشانه‌ای و معنایی برتر از خود تاریخ ببیند؟ خاصه اگر همه این بیدادگری‌ها بازی کور نیروهای اقتصادی، اجتماعی و یا تاریخی تلقی شوند و یا بدتر از آن، همه آنها نتیجه و پیامد «امتیازاتی» باشد که اقلیتی مسلط، از آنها برخوردار می‌شوند و مستقیماً به دخالت در صحنه تاریخ جهان دست می‌یازند؟

در گذشته مردم مصائبی را که برشمردیم، تحمل می‌کردند. آنان این مصیبت‌ها را یا کیفری می‌دانستند از جانب خدا و یا علائمی می‌انگاشتند از افول دوره‌ای از زمان و الی آخر. این‌گونه مصائب را می‌شد تحمل کرد برای اینکه دارای معنی و حکمتی فراتر از تاریخ بودند؛ برای اینکه از نظر گروه عظیم‌تری از بشریت که هنوز به دیدگاه سنتی دیرین وفادار مانده بودند، تاریخ فی‌ذاته نه ارزشی داشت و نه می‌توانست داشته باشد. هر پهلوانی کرداری نمونه‌وار را تکرار می‌کرد؛ هر کارزاری، ستیزه آغازین بین خیر و شر را تجدید می‌نمود، هر ظلم اجتماعی جدیدی با مصائب مسیح (و یا در دوران قدیم‌تر با رنجهای مبشری خداگونه و یا ایزد باروری و رویش گیاهی) یکسان انگاشته می‌شد و هر کشتار دسته‌جمعی، تکراری بود از سرنوشت پرشکوه شهدای دین.

در حد ما نیست داوری کنیم که این‌گونه چاره‌گری‌ها و دستاویزها کودکانه بوده‌اند، و یا اینکه چنین مقاومتی در برابر تاریخ و واپس‌زدن آن همواره سودمند می‌افتاد یا نه. از نظر ما فقط یک نکته حائز اهمیت است و آن اینکه به یُمن چنین برداشتی، میلیون‌ها انسان می‌توانستند فشارهای طاقت‌فرسای زندگی را تحمل کنند، بی‌آنکه دچار یأس شوند، بی‌آنکه دست به خودکشی بزنند، بی‌آنکه دچار سترونی روحی و مصیبت‌های دیگری گردند که تاریخ‌گرایی مبتنی بر اعتباری انگاشتن صرف همه امور و نهایتاً هیچ انگاری، همواره با خود همراه می‌آورد.

بخش بزرگی از مردم اروپا، صرف‌نظر از مردمان قاره‌های دیگر، هنوز هم در سایه همان برداشت سنتی و تاریخ‌ستیزانه به زندگی خود ادامه می‌دهند. از این رو در وهله اول، خواص و «گزینان» جامعه هستند که مستقیماً رویاروی مسأله قرار می‌گیرند؛ زیرا فقط آنان مجبورند و هر لحظه فشار بیشتری احساس می‌کنند که از موضع تاریخی خودآگاهی به هم رسانند. باید ادغان کرد که مسیحیت و فلسفه تاریخ معتقد به معاد و رستاخیز هنوز نیز در خرسندکردن عده زیادی از این گزینان جامعه نقشی به عهده دارند. حتی می‌توان گفت که مارکسیسم نیز به‌ویژه در گونه عوامانه‌اش تا اندازه‌ای و برای برخی از افراد، به نوبه خود، پناهی است در برابر وحشت تاریخ. تنها موضوع تاریخ‌گرایانه محض با انواع مختلف و گونه‌های متفاوتش، از اعتقاد به «سرنوشت» نتیجه گرفته تا اصل «سپنجینگی» (Temporality) هایدگر است که در این میانه بی‌دفاع می‌ماند. از این رو تصادفی نیست که در این‌گونه مواضع فکری نومیدی، عشق به تقدیر و بدبینی، تعالی یافته به حد فضایل و هنرهای پهلوانانه می‌رسند و یا به صورت وسایل معرفت و آگاهی در می‌آیند.

با این همه باید گوشزد کرد که فلسفه مورد بحث، که گرایش کاملاً جدیدی است و به یک معنی موضع فکری کمابیش ناگزیر همه متفکرانی است که انسان را «موجودی تاریخی» تعریف می‌کنند، هنوز نتوانسته است که سرتاسر قلمرو اندیشه بشر و جهان معاصر را یکسره فتح کند. پاره‌ای از گرایش‌های نوین درصدد آنند که به اسطوره اعصار عالم و حتی افسانه بازگشت جاودانه از نو اهمیت بدهند. این گرایش‌ها نه تنها مکتب اصالت تاریخ، بلکه در واقع خود تاریخ را نیز نادیده می‌گیرند و به عقیده ما بجاست که این موضع‌گیری‌ها را تنها به صورت مقاومتی در برابر تاریخ نه، بلکه به صورت عصیان در برابر زمان تاریخی بنگریم، به صورت تلاشی که می‌خواهد زمان تاریخی را که آکنده از تجارب بشری است، برگرداند و دوباره به زمانی پیوند دهد که جنبه کیهانی و دوْری دارد و بی‌کران است.

به هر صورت شایسته توجه است که آثار دو تن از معتبرترین نویسندگان روزگار ما، تی.اس.الیوت (Eliot) و جیمز جویس (Joyce) سرشار است از اشتیاق دردآلود و احساس دلتنگی شدید برای افسانه تکرار جاودانه و حتی در تحلیل نهایی، برای نفی و واژگونی زمان. همچنین می‌توان پیش‌بینی کرد به میزانی که با گذشت زمان، هر لحظه بر وحشت تاریخ می‌افزاید و هستی و زندگی بر اثر چیرگی تاریخ، سپنجی‌تر و ناپایدارتر می‌گردد، به همان میزان نیز اندک اندک از اعتبار تاریخ‌گرایی کاسته شود.

در این روزگار که تاریخ می‌تواند کاری کند که تاکنون نه کیهان، نه بشر، نه تصادف و سرنوشت توانسته انجام دهد، یعنی امکان دارد که نسل بشر را یکباره از صفحه روزگار بزداید، شاید ما شاهد تلاش سترگی باشیم که می‌خواهد با بازگرداندن دوباره جوامع پریشان بشری به قلمرو نمونه‌های ازلی و تکرار جاودانه آنها، از ترکتازی «حوادث تاریخی» جلوگیری کند. به عبارت دیگر بعید نیست که در آینده، در آینده‌ای نه چندان دور، زمانی فرا رسد که انسان برای تأمین بقا و ماندگاری خویش ناگزیر گردد که از ساختن تاریخ، به شیوه‌ای که نخست بار با تأسیس امپراتوری‌ها به ساختن آن دست زد، دست بکشد و خود را فقط به تکرار و تجدید رفتارهای مثالی از پیش پرداخته محدود کند و بکوشد که هر حرکت خلق‌الساعه و خودانگیخته‌ای را که ممکن است به «نتایج تاریخی» بینجامد، به صورت چیزی یاوه و خطرناک، برای همیشه به دست فراموشی بسپارد.

بسیار جالب می‌بود اگر می‌توانستیم چاره‌گری‌های تاریخ‌ستیزانه جوامع آینده را با افسانه‌های مربوط به «عصر زرین» جوامع سنتی، که مطابق معتقدات دیرین در آغاز و یا فرجام قرار داشت، بسنجیم؛ اما بهتر است که اینک بر سر رابطه انسان تاریخی و انسان باستانی برویم و بکوشیم تا ایرادهایی را که از منظر تاریخ‌گرایی بر انسان باستانی گرفته‌اند، درک کنیم.

ادامه دارد.......

احمدی‌نژاد خواستار مذاکره ایران با امریکا شد؛ مذاکره درباره مسائل اساسی مهم‌تر از حیات یا مرگ "برجام" است

واکنش فائزه هاشمی به ولنگار خطاب‌کردن زنان توسط علم‌الهدی و کمپین «چهارشنبه‌های طلایی»: اگر صاحبان قدرت به دنبال وزن‌کشی هستند، اجازه دهند کسانی که مانند آنها فکر نمی‌کنند هم تجمع برگزار کنند| سیاست‌های چکشی دیگر جوابگو نیست

دلارام هاشمی، بازیگر جوان تئاتر درگذشت

منبع این خبر، وبسایت www.yjc.ir است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۱۷۲۴۹۷۷۰ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

دیگر خبرها

  • از ستون فقرات شیطان تا کلبه ایی در جنگل: اورجینال ترین فیلم های ژانر وحشت + عکس
  • رکورد سرعت وزش باد در ایرانشهر شکسته شد
  • اقدام عجیب یک مرد دربالا رفتن از موتور هواپیمای روشن!
  • رکورد ۵۰ ساله سرعت توفان در ایرانشهر شکسته شد
  • بی‌صداقتی است اگر اصلاح‌طلبان سهم خود را در بروز وضعیت موجود نپذیرند
  • توفان بی سابقه با سرعت 158 کیلومتر بر ساعت ایرانشهر را درنوردید
  • علت وحشت منافقین از سرلشکر شهید حسین ادبیان چه بود؟
  • رکورد ۵۵ ساله بیشینه سرعت وزش باد در ایرانشهر / توفان بی سابقه با سرعت ۱۵۸ کیلومتر بر ساعت ایرانشهر را درنوردید
  • کیفیت و سرعت اینترنت با حفظ قیمت فعلی افزایش می یابد
  • قرارگیری تیم طراحی موتور توربین گاز هوایی دانشگاه شریف در بین سه تیم برتر
  • ژانر وحشت به تلویزیون می آید!
  • اسرائیلی‌ها در خارج از کشور تا می‌فهمند ایرانی هستی وحشت می‌کنند
  • انبار روغن موتور احتکار شده در زنجان لو رفت
  • سرعت وزش باد در زابل به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید
  • حرکات نمایشی موتورسواران کاروان عروسی در قم حادثه آفرید ۳۴ افغانی مصدوم شدند
  • افزایش چشمگیر قدرت موتور در پورشه ۹۱۱ +عکس
  • خلوتی خیابان‌ها دلیلی برای سرعت زیاد رانندگان نیست
  • سرعت زیاد کار دست عروس و داماد داد + تصاویر
  • پیش‌بینی افزایش ابرناکی با احتمال افزایش سرعت لحظه‌ای باد در هرمزگان