Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی وُکس در مطلبی نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در راستای اجرای شعار انتخاباتی خود تحت عنوان «اول آمریکا» به شرکت های بزرگ در این کشور دستور داد از استخدام کارگران خارجی خودداری کنند و در جهت ایجاد اشتغال برای شهروندان آمریکایی قدم بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در حالی چنین دستوری را صادر کرده که خودش توجهی به آنچه فرمان داده است، ندارد. طبق جدیدترین گزارش وزارت کار آمریکا از 144 کارگری که برای کار در 3 عمارت بزرگ وی از جمله مارالاگو استخدام شده بودند فقط یک کارگر آمریکایی به چشم می خورد و بقیه از کارگران فصلی هستند که با دریافت ویزایِ کارِ موقت مخصوص سازمان ترامپ، در این املاک مشغول به کار هستند.

بررسی فایل های سازمان ترامپ در خصوص استخدام کارگر که در وزارت کار آمریکا نیز موجود می باشد  نشان می دهد در سال 2016 و 2017 (دقیقا زمانی که ترامپ به سمت ریاست جمهوری آمریکا رسید) فقط یک کارگر آمریکایی به عنوان سرآشپز با سازمان ترامپ همکاری داشته است و 144 کارگر دیگر در بخش هایی همچون نظافت و خدمات  فعالیت داشته اند.

بر اساس این گزارش، مارالاگو بزرگترین عمارت تفریحی ترامپ در سواحل پالم بیچ فلوریدا بیشترین نیروی کار خارجی را دارد که اکثرا اهل هائیتی هستند و بقیه در باشگاه های گلف ترامپ واقع در نیویورک و فلوریدا مشغول به کار هستند. طبق آنچه در فایل های وزارت کار آمریکا آمده است هریک از کارگران خارجی ترامپ در ساعت 10 تا 13 دلار دریافت می کنند که به مراتب کمتر از حداقل دستمزد 25 دلاری یک کارگر آمریکایی در یک ساعت است.

مجتمع تفریحی مارالاگو فقط در اکتبر سال گذشته میلادی 70 روادید برای کارگران خارجی خود درخواست کرده که نسبت به سال 2016، 9 درصد افزایش داشته است. این مجتمع تفریحی از سال 2010 بیش از 500 روادید کار موقت (اچ 2بی) درخواست داده است که بیشتر کارگران از هائیتی و رومانی بودند. این در حالی است که در ژانویه سال جاری میلادی وزارت امنیت ملی آمریکا نام هائیتی را از کشورهایی که روادید کار موقت در آمریکا را دریافت می کردند، حذف کرد و ترامپ این کشور را به یک «کثافت خانه» تشبیه کرد.

در پی حذف نام هائیتی و برخی از کشورها از فهرست دریافت روادید کار موقت در آمریکا، مجله فورچون در گزارشی طعنه آمیز با اشاره به بیکار شدن کارگران اهل هائیتی مارالاگو نوشت: مارالاگو به روزهای پایانی نزدیک است.

همچنین شبکه سی ان ان در سال 2016 گزارش داد شرکت های ترامپ در 15 سال گذشته دست کم 1256 کارگر خارجی استخدام کرده است.

در حالی که ترامپ به سادگی از کارگران خارجی با حداقل دستمزد بهره می برد، عوامل مهاجرتی دولت آمریکا بیش از ۲۰۰ مهاجر غیرقانونی در ایالت های این کشور را دستگیر کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ۷ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد، با اشاره به روز کارگر و دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب تصریح کرد: در دنیا به مسئله کار و کارگر توجه شده اما در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید به اینکه  کشور در جنگ اقتصادی است و رهبر انقلاب هر سال شعار سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده اند و دشمن در پی جبران این ضربه است.

وی ادامه داد: دشمن میژخواهد حجاب را به چالش بکشد لذا نیاز است با برخورد مناسب، مسئله حجاب مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با تبریک هفته گرامیداشت معلم،با تاکید به اینکه پیامبر اسلام نیز معلم بودند، ادامه داد: مقام معلم یک مقام ارزشمند در دین اسلام است و به هیچ مسئله ای همچون علم و دانش توجه نشده است لذا معلمان تلاش کنند روش ومنش پیامبر را الگو خود قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد