Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - استاندار مرکزي، بر رفع موانع توليد و بهبود زيرساخت هاي مورد نياز صنايع استان تاکيد کرد.

به گزارش ايرنا، سيد علي آقازاده عصر شنبه در حاشيه نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي استان مرکزي افزود: مجموعه مديريت اجرايي اين استان و بخش خصوصي براي بهبود فضاي کسب و کار و شکوفايي اقتصادي همکاري مطلوبي دارند و اين مهم بايد روز به روز افزايش بيشتري يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: يکي از بهترين راهبردها براي رفع معضل بيکاري و افزايش اشتغال پايدار در جامعه بهره گيري از ظرفيت بخش خصوصي است.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مرکزي در اين نشست گفت: طرح تقاطع غير همسطح ورودي شهرک صنعتي خيرآباد اراک، نيازمند 100 ميليون ريال اعتبار است.
مهدي زنديه وکيلي افزود: مقرر شده که اعتبار اين طرح از سه ناحيه صنعتگران، شرکت شهرک هاي صنعتي استان مرکزي و محل اعتبارات استاني تامين شود که تاکنون 30 ميليارد ريال سهم اعتبارات استاني محقق شده اما اعتبارات 2 بخش ديگر تخصيص نيافته است.
وي بيان کرد: آمادگي لازم براي ايجاد نمايشگاه دائمي توليدات صنايع در شرکت نمايشگاه هاي بين المللي استان مرکزي و استفاده از پاويون دولت وجود دارد.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان مرکزي نيز در اين نشست گفت: انجمن عايق هاي رطوبتي دليجان از تشکل هاي توليدي و اقتصادي مهم استان است که سهم به سزايي در تامين نيازهاي کشور و ارز آوري دارد.
منوچهر توسطي افزود: انجمن عايق هاي رطوبتي شهرستان دليجان داراي حدود 100نفر عضو است و تمام واحدهاي صنعتي عضو اين انجمن با سرلوحه قرار دادن اصل رعايت کيفيت و سال ها تلاش، علاوه بر تامين رضايت مشتريان داخلي و خارجي جايگاه ويژه و بازار پسندي را براي محصولات عايق رطوبتي فراهم کرده است‌.
وي بيان کرد: فعالان حوزه عايق هاي رطوبتي دليجان مشکلاتي در خصوص نشان تجاري دارند و در سال هاي اخير برخي افراد و شرکت هاي سود جو با استفاده از نام و نشان عايق رطوبتي دليجان به توليدات اين شهرستان لطمه وارد کرده اند.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان مرکزي ادامه داد: توليدکنندگان عايق هاي رطوبتي به دليل کاهش تقاضاي داخلي و رکود حاکم شده بر بازار براي گذر از اين شرايط، تنها راه چاره را صادرات محصولات خود يافته اند که اين امر نيز موجب تحميل هزينه هاي گزاف، شده است.
توسطي عنوان کرد: 60 درصد نياز کشور در حوزه عايق هاي رطوبتي در اين استان توليد مي شود اما سهم صادرات استان مرکزي از اين محصول، کمتر از 20 درصد است.
وي اظهار کرد: انجمن صنفي توليدکنندگان عايق هاي رطوبتي شهرستان دليجان براي افزايش صادرات، خواستار خروج محصول عايق رطوبتي صادراتي از گروه مواد و مشتقات نفتي به گروه کالاي مصالح ساختماني است.
وي گفت: اکنون ايزوگام در ليست قاچاق کالا و سوخت قرار دارد و براي اخذ مجوز صادرات گمرک، نياز به فاکتور مرجع قير خريداري شده است و به دليل نبود توانايي تامين نقدينگي امکان خريد قير از مجاري اصلي و بورس براي همه توليد کنندگان وجود ندارد.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان مرکزي ادامه داد: اين امر باعث شده ماده مصرفي از طريق واسطه و با شرايط پرداخت مدت دار تامين شود که در اين راستا امکان ارائه فاکتور مرجع خريد قير از بورس وجود ندارد و خريد قير از واسطه ها راه را براي فرار مالياتي در بخشي از قير توليدي، توزيعي و صادراتي نيز فراهم کرده است.
توسطي در خصوص مشکلات زير ساختي و توسعه اي شهرک صنعتي شماره سه اراک (خير آباد) نيز گفت: اين شهرک يکي از فعال ترين شهرک هاي صنعتي استان مرکزي است.
وي اظهار کرد: به دليل نبود راه دسترسي مناسب به شهرک صنعتي خير آباد، حوادث رانندگي زيادي در اين مسير رخ مي دهد که تاکنون بر اثر اين حوادث، تعداد زيادي از مسافران، نيروهاي متخصص و کار آفرينان جان خود را از دست داده اند.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان مرکزي افزود: ايجادتقاطع غير همسطح در ورودي اين شهرک بايد در اولويت طرح هاي عمراني استان مرکزي قرار گيرد.
توسطي بيان کرد: نبود يک مجموعه تشريفات و نمايشگاه دائمي در پايتخت صنعت کشور، سبب شده سهم مناسبي از فروش محصولات در بازارهاي داخلي و خارجي عايد صنعتگران نشود.
بررسي چگونگي پيشرفت مصوبات پيشين و تصويب مصوباتي همسو با سياست رونق توليد از جمله اهداف برگزاري شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي در استان مرکزي بود.
در اين نشست موانع پيش روي صادرات عايق هاي رطوبتي دليجان، تسهيل در اعطاي مجوز به واحدها با در نظر گرفتن فاصله زميني شهرک هاي صنعتي از پايتخت ، ايجاد زير ساخت هاي حمل و نقل و بهبود راه دسترسي به شهرک صنعتي خيرآباد مورد بررسي قرار گرفت.
استان مرکزي به عنوان چهارمين قطب صنعت کشورر بيش از 2 هزار و 900 واحد صنعتي کوچک و بزرگ دارد.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفري *** انتشار دهنده: حسين مهدي زاده
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی و پیگیری بهبود وضعیت ساختمان های ناایمن اراک اظهار کرد: در شهر اراک ۱۰ ساختمان بشدت پرخطر و ناایمن شناسایی شدند که یکی از این موارد مسکونی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: به تازگی بهره برداران در هنگام ساخت و ساز شناسنامه ساختمان را نصب نمی کنند درحالی که جزء اصول اولیه بوده است.

خیرمند افزود: تنها نظارت بر ساختمان های ۳۰ سال قبل درست نیست و باید شهرداری اراک بر ساخت و سازهای سطح شهر نظارت کند.

پیگیری بهبود وضعیت ساختمان‌های ناایمن، دستور کار ویژه اداره کل استاندارد استان مرکزی

سرپرست معاونت ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان مرکزی نیز گفت: تصور اشتباهی که در خصوص ساختمان های ناایمن وجود دارد این است که تنها ساختمان‌های فرسوده، ناایمن هستند.

سید سعید شریفی با اشاره به ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، افزود: اداره کل استاندارد استان مرکزی با توجه به وظایف قانونی برخود، ورود به موضوع ساختمان های ناایمن شهر اراک را دستور کار ویژه قرار داده است.

وی ادامه داد: در خصوص بهبود وضعیت ساختمان های ناایمن، تعامل بین دستگاه‌های اجرایی موجب رفع مشکل خواهد شد.

کد خبر 6094018

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد