Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و روحانی معروف به محبوس نماز امروز در دادگاه باکو و قره داغ محاکمه شدند.به گزارش بلاغ، دادگاه باکو مدت زندان «حجت الاسلام طالع باقرزاده» رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان را طولانی تر کرد.

دادگاه منطقه قرهداغ در حومه باکو، طالع باقرزاده را به علت در اختیار داشتن مینی سی‌دی در زندان، به پنج ماه حبس محکوم کرد که به این ترتیب، با افزوده شدن این پنج ماه به حکم مجازات قبلی، طالع باقرزاده ۱۸ سال زندانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر، رئیس جنبش اتحاد مسلمانان به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود که ۱۷ سال و ۹ ماه و ۱۳ روز از آن باقی مانده است.

«فارض نمازلی» وکیل مدافع طالع باقرزاده گفت: وی در دادگاه تاکید کرد این قبیل حکم‌های سفارشی نخواهند توانست وی را از مبارزه‌اش منصرف کنند.

طالع باقرزاده در دفاعیات خود در دادگاه گفت: این پرونده ادامه غرض ورزی و سفارش سیاسی است. بسیاری از محکومان در زندان از این سی‌دی‌ها حافظه در اختیار دارند و مسئولان زندان نیز از آن باخبرند. در این کارت‌های حافظه، موسیقی و موعظه‌های دینی و ... وجود دارد.

روحانی برجسته جمهوری آذربایجان در زندان ماند

از سوی دیگر جلسه رسیدگی به شکایت پرونده «شیخ سردار حاجی حسنلی بابایف» معروف به "محبوس نماز" عضو مجلس روحانیان جمهوری آذربایجان و سردبیر سایت مائده آذ در دادگاه عالی جمهوری آذربایجان برگزار شد و حکم صادره قبلی همچنان به قوت خود باقی ماند.

رسیدگی به پرونده شیخ سردارحاجی حسنلی بابایف امروز سه شنبه به ریاست قاضی «گلزار رضایف» برگزار شد و در جلسه دادگاه عالی شیخ سردارحاجی حسنلی بابایف، جواد جواد اف وکیل وی و همچنین نمایندگان رسانه‌ای و فعالان سیاسی و اجتماعی حضور داشتند.

دادگاه دفاعیه جواد جواد اف وکیل شیخ سردار حاجی حسنلی بابایف را نپذیرفت.

شیخ سردارحاجی حسنلی بابایف در جلسه دادگاه با تاکید بر بی گناه بودن و غیر قانونی محبوس شدنش گفت: هیچ یک از دفاعیات وکلای من از زمان بازداشت تاکنون قبول نشده است، در زمان بازرسی‌ها علت بازداشت و حبس خودم را پرسیدم، به من گفتند به دلیل اقامه نماز جمعه و خطبه‌های آن محبوس شده ام، مثل قبل از این دادگاه هم انتظار خاصی ندارم زیرا هنوز هم علت حبس خود را درک نمی‌کنم، گاهی نماز جمعه، گاه خطبه‌ها و گاهی هم تحصیل در خارج را علت زندانی شدن من اعلام کرده اند، بدون شک اگر بت پرستی ، بی اعتقادی به خدا، و بی اخلاقی را تبلیغ می‌کردم من را حبس نمی‌کردید.

شیخ سردار بابایف تحقیقات و روند دادگاه را بر اساس استانداردهای قانونی ندانست و گفت: تصور کنید که شهادت شهروندان شاهد در دادگاه با همدیگر همخوانی ندارد اما دادگاه نه تنها اعتنایی به آن نمی کند حتی آنها را هدایت هم می کند.

در ادامه سخنرانی شیخ سردار قاضی سخنان وی را نیمه تمام قطع کرد و پس از شور حکم سه سال حبس محاکم قبلی را همچنان پابرجا اعلام کرد.

شیخ سردار حاجی حسنلی بابایف از روحانیون سرشناس جمهوری آذربایجان است که درپی شکایت فرمانداری شهر ماسالی از وی به اتهام برگزاری نماز جمعه با حضور صدها نمازگزار در چهارم اسفند ماه ۱۳۹۵ بازداشت و سپس در دوازدهم تیر ماه سال ۱۳۹۶در دادگاه ماسالی به سه سال حبس محکوم شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !

به گزارش همشهری آنلاین، در یکی از مرگبارترین موارد حیوان آزاری در این کشور در سال های اخیر، یک مرد جوان اهل کره جنوبی به دلیل کشتن ۷۶ گربه به ۱۴ ماه زندان محکوم شد.

به گفته دادگاه منطقه چانگ وون در جنوب شرقی کره جنوبی، این مرد جوان که بیست و چند ساله است، هفته گذشته به دلیل نقض قانون حمایت از حیوانات در کره جنوبی محکوم شد. دادگاه هویت این مرد را اعلام نکرد.

طبق حکم دادگاه که توسط آسوشیتدپرس منتشر شد، این مرد بین دسامبر تا سپتامبر ۲۰۲۳ به دلیل نفرت عمیق از حیوان، این گربه‌ها را کشته است.

دادگاه این حکم را به این خاطر صادر کرد زیرا او بارها و بارها مرتکب «جنایت هایی که وحشیگری آنها قابل توصیف نیست» شده بود.


همچنین دادگاه با تایید اینکه در این حکم به دلیل عدم سوء پیشینه این مرد و ابراز ندامت از جنایات در نظر گرفته شده است، افزود: وضعیت روحی و روانی مرد ، انگیزه ارتکاب جنایت بوده است.

در حالی که این مرد خواهان تجدیدنظر شده است، بورامی سئو، مدیر دفتر کره جنوبی انجمن بشردوستانه بین المللی، گفت: "این حکم نشان دهنده علاقه فزاینده جامعه کره به حیوانات و عدم تحمل ظلم وحشتناکی از این دست است."

منبع: آسوشیتدپرس

کد خبر 846859 برچسب‌ها خبر مهم کره جنوبی حیوانات خانگی

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت