Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@16:23:12 GMT

منطقه گردشگري کال آب بشرويه در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۵۴۵۶۹

منطقه گردشگري کال آب بشرويه در آتش سوخت

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - پنج هزار متر مربع از اراضي منطقه گردشگري کال آب واقع در مراتع تگوهاي روستاي جوزردان از توابع شهرستان بشرويه در آتش سوخت.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بشرويه روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: عصر روز گذشته بعد از گزارش آتش سوزي در روستاي جوزردان واقع در 34 کيلومتري بشرويه ماموران پاسگاه حفاطت منابع طبيعي بشرويه به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا رفيعي افزود: با وجود صعب العبور بودن مسير و دشواري تردد خودروها، يگان حفاظت منابع طبيعي با امکانات و تجهيزات لازم در سريع ترين زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند و در مدت 46 دقيقه آتش مهار شد.
وي بيان کرد: اراضي که دچار حريق شد در مسير رودخانه و داراي پوشش گياهي درختان گز رودخانه اي، بيشه زارها و درختان بيد چندين ساله و در برخي موارد بادامشک بوده است.
وي گفت: با برآورد پوشش گياهي که در اين منطقه گردشگري در آتش سوخته، خسارت اوليه وارد شده 80 تا 90 ميليون تومان تخمين زده شده است.
مدير منابع طبيعي و آبخيزداري بشرويه افزود: علت و چگونگي شروع آتش سوزي توسط کارشناسان در دست بررسي بوده و تاکنون دليل آن مشخص نشده است.
وي با اشاره به تاثير خشکسالي ها بر شکننده بودن محيط و امکان بروز آتش سوزي ناشي از خشکي محيط تاکيد کرد: دامداراني که از مراتع استفاده يا افرادي که در مناطق گردشگري حضور پيدا مي کنند بايد در صورت روشن کردن آتش، آن را خاموش کرده و از خاموش بودن کامل اطمينان حاصل کنند.
رفيعي اظهار کرد: افراد در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزي از طريق سامانه امداد جنگل با شماره 1504 يا اداره منابع طبيعي تماس گرفته و حريق را گزارش دهند تا يگان حفاطت منابع طبيعي به موقع در محل حادثه حضور پيدا کرده و با مهار آن از بروز آسيب هاي جدي در اراضي منابع طبيعي و محيط زيست جلوگيري کنند.
شهر بشرويه در 300 کيلومتري شمال غرب بيرجند مرکز خراسان جنوبي قرار دارد.
سايت ايرنا خراسان جنوبي: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7550*3028
خبرنگار: نرگس سينايي * انتشار: رسول محمدحسني
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر

شهرستان خرم آباد یکی از شهر‌های استان لرستان است. این شهر زیبا آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. آبشار نوژیان، دریاچه گهر، آبشار گهر و آبشار بیشه از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می شوند، اما یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های این شهر دریاچه کیو است. این دریاچه، قلب تپنده شهرستان خرم آباد است. هم اکنون که فصل بهار فرا رسیده است، طبیعت این روستا رنگ و بوی بهار به خود گرفت.

شهروندخبرنگار ما با ارسال تصاویر آن را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - لرستان

بیشتر بخوانید:

نمایی از هوای بارانی روستای حصار در کنگاور

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس