Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان پس از بحث و تبادل نظر با این پیشنهاد که درباره افزایش میزان اعتبار یارانه های نقدی و غیرنقدی برای توزیع در خانوارها در سال 97 بود، موافقت نکردند.به گزارش بلاغ، در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 97 کل کشور نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی را مورد بررسی قرار دادند.

نمایندگان پس از بحث و تبادل نظر با این پیشنهاد که درباره افزایش میزان اعتبار یارانه های نقدی و غیرنقدی برای توزیع در خانوارها در سال 97 بود، موافقت نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس پیشنهاد حاجی بابایی افزایش اعتبار یارانه های نقدی و غیرنقدی از 30 هزار میلیارد تومان تا 41 هزار میلیارد تومان در صورت افزایش درآمدهای این جدول بلامانع عنوان است.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم با اعلام مخالفت دولت درباره این پیشنهاد، طی سخنانی اظهار داشت: شفاف سازی هر چه بیشتر ارقام و اعداد لایحه بودجه 97 که با موافقت و همکاری دولت مواجه است، شرایط بسیار خوبی را برای سال آینده به وجود می آورد تا مردم از هم ‌اکنون بدانند برای سال 97 مسئولان تقنینی و اجرایی قرار است چه اقدامی برای جامعه انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

توضیح حاجی بابایی درباره حذف یارانه ۲۵ میلیون نفر

وی افزود: دولت در سال آینده حدود 46 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می کند در حالی که این مبلغ در سال های گذشته 42 هزار میلیارد تومان بود و برای افزایش یارانه خانوارها 4 هزار میلیارد تومان اضافه کردیم؛ اما دولت از برنامه از پیش هماهنگ شده با برخی از نمایندگان برای پرداختن به کارهای دیگر مبلغ یارانه‌ها را از 46 هزار میلیارد تومان به 23 هزار میلیارد تومان در لایحه کاهش داد اما این پیشنهاد دولت با موافقت مجلس روبرو نشد و حتما نمایندگان فهیم صلاح مردم را بهتر تشخیص می دهند.

نوبخت با تاکید بر اینکه دولت با تصمیم مجلس هماهنگ خواهد شد و مستقلا اقدامی را در این خصوص انجام نخواهد داد، گفت: با پیشنهاد 41 هزار میلیارد تومانی مشروطی که آقای حاجی بابایی ارائه کرد پیشنهاد معقولی است که با آن موافقیم، هرچند که این عدد با 46 هزار میلیارد تومان مدنظر دولت فاصله دارد و باید برای افرادی که مستغنی هستند فکری کنیم.

بیشتر بخوانید:

سقف درآمدهای دولت از هدفمندی یارانه ها چقدر شد؟

وی بر همین اساس اضافه کرد: اگر یارانه 23 یا 30 هزار میلیارد تومانی تصویب می‌شد یارانه‌ نقدی نیمی از افراد یارانه بگیر برای سال آینده حذف می شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای اخیر همزمان با برنامه‌های تازه دولت در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک و یارانه نقدی شاهد ارسال گسترده پیامکهای جعلی در خصوص یارانه از سرشماره‌های ناشناس هستیم،به‌عنوان مثال یکی از این پیامک ها در ادامه قابل مشاهده است.

در پیامک زیر از مخاطب خواسته شده است برای مشاهده یارانه معیشتی از طریق لینکی که در داخل پیامک قرار داده شده است، پیگیری انجام شود، این درحالی است که به‌وضوح یک لینک مشکوک با آدرسی نامعتبر در این پیامکها قرار داده شده است که احتمالاً هدف ارسال‌کنندگان آن سودجویی از مردم است.


به نقل از تسنیم، از سوی دیگر باید به این نکته نیز باید توجه داشت که بعد از اردیبهشت ۱۴۰۱ و حذف ارز ۴۲۰۰تومانی، یارانه معیشتی که از سال ۱۳۹۸ برقرار شده بود حذف شد و به‌صورت یکجا یارانه‌های نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب یارانه‌بگیران واریز می‌شود.

پیشتر از سوی مسئولان نیروی انتظامی درخصوص لینک های آلوده و مشکوک که در قالب پیامک ارسال می‌شود هشدار داده شده بود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901700

دیگر خبرها

  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران