Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست ؛مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان امضای تفاهمنامه های اقتصادی متعدد بین ایران و هند را نشانه عزم دو کشور برای گسترش همکاری ها دانست.

وی روز شنبه پس از مراسم امضای توافقنامه همکاری های اقتصادی بین اتاق بازرگانی ایران و اتحادیه اتاق های بازرگانی هند در مصاحبه ای اختصاصی با ایرنا افزود: ما در خصوص زمینه های مختلفی از جمله همکاری اتاق های بازرگانی دو کشور، واردات کالای ایران از هند و همچنین صادرات کالا به هند که بیشتر محصولات پتروشیمی است ، مذاکره کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: از جمله سایر موضوعات مورد مذاکره ترانزیت کالا بود. هند و ایران یک سری همکاری های خوب در زمینه حمل و نقلی می توانند داشته باشند. هندوستان مبادلاتی با کشور های آسیای میانه و افغانستان دارد که این مبادلات از طریق ایران انجام می شود. خصوصا سرمایه گذاری هند در بندر چابهار زمینه های بسیار مناسبی برای تجار دو کشور بوجود آورده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه 15 سند همکاری بین دو طرف امضا شد ، گفت: این تفاهمنامه ها در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست، راه و راه آهن و بخش های مورد علاقه دو کشور است .

وی در تشریح دستاوردهای سفر سه روزه رئیس جمهوری و هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به هند که از روز پنجشنبه آغاز شد ، افزود: یکی از مهمترین سندهای همکاری ،درباره بندر چابهار و بحث ترانزیت از این بندر است که می تواند هند را به آسیای مرکزی متصل کند.

وزیر اقتصاد افزود: البته از چند ماه گذشته مذاکراتی با طرف هندی انجام و یادداشت تفاهم هایی در این زمینه نهایی شده بود.

کرباسیان درباره وضعیت مبادلات بانکی ایران و هند نیز گفت: هند یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت و محصولات پتروشیمی ایران است و صادرات به این کشور به خوبی ادامه دارد و در حال حاضر مشکلی در زمینه بانکی و مالی نداریم.

وی تاکید کرد: اندک مسایل جزئی در خصوص تبادلات بانکی میان دو کشور نیز در این سفر مورد بررسی قرار گرفته و حل و فصل خواهد شد.

رییس جمهوری کشورمان روز پنجشنبه هفته گذشته در راس هیای بلند پایه برای انجام سفری سه روزه وارد هند شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و "بن الطوق الماری" وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد