Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:58:01 GMT

حیدرعبادی و نیچروان بارزانی در آلمان دیدار کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۵۳۵۱۸

حیدرعبادی و نیچروان بارزانی در آلمان دیدار کردند

اربیل – ایرنا – حیدرعبادی نخست وزیر عراق و نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان این کشور در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در آلمان دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش شنبه شب ایرنا، در این دیدار دو طرف در خصوص آخرین روند مذاکرات برای حل اختلافات اربیل و بغداد گفت وگو و تبادل نظر کردند.
در پایان این نشست، مسرور بارزانی مشاور امنیت ملی اقلیم کردستان عراق به رسانه های نزدیک به حزب دموکرات گفت: براساس اعلام نخست وزیر عراق آنها قصد دارند در مدت کمی اختلافات موجود بین اربیل و بغداد را حل و فصل کنند و ما هم منتظر نتایج آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مشکلی برای حل مشکلات بخصوص اختلافاتی که به زندگی روزمره مردم برمی گردد، وجود ندارد و اگر نیت مثبتی وجود داشته باشد این اختلافات بزودی حل و فصل خواهد شد.
مسرور بارزانی تاکید کرد در دیدار با حیدر عبادی هیات اقلیم کردستان عراق نظرات خویش را در مورد آخرین روند مذاکرات دو طرف برای حل مشکلات موجود به هیات دولت عراق اعلام کرده است.
اجلاس امنیتی مونیخ که به مدت سه روز در آلمان برگزار می شود، شاهد حضور دو هیات از عراق به سرپرستی حیدرعبادی نخست وزیر عراق و نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان این کشور بود.
در پی بروز اختلافات بر سر برگزاری همه پرسی سال گذشته میلادی در اقلیم کردستان عراق بین اربیل و بغداد، روابط دو طرف متشنج شد اما بعد از ابطال نتایج این همه پرسی از سوی دادگاه عالی فدرال این کشور، دو طرف مذاکرات خود را برای پایان دادن به اختلافات آغاز کردند.
دیدار نیچروان بارزانی و حیدرعبادی، سومین دیدار دو طرف بعد از برگزاری همه پرسی به شمار می رود.
شبد**351**4*9122*انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر

به گزارش همشهری‌آنلاین، «نچیروان ادریس مصطفی بارزانی» با سید ابراهیم رئیسی در محل نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

رییس اقلیم کردستان عراق ظهر روز گذشته - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه - در صدر هیاتی به تهران سفر کرده است.

کد خبر 849674 برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران