Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت 16 روز دوشنبه 30 بهمن، تیم های ذوب آهن و لوکوموتیو تاشکند در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم می روند و هر 2 تیم تلاش می کنند تا با پیروزی در این مسابقه، گام بلندی را برای صعود به مرحله بعد بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوکوموتیو تاشکند یکی از تیم‌های لیگ برتری محسوب می شود که  زیر نظر شرکت راه آهن ازبکستان فعالیت می‌کند و تاسیس این باشگاه به سال 2002 بازمی گردد و تاکنون سابقه 16 ساله در کارنامه دارد.

این باشگاه ابتدا فعالیت خود را از سال 2002 در لیگ دسته اول ازبکستان آغاز کرد و پس از 2 فصل حضور در این مسابقات، با کسب رتبه دوم جواز حضور در مسابقات لیگ برتر این کشور را دریافت کرد و از سال 2004 تا 2010 در رقابت‌های لیگ برتر باقی ماند و رتبه های بین ششم تا چهاردهم کسب کرد تا اینکه با قرار گرفتن در رده سیزدهم جدول چهارده تیمی این لیگ، بار دیگر به مسابقات دسته اول بازگشت و سپس با قهرمانی در لیگ دسته اول، مجوز حضور مجدد در لیگ برتر را دریافت کرد و از فصل 2012  تاکنون در این مسابقات حضور دارند.

لوکوموتیو تاکنون سابقه قهرمانی در سال های 2016 - 2017 لیگ ازبکستان، نایب قهرمان لیگ دسته اول ازبکستان در فصل 2003، قهرمان لیگ دسته اول ازبکستان در فصل 2011 ، عنوان سوم لیگ برتر ازبکستان در فصل 2012 ، نایب قهرمان لیگ برتر ازبکستان در 3 سال متوالی 2013 - 2014 - 2015 و ... در کارنامه دارد.

ورزشگاه اختصاصی لوکوموتیو به ظرفیت 8 هزار تماشاگر در شهر تاشکند قرار دارد و کار ساخت این ورزشگاه در سال 2009 آغاز شد و پس از 3 سال فعالیت، در نهایت در سال 2012 به بهره برداری رسید.

سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا:

لوکوموتیو سابقه زیادی در لیگ قهرمانان آسیا ندارد و در سال های 2013 -2014 با شکست 3 بر 2 و 3 بر یک مقابل النصر و کویت از مرحله پلی آف حذف شد و به دور گروهی نرسید اما در سال 2015 با فولاد خوزستان همگروه بود و در 2 بازی مقابل سرخ پوشان جنوب کشور، در ازبکستان به تساوی یک بر یک رسید و در خوزستان یک بر صفر شکست خورد تا چهارم شود و از صعود به مرحله نهایی بازبماند اما بهترین نتیجه تیم راه آهن ( لقب لوکوموتیو ) در سال 2016 رقم خورد که آنها با کسب 10 امیتاز از مرحله گروهی صعود کردند و سپس با حذف الهلال رو در روی العین قرار گرفتند و با شکست تلخ یک بر صفر از صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا بازماندند.

آنها در آن مسابقات و در 2 مسابقه رفت و برگشت مقابل سپاهانیک بر صفر و 2 بر صفر پیروز و سبب حذف نماینده ایران شدند و حالا ذوب آهن به فکر انتقام از این تیم پس از 2 سال است.

سبز و سفیدپوشان در سال 2017 با استقلال ایران همگروه بودند که در ازبکستان این مسابقه  یک بر یک شد و در تهران 2 بر صفر باختند تا به مرحله بعد نروند و حالا با هدایت آندری میکلائف در صدد هستند تا رکوردشکنی کنند و بتوانند به جزء هشت تیم برتر آسیا راه یابند.

لوکوموتیو که در بازی نخست موفق شد 5 بر صفر الوحده امارات را شکست دهد، روحیه بالایی برای دیدار با شاگردان ژنرال دارند.

همچنین راه آهنی ها در فصل گذشته رقابت های لیگ ازبکستان با 70 امتیاز توانستند مقتدرانه قهرمان شوند و از 30 بازی، 22 برد، 4 مساوی و تنها متحمل 4 شکست شدند و تیم دوم هم با 62 امیتاز نسف قارشی بود.

قهرمان ازبک ها بازیکنان مطرحی دارد که برخی از آنها، نستروف ( دروازه بان ) - نیوالدو ( برزیل ) - ماخارادزه ( گرجستان ) - مارات بیکمائف ( مهاجم ) - ایکرام جان علیبائوف ( مهاجم ) - سردار رشیدوف ( هافبک ) - ایسلام توختاخوجایف ( مدافع - کاپیتان ) هستند.

کادرفنی این تیم هم شامل 6 نفر است که تنها کمک مربی اول این تیم استراالیایی است و بقیه آنها ازبک هستند. میرکو جلیچیچ 52ساله متولد استرالیا است و کار مربیگری را با دستیاری در تیم گلوری در سال 2000 آغاز کرد و سپس در سال 2009 نخستین تجربه سرمربیگری را در تیم ملی زیر 23 سال ازبکستان چشید.

میرکو سپس بازهم رو به دستیاری آورد و حتی در سال 2017 هم که لوکوموتیو  با نتیجه 2 بر صفر از استقلال شکست خورد در ورزشگاه آزادی حضور داشت.

نکته جالب درباره لوکوموتیو این است که آنها در بازی نخست مقابل الوحده نتیجه فوق العاده ای کسب کردند و 5 بر صفر پیروز شدند اما 30 بهمن مقابل ذوب آهن ایران قرار می گیرند که در بازی نخست تا پایان نیمه اول یک بر صفر پیش بودند اما در 10 دقیقه 3 گل خوردند و دست خالی از قطر بازگشتند.

ذوب آهن در جدول رده بندی لیگ هفدهم شرایط خوبی دارد و با کسب 38 امتیاز از 23 بازی در رده دوم جدول جای گرفته است.

انتهای پیام/

آشنایی با حریف ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: برای شکست دادن ازبکستان آماده هستیم

به گزارش ورزش سه، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال مقابل ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت های آسیا حاضر شد و در ابتدا اظهار داشت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

او‌ ادامه داد: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما‌ و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌تر عمل کردند، آنها می‌‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

او در پایان خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

دیگر خبرها

  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • حذف تلخ عربستان از صعود به المپیک پاریس
  • شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان در نیمه اول
  • سرخپوشان پایتخت درصدد انتقام از آلومینیوم اراک/ بازی راحت سپاهان برای صعود در خوزستان
  • محک پرسپولیس و سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو/ تراکتور به دنبال انتقام
  • فرصت ویژه اوسمار برای انتقام از گربه سیاه پرسپولیس
  • شمسایی: برای شکست دادن ازبکستان آماده هستیم
  • فرصت ویژه برای گرفتن دو انتقام «اوسمار» از گربه سیاه پرسپولیس
  • رمز موفقیت تیم ملی فوتسال ایران/ ژاپن در حد و اندازه انتقام نبود
  • جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک