Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نمایندگان مجلس در مصوبه ای مصوب کردند، تسهیلات ارزی برای توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و اجرای طرح‌های توسعه‌ای برای حمل و نقل درون و برون‌شهری اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی بعدازظهر  امروز (شنبه ۲۸بهمن ) و در ادامه برسی بندهای هزینه ای  لایحه بودجه 97 در بند «ب» تبصره چهار این لایحه مصوب کردند،به بانکهای عامل اجازه داده می‌شود در سال 1397 از محل منابع در اختیار از جمله منابعی که با تصویب هیأت امنا صندوق توسعه ملی و در چارچوب اساسنامه این صندوق با آن بانک قرارداد عاملیت منعقد یا در آن بانک سپرده‌گذاری نموده، نسبت به اعطای تسهیلات ارزی به موارد زیر اقدام کنند:

همچنین نمایندگان مجلس به بانکهای عامل اجازه دادند در سال 1397 از محل منابع در اختیار از جمله منابعی که با تصویب هیأت عامل صندوق توسعه ملی با آن بانک قرارداد عاملیت منعقد یا در آن بانک سپرده‌گذاری نموده، نسبت به اعطای تسهیلات ‌ارزی به سرمایه‌گذاران بخشهای خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها برای طرحهای توسعه‌ای سازمان‌های توسعه‌ای و نیز انواع مختلف حمل و نقل درون و برون‌شهری بدون انتقال مالکیت و با معرفی سازمان‌های توسعه‌ای و وزارت راه و شهرسازی و تضمین سازمان‌ها و شرکتهای تابعه و ذی‌ربط این وزارتخانه و یا وزارت کشور با تضمین سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در قبال أخذ حق دسترسی یا فروش خدمات به استفاده‌کنندگان تا استهلاک اصل سرمایه و سود آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق جزیک این بند سرمایه‌گذاران بخشهای خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرحهای توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین‌ مشترک و جمع‌آوری گازهای همراه در راستای افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای چاههای قدیمی با داشتن ذخایر نفتی درجا و بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی از آنها.

براساس جز دو این بند طرحهای توسعه‌ای و زیربنایی سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن با مشارکت حداقل پنجاه‌ویک‌درصدی(51%) بخش خصوصی و تعاونی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته براساس مزیت‌های منطقه‌ای.

همچنین نمایندگان در  بند «ج» تبصره چهار مصوب کردند،به بانکهای عامل اجازه داده می‌شود در سال 1397 از محل منابع در اختیار از جمله منابعی که با تصویب هیأت امنا صندوق توسعه ملی و در چارچوب اساسنامه صندوق با آن بانک قرارداد عاملیت منعقد یا در آن بانک سپرده‌گذاری نموده، نسبت به اعطای تسهیلات ‌ارزی به سرمایه‌گذاران بخشهای خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها برای طرحهای توسعه‌ای سازمان‌های توسعه‌ای و نیز انواع مختلف حمل و نقل درون و برون‌شهری بدون انتقال مالکیت و با معرفی سازمان‌های توسعه‌ای و وزارت راه و شهرسازی و تضمین سازمان‌ها و شرکتهای تابعه و ذی‌ربط این وزارتخانه و یا وزارت کشور با تضمین سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در قبال أخذ حق دسترسی یا فروش خدمات به استفاده‌کنندگان تا استهلاک اصل سرمایه و سود آن اقدام کنند.

طبق  بند «د»  این تبصره عبارت «یک‌درصد(1%)» مندرج در تبصره(2) ماده(52) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) به عبارت «یک واحد درصد» اصلاح می‌شود.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد در دیدار دکتر پور جان آبادی با محسنی راد مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع و مهاجرین خارجی استان مورد بحث قرار گرفت.

در این دیدار که با حضور تعدادی از مدیران ارشد بانک ملی استان برگزار شد ضمن تشکر از همکاری و اقدامات موثر وخدمات مطلوب ارائه شده به اتباع و مهاجرین خارجی استان راهکارها و کیفیت بخشیدن به ادامه همکاری مطرح و مقرر شد با هماهنگی های ستادی موانع و مشکلات مرتفع گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد